Leah Remini: Scientology and the aftermath.

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Debaky, May 19, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Ik heb deze niet gezien maar wel een andere docu op Netflix, daar schrok ik ook erg van... Ook dat er zo veel mensen in mee gaan.

amdaa likes this.
  2. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Ow die kende ik nog niet. Louis Theroux maakt trouwens ook erg goede docu's. Vanavond eens opzoeken.

Niet normaal toch dat die mensen ondanks dat ze er niet meer inzitten nog steeds zo achtervolgd worden. Aso eigenlijk.

Wat ik alleen niet begrijp is dat dit al best een x aantal jaar bekend is wat hun handelswijze is maar dat werkelijk niemand er wat aan doet. Amerika geeft ze ook gewoon nog steeds subsidie en zorgen er voor dat ze geen belasting hoeven te betalen. Dan denk ik Waarom??? Dit kan toch niet goed gekeurd worden.

3. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Rambam heeft ook een aflevering gemaakt over de scientology kerk in NL.
    Maar ook van basisscholen die dus banden hebben daarmee.

jt82 likes this.
  4. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

Sep 27, 2016
    1,218
    215
    63
    Female
    Brooke Shields heeft ooit een boek geschreven over haar postnatale depressie en werd naar aanleiding daarvan aangevallen door Tom Cruise die het helemaal fout vond dat Shields antidepressiva heeft gebruikt om de depressie te boven te komen. Dat is namelijk ook helemaal niet ok in de Scientology-scène. Niet dat Brooke Shields daar lid van is, maar Tom Cruise denkt blijkbaar dat hij de wijsheid in pacht heeft nu hij wél lid is. Blegh! Vreselijk mannetje.

crienatje likes this.
  5. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Net die aflevering van Rambam zitten kijken. Ik vind ze met de minuut enger worden. Bah Bah Bah. Wat een rare figuren zeg.

En dat ze zo anti Psychiaters en medicaties zijn, weird.

6. 1BB

1BB Bekend lid

Oct 3, 2016
    573
    67
    28
    Female
    ♡
    Ja John Travolta zijn zoon is overleden, had volgens mij ook iets te doen met dat reguliere medicatie niet mocht van "de kerk".

Toen ik 15 was heb ik een onderzoek gedaan naar de verschillende sekte, scientology was daar 1 van. Weet niet of je Charles Mason kent? Helter Skelter moorden zijn bij heel bekend. Haha er is ook een south park aflevering van trouwens (van scientology). Een vriendin van mij is zelfs benaderd Door "de kerk". Niet in Nederland maar in NYC waar ze woonde toen. Zag er als een onschuldig naïeve jonge vrouw uit toen.

7. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Charles Mason ken ik inderdaad. En die Aflevering van South Park heeft mij toevallig nieuwsgierig gemaakt naar dat hele Scientology, heb ik wel vaker, dan moet ik zo ontzettend lachen en dan denk ik '' Zo erg kan het toch niet zijn zoals hun het doen voorkomen '' :D Maar in dit geval wekte het mijn interesses zo erg dat ik er geboeid door ben geraakt.

8. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,029
    227
    63
    Waar kan ik deze docu terug kijken?

9. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Dat kan ik mij toen der tijd nog herinneren inderdaad! Bah wat een misselijke vent inderdaad.

10. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

Aug 21, 2013
    2,515
    966
    113
    Wanneer is dit op tv geweest?

11. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,827
    3,623
    113
    Op Netflix staat ook een docu hierover 'Going clear', daar hebben heel veel prominente ex-leden aan meegewerkt. Schokkend3 documentaire vond ik het.

amdaa likes this.
  12. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    De serie van Leah Remmini is momenteel nog bezig. Hij word momenteel uitgezonden op de zender CI Denk wel dat hij binnenkort afgelopen zal zijn want er zijn al aardig wat afleveringen geweest. Komt iedere zaterdag avond op TV

13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Paar weken geleden was opgelicht in het buitenland in new york. Ze zochten daar naar dingen van waarzegsters.
    Stond iemand te flyeren voor een gratis petsoonlijkheidstest en dat bleek dus ook scientology te zijn.

Er wordt een psychologisch spelletje met je gespeeld en het is echt heel lastig om daar dan weer aan te ontsnappen.

14. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Dit wordt uitgelegd in de 'going clear' docu.

Deze beweging/sekte is onwijs machtig. Ze hebben veel bekendheden en prominente/rijke mensen als leden. En door die sessies met leugendetectors weten ze ALLES over deze mensen.

Hierdoor is de macht heel groot, het is in mijn ogen niks anders dan een mafia-achtige afpersingspraktijk.
    In die docu hebben ze laten zien hoe ze 'gewonnen' hebben van IRS, gewoon afpersing en chantage.

15. Noorie

Noorie Niet meer actief

Ik vond de "going clear" docu heel interessant.
    Wist voor dit topic niet eens van het bestaan van Scientology af, creapy hoor.

16. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Ik wist voor die docu van die Leah Reminni ook echt niet dat het bestond. Ja wist wel dat dat geloof op zich er was maar heb nooit geweten dat het zo erg zou zijn. Was en ben nog steeds erg verbaasd.

17. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Ik ga going clear vanavond eens kijken!

18. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Ik heb hem met open mond gekeken.

Ik kan tot op de dag van vandaag nog steeds niet geloven dat er zoveel mensen geloven in deze fabel.

19. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Hij loopt bij mij steeds vast... ik weet nog niets hahahaaha

20. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik had de serie eerst gemist, helaas. Maar hij wordt op het moment herhaald op Crime & Investigation op zaterdagmiddag. Twee afleveringen achter elkaar, rond een uur of 15. Aflevering 1 t/m 4 zijn inmiddels geweest. Volgens mij komt er ergens deze zomer een tweede, nieuwe, serie van op tv.

Share This Page