virtuele hulp bij inrichten gevraagd!

Discussion in 'De lounge' started by MamaKitty, Jul 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Oke, ik heb jullie hulp nodig.
    Ik moet weten wat voor kleuren voor de muren hierbij staan:

-woonkamer: roomwitte meubelen en zwarte bank

-slaapkamer: antraciet kleurige boxspring en roomwitte nachtkastjes

-keuken: zwart aanrechtblad, wit met zacht grijs tegeltjes en ahorn (wittig) kastjes

Ik zat te denken aan:
    Voor de slaapkamer: 1 muur limegroen en 3 muren wit/zwart barok behang
    Voor de keuken: paars behang met bloemetjes (waar geen tegels zitten dan he)
    Voor de woonkamer: 1 grote muur zwart behang en 1 grote muur roomwit behang, de kleine muurtjes (om ramen heen zeg maar) weet ik nog niet

Wat vinden jullie ervan? Nog andere ideetjes of tips????

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ben normaal gesproken wel behulpzaam met dit soort dingen maar kan even niets bedenken

kan wel even vertellen hoe ik het had/ heb

vorige huis witte meubels in hete hele huis
    woonkamer zachtgeel en behang met diverse kleuren streepjes, zachtgeel, witgeel, wit en zilver daarin
    had zilveren fotolijsten hangen

slaapkamer antraciet boxspring
    barokbehang in de hele kamer, maar ene muur was barokbehang zwart/ wit, andere muur barokbehang helemaal wit

nieuw huis,
    slaapkamer antraciet boxspring, heb zilvergrijze muren en achter het hoofdbord heb ik fotobehang

woonkamer is bronsbehang en turquoiseblauw behang

heb open keuken, die vanuit de woonkamer doorloopt, dus daar ook turquoisebehang

3. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Had ik hier een heel verhaal getypt...drukt me dochter op de laptop...weg zwangerschapspagina :( We beginnen gewoon weer opnieuw.

Wij hebben ook witte meubels.
    Wij hebben 1 lange muur rgijs (waar de meeste witte meubels tegen aanstaan) en 1 muur roomwit.
    Tegen de witte muur staat onze grijze bank.
    Als accentkleur hebben wij rood en goud.
    Een rood kleed, rode bloempotten, en rode waxinehouders.
    Een gouden klok, 2 gouden vazen en gouden fotolijstjes.
    Verder hebben we een zwarte gispen stoel met hocker en zwarte eetkamerstoelen, en een grote zwarte pot met witte orchideeën erin.
    Heb over onze woonkamer al heel veel complimentjes ontvangen, het doet erg warm aan.

De slaapkamer...
    Ook wij hebben een antracietenbox spring.
    Daarbij hebben wij 2 rode muren, en 2 witte muren.
    Zwarte vloerbedekking en zwarte gordijnen.
    En bijpassende dekbedovertrekken...lijkt ook erg warm samen.

Je idee voor de keuken vind ik erg leuk!

4. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Wij hebben in de hele woning thema wit/grijs (de muren) zwart.
    Gordijnen zwart, rolgordijnen wit en zwarte meubels met lichte bank en eetstoelen. Ook de lampen in overdeel zwart. Slaapkamer: bed ook zwart kledingkast wit. Zelfs de wc krijgt deze thema :)
    Verder veel accecoires in wit en lime-groen.
    Wij houden van zoveel mogelijk romantische sfeer :)

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

PS: als jij het zo wilt hebben gewoon doen meid! als het je daarna toch niet bevalt kun je het altijd nog veranderen ;) kost alleen wat meer geld dan ;)
    Ik houd zelf allene niet van bloemetjes behang en kleur paars maar is wel gewaagd om te doen :p rest vind ik wel mooi.

6. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    ik zou adviseren om geen zwarte muur te doen in de woonkamer en al helemaal niet als je voor behang wil gaan.
    Zwart is heel kwetsbaar, je stoot er 1x tegen aan en je hebt een witte plek... Bij geel/wit oid zie je het niet zo snel.
    Ik zou je grijs aanraden, dit kun je ook vrij donker nemen als je toch een donkere wand wil

7. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik zou als ik jou was alleen donkere kleuren nemen, als je genoeg licht in huis hebt, anders krijg je een heel donker "hol".
    Zelf heb ik donkere meubels, 1 wand (waar ook de schouw en de houtkachel aanzit) knalblauw en de rest wit. Juist als je een felle of donkere kleur neemt, is het belangrijk dat je de rest rustig houd. Dus als je 1 muur lime groen doet, zal ik als ik jou was de rest wit/roomwit doen en niet met donkerbarok behang. Donker barok behang kan natuurlijk ook, maar verf dan de muren in de zelfde lichte tint als de barok.

8. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    nou echt advies heb ik niet voor je
    maar hier alles zwart/ grijs/ wit in de woonkamer maar heb wel een houten vloer en houten meubelen {en helass nog een niet passende bank in het beige maar volgend jaar kopen we een nieuwe} verder heb ik veel zilver en paars
    muren zijn nog allemaal wit maar 1 gaat grijs of paars worden daar ben ik nog niet over uit
    en eigelijk wil ik nog op 1 andere 3 vierkanten schilderen voor canvas in te doen zodra ons tweede spruitje geboren is

slaapkamer is hier japans hout
    met beige muren {vrij donker} en 1 bruin met bloemen muur
    keuken is ook gewoon wit zwart mer allemaal barok behang waar geen tegels zijn

Share This Page