Ik zou ook Lea doen. Wat ik persoonlijk nog leuker vind is Léa, op de een of andere manier. Maar sowieso een leuke naam!
Ahh een ervaringsdeskundige!! Mooie naam! Wordt het over het algemeen ook automatisch goed uitgesproken en geschreven?
ik ken een leah, uitgesproken als leeja. ik zou er dus ook geen andere uitspraak bij denken omdat ik hem alleen zo ken Met een h vind ik hem ook erg mooi staan. met van de tijd dan lea. Maar aan de andere kant, alles went gewoon.
Ik weet niet waarom, maar ik vind een h op het eind zo zeikerig. Mijn hoofd maakt er dan Leahhh, Sarahhh, Norahhh etc. van. Dus heel langgerekt en aanstellerig uitgesproken. De schrijfwijze zonder h heeft daarom mijn voorkeur. Ik vind het 'cleaner'.
Ik vind de naam met de -h mooier en internationaler. Ik zou hem in Nederland ook gewoon als Lee-ja uitspreken.
Ik vind met h mooier, meer af. Leah dus. Maar dat vind ik ook van bijvoorbeeld Sarah en Norah. Voor de uitspraak maakt het niet uit wat mij betreft. Ik spreek namen in Nederland op zijn Nederlands uit en dat is gelukkig 9/10x goed