Hi! Wij gaan in december als het goed is verhuizen. We gaan maar 1 straat naar achteren en dachten in eerste instantie zelf te gaan verhuizen, maar bij het idee dat we een wasmachine en droger, een bed van tempur en een mega kledingkast naar beneden moesten krijgen in ons piepkleine huisje vonden we even wat 'minder' daarnaast gaat onze huidige bank in het nieuwe huis naar zolder en hebben we nog meer van dat soort gevalletjes... We dachten dus een verhuisbedrijf in te schakelen... Deze hebben van de week een offerte aangeboden, de kosten; 1700 euro en 1800 euro! dat is gewoon mijn maandsalaris! Het waren erkende verhuizers met verzekering en al etc... Wat kostte jullie verhuizing met een verhuisbedrijf ongeveer?
Het ging dus om 2 aparte verhuisbedrijven maar wij dachten echt dat het niet meer dan 1000 euro zou gaan kosten.... :/
Voor 1 straat verhuizen zou ik echt never nooit een verhuisbedrijf inschakelen. Die zijn gewoon heel erg duur en dat geld kun je veel beter gebruiken. Trommel gewoon alle sterke mannen in je omgeving op en dan gaat het best lukken. Wij zijn vorig jaar 20 autominuten verderop verhuisd, allemaal zelf gedaan zelfs nog zonder busje ofzo. Mijn man heeft zelf de wasmachine met een vriend naar de zolder getild, en het bed (boxspring) hebben ze ook met z'n drieen op de slaapkamer gezet, etc. Ok het is even afzien maar ik zou er echt nooit zoveel geld aan willen uitgeven.
Vrienden, familie en evt buren vragen om te helpen. Wij zijn vorig jaar verhuisd naar een ander dorp en hebben ook alles zelf gedaan Me man had een stuk of 5 vrienden opgetrommeld die kwamen tillen en via een vriend een vrachtwagen .
Zelf doen idd of anders misschien via werkspot een oproep plaatsen, misschien kun je daar wel voor minder geld een bedrijf vinden.
gewoon hulp inschakelen.. voornemen en accepteren dat het allemaal niet snel snel hoeft...soms kun je dingen in etappes al verhuizen, en niet per se alles op 1 dag..
Idd zelf doen met vrienden en familie. Hebben wij ook gedaan. Een paar mannelijke vrienden die hebben onze wasmachine, bed etc naar boven getild. Was binnen no time boven. Omdat wij 9km verder gingen wonen hebben we wel een bestelbus gehuurd voor een dag.
ik ben 6x verhuisd ofzo..en met een boedelbak kun je ook een hoop dingen verhuizen voor korte afstandjes!
Verhuis je naar de andere kant van het land, oke dan geef ik je gelijk. Maar voor 1 straat zou ik echt geen bedrijf inschakelen, dat geld kan je beter in je nieuwe huis steken. Misschien kan je een busje huren en schakel een aantal vrienden/familie in.
Hier een busje gehuurd en met een paar sterke mannen (collega's en vrienden van man en de partner van een vriendin) verhuisd. Wij hebben het wel gespreid over 2 dagen, want wij moesten 6 keer over en weer. En voor onze verhuis waren we dan al minstens 20 keer over en weer gegaan met "kleinere spullen". Gelukkig verhuisden wij maar iets van een 1 km verder. Zoveel geld zou ik er echt niet in steken. Ik geloof dat dat busje - waar vriend zelf mee reed - ons 100 euro voor een weekend heeft gekost. Plus een hoop koffiekoeken voor de helpers .
1000 euro moet zeker kunnen. Meer bedrijven laten komen; want de verschillen in prijs zijn bespottelijk!
Ik heb voor mijn werk regelmatig contact met meerdere verhuisbedrijven en bij al deze bedrijven ben je inderdaad tussen de 1500 en 3000 kwijt voor een verhuizing.
Wij zijn voor 580 euro verhuisd, 30 km verderop. Kleine vrachtwagen, incl verhuislift. Het was geen grote naam maar ze werkten keihard en professioneel. Je kon het zo duur maken als je wilde (door de hoeveelheid verhuizers te kiezen, onder een bepaalde hoeveelheid kuub te blijven etc)
Precies. Kan wel goedkoper hoor. Daarnaast kun je ook vragen ze alleen een deel te laten doen, dus bijv. alleen de grote dingen (meubels/jullie bed etc.) en de rest allemaal zelf. Ik ga straks ook 5 minuten verderop wonen, laat een deel doen (grote, zware meubels) en de rest doen we zelf. Ik bedoel, dozen heen en weer rijden en allerlei kleinere dingen, ik ga zelf toch nog tig keer naar het huis, dus dan neem ik steeds wat mee. Als je 1 straat verderop woont, lijkt me dat helemaal goed te doen.
Wij zijn zelf met verhuisbedrijf verhuisd naar onze tijdelijke woning, rest van de spullen bij hun in opslag en toen zijn ze in ons nieuwe huis weer komen lossen na een paar maanden. Eerste verhuizing kostte rond de 1000, was wel met diverse dingen afbreken etc., tweede verhuizing kostte ons iets van 800, alles op plek zetten en dingen in elkaar zetten... Tja is wat duur maargoed als er iets kapot gaat is het bij hun verzekerd, als je beste vriend iets duurs laat vallen ben je verdee van huis!
Ik zou inderdaad ook een paar andere offertes aanvragen. Wij zijn vorig jaar verhuisd. Wij hebben alles laten inpakken en verhuizen. We hadden drie offertes opgevraagd en de prijzen varieerden van EUR 1700 tot EUR 3000.
Ik had zelf bij elk ritje naar ons nieuwe huis de kleinere spullen die in de auto pasten gedaan. En alleen op de echt dag met 2 mannen erbij de zware dingen. Echt geef daar je geld niet aan uit.
Wij zijn vorig jaar verhuisd in 1 dag, dus moesten wel gebruik maken van een verhuisbedrijf. Wij hebben een woningruil gedaan en beide verhuiswagens zijn 's Ochtends gaan inladen en eind van de dag stond onze inboedel weer in het nieuwe huis. Het kostte ons ongeveer 1500,-