siliconen en sulfaat vrije shampoo en conditioner

Discussie in 'De lounge' gestart door mamameer, 3 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.173
    4.483
    113
    Ik was mijn haar al vaak met een SLS/siliconen vrije shampoo bar.
    maar ik ben op zoek naar andere merken, zowel bars als gewone flessen shampoo zijn prima.
    zodat ik wat kan afwisselen.
    verder zou ik ook eens een SLS en sulfaat vrije leave in conditioner willen hebben. juist conditioners hebben veel siliconen omdat dat lekker je haar untangled, uit de knoop haalt. ik kan er wel olijfolie of argan olie in gaan smeren maar mijn haar is heel stijl, en dun en ziet er dan heel snel vettig uit. Dus heeft een van jullie daar een tip voor?

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.516
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zweer bij de producten van Maria Nila.
    Prijzig maar zo fijn voor je haar en hoofdhuid.

mamameer vindt dit leuk.
  3. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.788
    491
    83
    Van Garnier loving blends heb je de no rinse conditioner, sowieso zonder siliconen en dacht ook zonder sls. Ik gebruik deze al jaren voor zowel mijn dochter als mijzelf, erg prettig in gebruik en maakt je haar ook zeker niet vet! Je hebt er verschillende versies van, dus je kan zelf kiezen hoe voedend je nodig hebt voor je haar.

4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik gebruik de bars van happy soaps maar een goede conditioner hebben ze niet helaas.

mamameer vindt dit leuk.
  5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.173
    4.483
    113
    welke heb jij?
    vind de gember variant shampoo van garnier altijd zo lekker ruiken.
    als ik kijk bij deze:
    Garnier Loving Blends Honing Goud Voedende Crème | Kruidvat NL
    zit er methicone in, en dat is een siliconen verbinding.

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.173
    4.483
    113
    ja de bars zijn vaak heerlijk, en prima, maar voor conditioners werkt het vaak helemaal niet.

7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nee helaas niet. Daar wordt je haar heel vettig van op de een of andere manier.

8. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Shampoo van dr Leenarts.

mamameer vindt dit leuk.
  9. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Ik heb meestal de shampoo bars van happy soaps. Nu een keer van Kruidvat gekocht om te proberen, die vind ik ook fijn, beter dan ik verwachtte. Van happy earth en van Lush vind ik ook beide fijn.
    Conditioner bar gebruik ik ook van happy soaps, schuimt niet fijn maar m’n haar wordt er wel minder klitterig en droog van. Ik vind t niet zo fijn in gebruik maar resultaat wel. Ik gebruik hem alleen voor het langere gedeelte van m’n haar tot in de punten, niet op of bij m’n hoofdhuid. Geen last dat het vettig wordt.Een echt fijne siliconen en sls vrije conditioner heb ik nog niet gevonden, dus houd het nog bij happysoaps en lees mee

mamameer vindt dit leuk.
  10. kimmv2

kimmv2 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.066
    447
    83
    Ik gebruik Cantu conditioner en dat is silliconenvrij en je haar wordt er niet vet van

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Haarproducten voor krullend haar zijn vaak sulfaat en siliconen vrij. Zelf wissel ik verschillende merken af, momenteel heb ik een shampoo van mielle in de douche staan, maar ik vind ook de shampoos van dr organic wel prima, schuimen goed voor shampoos zonder sls. De conditioners van dr organic zijn voor mijn haar (grof, dik en met slag/krul) niet voedend genoeg, maar voor jouw haar misschien wel. (Dr organic is momenteel 1+1 gratis bij holland & barrett).
    Mijn favoriete conditioner, die ook als leave in gebruikt kan worden, is de jessicurl too shea conditioner, maar deze zal voor stijl, fijn haar waarschijnlijk te zwaar zijn (zit vrij veel shea boter in). (De jessicurl aloeba conditioner is misschien wel geschikt, die is meer voor fijn haar bedoeld).

mamameer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina