Dames, Wij gaan naar meerdere Europese landen. nu heb ik voor Oostenrijk een vignet. voor Frankrijk. voor Duitsland, en Slovenië. maar in Italie zijn daar nog bepaalde tolvignetten, of milieu zones? wij gaan vooral naar het noorden van Italië. ik kan er niet direct iets over vinden. dus ik denk ik stel de vraag hier maar. bedankt!
Tol. Geen vignet. Milieuzones niet voor zover ik weet maar misschien wel voor bepaalde steden, maar zelf nooit nodig gehad. Tol kun je een Telepass kastje voor kopen maar wij betalen altijd gewoon aan de tolpoort, gaat heel snel. Behalve rondom Milaan maar daar gaat niets snel Oh, en let op dat je in Oostenrijk naast je vignet voor sommige tunnels en passen nog extra tol moet betalen, dus zorg voor wat cash geld bij de hand
Weet iemand ook hoe het zit met de milieusticker van Frankrijk? Wij gaan deze zomer naar Italië, komen dan langs Strasbourg, een klein gedeelte van de weg loopt door een tijdelijke milieuzone. Is het aan te raden om zo'n sticker aan te vragen? Ik vind de site heel onduidelijk (mijn Frans is niet zo goed hahah)
En je kunt enkel met een creditcard betalen. Wat als je dat niet hebt Komt het vaak voor dat je niet verder mag over dat stuk zonder die sticker? Kan het mij niet herinneren van een paar jaar terug dat dit ook nodig was.
Het hangt af van de luchtkwaliteit lees ik. Ik heb daar niet zoveel verstand van, maar ik dacht altijd dat die slechter is bij mooi/warm weer? Is een andere route geen mogelijkheid?
Ik ga er nog eens goed naar kijken. Via de Franse site kost het iets van €4. Maar creditcard nodig. Via de Nederlandse site €15. Ja dat vind ik nogal een prijsverschil haha
Ja dat is een behoorlijk verschil. Maar zoals je al eerder zei, is het op doorgaande weg niet nodig. (Had net nog niet verder gelezen, zag nu staan dat het voor vrachtwagens en bestelbusjes geldt, en dat als je de weg gewoon volgt en geen afrit neemt je het niet nodig hebt)