Baby en dreumes op één kamer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Isabella2020, 3 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    De baby die wij in augustus verwachten, zal samen grote broer, van dan 1,5 jaar, op één slaapkamer komen te slapen.

Nu ben ik opzoek naar ervaringen en tips. Wie kan mij meer vertellen?

2. roever

roever Niet meer actief

Hier gaat dat als t goed is straks ook gebeuren..

nu slapen de (nu nog) jongste en oudste op 1 slaapkamer . Ze zijn 4,5 en 1,5.
    Dit gaat eerlijk gezegd super goed!!
    Bedenk wel dat dreumes geregeld wakker kan gaan worden van de nieuwe baby...
    maar ik denk als je gewoon consequent bent/blijft dat wel goed moet komen.. :)

Isabella2020 vindt dit leuk.
  3. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Ik zou de oudste het verst bij de deur vandaan leggen en de kamer eventueel opdelen met een kamerscherm of kast. Dan zien ze elkaar niet de hele tijd en heeft de oudste geen last van langs lopende mensen of lampjes die aan en uit gaan.

Isabella2020 vindt dit leuk.
  4. Isabella2020

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Ja, @Oilell, dat gaan we indd ook doen. Commode komt tussen de bedjes in te staan, tegen de muur. Ze kunnen elkaar wel zien.
    Ik vraag me af, hoe snel de oudste wakker wordt, of niet... Maar goed, dat moeten we gaan ervaren.

Oilell vindt dit leuk.
  5. Chechi

Chechi Niet meer actief

Zelf geen ervaring, maar mijn schoonzus heeft twee kleintjes op dezelfde kamer liggen. 2 jaar verschil. De peuter/kleuter slaapt overal doorheen, dat is fijn. Maar de jongste (inmiddels dreumes) kan er totaal niet mee overweg dat de oudste op de kamer ligt. Zet werkelijk alles op stelten om de aandacht van haar broer te krijgen. Ze raakt gigantisch snel overprikkelt door zijn aanwezigheid, al vanaf baby af aan. Het is zo erg dat ze nu een nieuw huis hebben gekocht, echt ver ver boven vraagprijs, om verlost te zijn van slapeloze nachten. Als de kleuter uit logeren is slaapt ze namelijk wel goed. Een eigen kamer lijkt de enige oplossing.

Hopelijk gaat het bij jullie goed! Na dit horror verhaal van dicht bij te hebben gezien zou ik nooit 2 kids op een kamer leggen namelijk :roflmao:

6. Isabella2020

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Oeps... dat is niet hoe je wil dat het gaat! Gelukkig hebben we dan nog andere opties, maar deze is het meest logisch. Hopelijk gaat het slagen!

Chechi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina