Wij hebben de Leander hangwieg voor onze beide kids gebruikt - Lonne ligt er nu in. Ik vind het een heel fijne wieg. Emme heeft er tot een maand of 6 in gelegen. Hij schommelt heerlijk en is ook prettig met wassen en opmaken. Pim
Fijn dat ze van Kindekeklein staaltjes willen opsturen...ik moet zeggen dat het ook errug aardige lui zijn, heb ze gesproken op de 9 maanden beurs en toen ook de wieg besteld. Nog een tipje: wij bestelden dus de wieg, hemeltje plus de driepoot, en dan kun je wel iets van de totaalprijs af pingelen 8). Kun je daar weer een, ik noem maar iets, zilveren muziekster van kopen, of een leuk Koeka-dingetje! Persoonlijk zou ik de hemel niet in zo'n dikke stof nemen. Het is belangrijk dat die mooi soepel valt, en bij zo'n stugge stof is dat denk ik toch minder mooi. Mooi kamertje heb je! Zowel de Leander als de Kindekeklein zouden daar wel mooi in staan... Ik denk dat de KK-wieg met een wit of oranje hemeltje wel toppie zou staan. Dan heb je een mooi geheel met je oranje accenten. Die is wel behoorlijk fel van kleur, stond niet in onze babykamer (=wit met zilver en zilvergrijs), en ook niet in onze slaapkamer. Vandaar dat wij voor wit zijn gegaan, die staat heel lief. Krijg je een jongen of een meissie?
@Pim, bedankt voor je reactie! @Miffy: nou ik ben bang dat de kleur oranje niet dezelfde kleur is als de oranje dingen die ik nu heb, wat ik zo kan zien is de oranje hemel veel feller, dan mijn oranje kussens, dus ik ga dan liever voor schelpgrijs of kaki. Ik heb nml. van koeka alles in de kleur stone en d.grey/l.grey dus houd het dan liever ook in die kleur, want dat oranje past ook niet in mijn slaapkamer... Ik wil trouwens wel in plafond gaan boren, dus heb de driepoot niet nodig, dus weet niet of ze dan wat van de prijs afdoen als ik wieg,plafondhaken (2) en hemel bestel. Nou ja ik ga zo mijn vriend maar even laten kijken welke van de twee wiegen hij het mooist vind...
Nou dames ik bleef maar twijfelen dus heb mijn vriend beide wiegjes laten zien, hij vind de Leander beter bij het kamertje en onze kamer passen (ik stiekem ook) en tja hopelijk dat het kindje daar toch ook nog wel lang in zal kunnen. Bedankt voor al jullie reacties!
Nou meiden ik heb de leander hangwieg binnen, morgen gaan we hem ophangen. Ik ben nu al zeer te spreken over de opvouwbaarheid en opbergen in een platte doos (zoals hij geleverd werd) want als we die wieg dus niet meer nodig hebben kan hij mooi opgeborgen in de doos terug, bovenop een kast liggen o.i.d. dus dat is al een mooi pluspuntje! Verder vind ik hem erg mooi van kleur, en past perfect in het kamertje en op onze kamer Waar ik hem besteld heb, ook goede en vriendelijke service! Hun dochtertje had er een half jaartje in gelegen, dus hoop dat dat bij ons ook gaat lukken!
@Lynn, leuk dat je de wieg binnen hebt! Ik heb de Kindekeklein hangwieg (haha, met cottonbaby lakentje ) en verder gewoon lakentjes van mijn man en mij van vroeger...maar goed, weer on-topic: we zijn er erg blij mee. Mijn zoontje slaapt er heerlijk in, erg leuk om te zien dat hij heen en weer wiebelt als hij wakker is of niest! Trouwens, ik heb geen hemeltje erbij, maar een klamboe van Leen Bakker a 5 Euro, is dus ook nog een optie. Volgens mij heb ik een fotootje in mijn album van mijn zoontje in zijn wiegje toen hij net geboren was. En nog eentje van het wiegje voor de geboorte en nog zonder klamboe. Het verstelsysteem is wat aangepast sinds maart (had hem net 1 dag nadat dat was veranderd gekocht), dus niet meer met die knopen zoals ze nog op de site staan. Persoonlijk vond ik de Leander mooier, maar deze vond ik wel stoer. Lekker matrasje zit er ook in. Als je het bedje heel strak wilt opmaken, kun je de lakentjes onder de bodemplaat instoppen. Die van ons schopt alles ander steeds van zich af.
ah bedankt voor de tip! Ik heb nu een set waarbij ik wieg, matras, plafondhaak, hemel en 2 hoeslakens in één koop heb, de hemel van de leander is dezelfde kleur als de wieg, en de hoeslakens ook. Ik heb nog wel twee hoeslakens zelf ook gekocht, die zijn wel ietsje witter dan de wieg, maar dat maakt niet uit want mijn lakens zijn ook wit. Leuke foto's in je album! Wiegje ziet er ook super uit, en leuke lakentjes!!
Leuk dat je de wieg binnen hebt Lynn!! Mooi is ie he!? Bij ons hangt hij inmiddels naast ons bed en ik vind hem zo mooi staan! Echt een hele mooie lichte kleur en het hemeltje past er idd precies bij. Enneh... Ik duim met je mee dat de wieg tot zes maanden gebruikt kan worden!!
Hij staat ook erg mooi in jullie eigen slaapkamer! Jammer genoeg heb ik zelf niet zo'n denderend mooie slaapkamer (nogal vervelende contrustie waardoor je de kamer niet echt gezellig kan maken) Nou we zullen het wel zien straks he? Jij bent bijna aan de beurt, gaaf hoor!!! Ik moet nog een paar weken wachten!
als ik het zo lees gaat de wieg dus wel een paar maandjes mee en in het gunstigste geval een half jaar? wij zijn nogal klein behuisd, huis staat te koop maar schiet niet erg op. onze zoon heeft een niet al te grote kamer, eerst wilden we ze samen op een kamer doen maar eigenlijk zou een hangwieg uitkomst bieden. kan dan lekker bij ons op de kamer hangen. maar is wel belangrijk voor mij om te weten of de baby er niet na 2 maanden uit is.. ik heb nu een houten familiewieg maar heb mijn zoon na een week of 6 of 8 in het ledikant moeten doen omdat hij met zijn gezicht tegen de zijkanten ging liggen. bij zowel de kindekeklein als de leander zijn de zijkanten van niet-verstikkende stof? klopt het dat de leander ietsje groter is dan de kindekeklein? (leander 83x50x30 en kk 80x45x30)
nou de leander is ovaal, dus in mijn ogen is de leander dus sneller te klein dan de kindeklein, dat was ook mijn dilemma. Maar wat ik nu zo gehoord heb kan kindje toch wel zo'n 6 maanden in de leander, en zeker ook wel 6 maanden in de kindeklein. De stof is als het goed is ademend genoeg van beide wiegjes hoor. Advies bij beide wiegjes is zodra kindjes kunnen draaien of op knietjes zitten, dan overplaatsen naar ledikant. Bij de leander moet dat ook als je kindje meer dan 10 kilo weegt. Weet niet bij hoeveel kilo dat bij de kindeklein is. Volgens mij hebben beide wiegjes praktisch ongeveer dezelfde voordelen. Kindeklein hangwieg bekleding moet je alleen stomen en van de leander kan alles (zelfs matras) in de wasmachine, dat vind ik dan ook wel weer voordelig.
Dankje!! Wij vinden hem zelf eigenlijk mooier op onze slaapkamer staan dan op de babykamer... Dus stiekem hoop ik dat we een lekker rustig kindje krijgen en dat wij heel goed kunnen slapen met hem of haar naast ons bed, zodat de wieg daar lekker lang kan blijven hangen! Ben vandaag inderdaad 40 weken dus het kan nu toch echt niet lang meer duren... Spannend hoor!! Al heeft die kleine het volgens mij nog aardig naar z´n zin daarbinnen, dus volgens mij kan het ook nog rustig een weekje duren voordat ie komt... Ben benieuwd!!
Daaag, Ik kom mij er ook even mee bemoeien . Ik ben sinds vorige week ook de trotse bezitter van een Leander hangwieg (incl 3-poot). Ik vind het een prachtige wieg en wegens ruimtegebrek ook nog ontzettend handig. Nog een absolute pre vind ik dat de wieg erg courant is. Je kan er via Marktplaats nog een hele goeie prijs voor krijgen als je hem wilt verkopen en hij is idd prima te wassen waardoor hij er zo goed als nieuw uit ziet. Ik vind de Koeka-dekentjes ook prachtig!!!! Wel een dure grap allemaal he . Hebben jullie teovallig ook al de cosibag als kruikjes? Grtz Ciara
jazeker ciara een dure grap maarja, dan heb je wel kwaliteit vind ik.. ik heb de normale waterkruiken trouwens gekocht
Precies, ik heb dan de Kindekeklein en had eerst op MP gekeken voor een tweedehands, maar ik vond die prijzen nog zo belachelijk hoog, dat ik liever een paar tientjes meer betaalde voor een nieuwe. Vooral als je ziet wat hij nog op kan brengen als je hem straks weer verkoopt. Koekadekentjes vind ik ook geweldig, misschien straks voor in het ledikant, want ze zijn wel prijzig, maar errug leuk! Blijven ze ook mooi in de was? Voor de erg krap behuisden: een kennis van me had de Leander boven het voeteneinde van hun bed gehangen in hun slaapkamer, zo nam hij helemaal geen ruimte in.
de koeka dekentjes blijven heel erg mooi in de was, bij de wafeldekens zie je zelfs helemaal niet dat hij dan al gewassen is! Bij de wafel/teddy (voor de wieg) wordt de teddy wel iets minder wollig, maar dat vind ik eigenlijk niet storend. nadat ik de eerste dekentjes had aangeschaft was ik helemaal om, en heb nog veel meer van koeka aangeschaft. ik heb het wiegje nu hangen en heb bedje opgemaakt, zal morgen even een foto maken en plaatsen hier in topic over dat voeteneind: dat stelde mijn vriend ook al voor, alleen vind ik dat niet handig want ik wil met mijn hand het wiegje kunnen schommelen en wil in het wiegje kunnen kijken als ik in bed lig, als hij aan het voeteneind zit moet ik steeds overeind komen. Nu hangt hij naast mij kant van het bed in de hoek, alleen met de deur open doen moeten we een beetje voorzichtig zijn (niet al te enthousiast open gooien dus, maar tis best te doen)
Bekijk bijlage 14130 De wieg in het kamertje Op de volgende pagina (pagina 5) nog foto's met koeka dekentje in het wiegje.