De titel zegt het eigenlijk al wel: wij vinden voor een meisje de naam Lea erg mooi. Maar..... wat is de mooiste/leukste/beste schrijfwijze? Lea of Leah......?
hm ja, Leah was ook het eerste wat in mij opkwam, maar mijn vriend heeft liever Lea. Volgens hem wordt Leah al gauw op z'n engels uitgesproken. Wat denken jullie?
Ah hihihi, dus toch! Dus dan toch maar voor Lea gaan? Pfff... moeilijk! Hebben we eindelijk de naam, weten we nog geen schrijfwijze....
Ik spreek het gewoon uit zoals je het schrijft hoor en maakt het iets uit dat mensen het verkeerd lezen! Waar gebeurd dat, dat ze je naam lezen, op school straks? Als ze 1 keer hebben gehoord hoe het echt uitgesproken moet worden dan weten ze het daar wel, verder kan ik me niet echt ergens bedenken waar ze het nog meer zullen zien staan (niet wat van belang is igg)! Mijn dochter heet Ruby, ik durf bijna te wedden dat jij het uitspreekt als Roebie (op zijn engels dus), maar je zegt het zoals je het schrijft, heb er geen problemen mee hoor! En jij hebt nog ff hoor, zo ver zwanger ben je nog niet hihi , dat je nu al de naam hebt vind ik heel knap, ik had ze echt pas in de laatste week vast staan! Ik vind het wel een mooie naam en ik denk dat ik voor Leah zou gaan, mmm moeilijk eigenlijk, vind het allebei wel mooi!
Leah is de Engelse versie van mijn naam Lia en wordt daar ook zo ongeveer uitgesproken. Als de bedoeling is dat het uitgesproken wordt als Lee-a, dan zou ik kiezen voor Lea. Ik vind het wel een erg leuke naam overigens