Staat echt superleuk met het dekentje en lakentje van Koeka!! En ook op jullie babykamer trouwens!! Vind het nog steeds jammer dat ik Koeka pas ontdekte toen ik alle dekentjes en lakentjes al gekocht had... Omdat we er toen al behoorlijk wat geld aan uit hadden gegeven, wilde ik niet nog meer dekentjes gaan kopen... Alhoewel ik in mijn steeds verder vorderende nesteldrang wel vind dat we eigenlijk nog een dekentje ´nodig´ hebben! Dus wie weet als die kleine nog lang blijft zitten dat ik me niet langer kan beheersen, haha!
Wat een mooie wiegjes allemaal seg! Echt super! Wij hebben er ook al over gedacht om een Leander wiegje te kopen voor bij ons op de slaapkamer. Hebben er echter ook nogal weinig ruimte, zeker naast ons bed daarom zou die driepoot niet passen. We weten echter niet goed of we die haak in het plafond wel kunnen doen omdat we op een appartement wonen. Ik stel nu misschien een hele domme vraag zenne maar moet die haak niet dieper in het plafond zitten dan pakweg een gewone luster ofzo??? Hoop dat ik nu niet té dom overkom maar het lijkt mij dat het veel meer gewicht moet kunnen dragen en dus dieper in het plafond moet zitten... Lieve groetjes!
ik weet het eigenlijk niet meer (m'n man en vader hebben het gedaan) , maar wij wonen ook in een (huur) flatje, en het ging prima
Dank jullie wel meiden! @Elfje: ja kan me voorstellen dat je dat jammer vind, ik heb gelukkig via dit forum koeka ontdekt nog voordat ik de uitzet ging aanschaffen! De kraamzorg was er net voor de intake, en ze wilde ook wel even het kamertje zien, ze was helemaal weg van de wieg en de koeka spullen! Was wel heel tof, ze vond het kamertje echt heel mooi en helemaal goed georganiseerd! @Elke: wij hebben de schroef zo'n 5 cm in het plafond zitten. We hebben speciale voor in beton gekocht, die schijnen op een bepaalde manier uit te zetten (dus niet met pluggen) en mijn vriend is er met zijn volle gewicht aan gaan hangen, niks aan de hand. Volgens mij moet je in een appartement wel kunnen boren, moet echt wel een betonnen plafond zijn neem ik aan hoor! Overigens weegt de wieg rond de 10 kilo (of minder) en je kindje ligt er tot 10 kilo in, dus er hangt max. 20 kilo aan de haak! Das niet zoveel hoor!
@lynn, moet je voor beton een speciale schroef erbij kopen? @elke, ik woon ook in een appartement en wij hebben gewoon een betonnen plafond in de slaapkamer. je moet gewoon even checken of het platen zijn of beton.
in principe voldoet de haak die erbij zit ook, maar wij moesten een tweede haak kopen, en toen we in de ijzerwinkel waren, kwam mijn vriend met die speciale schroef aanzetten, en omdat die man van de winkel ook zei dat dat beter geschikt was voor beton, hebben we er daar twee van gekocht, maar die dingen zijn helemaal niet duur, de schroef zelf was 1 euro ofzo, en dan hebben we er een karabijn haak aan (want het is een dicht oog) van 1,90, dus voor 2,90 heb je het aan je plafond hangen. Ik zal vriend even vragen hoe die schroef heet als hij thuis is oke?
@Lynn, super gaaf hoor dat bedje met die Koekaspullen! Bewaren jullie de wieg of verkopen jullie hem weer? Ik denk dat ik hem toch bewaar, misschien willen ze hem later wel voor hun eigen kinderen (haha, dat duurt nog wel even, maar goed...). Of zou die stof dan helemaal vergelen of oplossen?
Nou ik vind bewaren voor dat doeleind ook wel leuk, ik heb de platte doos waar hij in zat bewaard, als ik hem dan straks niet meer gebruik was ik de stof en berg hem in de doos op, ik heb geen idee of je dat 20-25 jaar kunt mooi houden, maar kunnen het allicht proberen toch? Overigens is dit mijn eerste kindje, wij weten (helaas door de asherman) niet of we een tweede kindje kunnen krijgen, maar zolang ik nog niet zeker weet of we een tweede kunnen krijgen/willen bewaar ik hem toch wel hoor. Kan hem altijd nog te koop zetten, denk dat ie over een paar jaar nog steeds wel populair is!
lynn, nog even een vraag over de haak waarmee jullie het hebben opgehangen. is dat toevallig een keilbout? daar had mijn vader het namelijk over en ik zag ze op internet met een haak eraan waar je direct de wieg aan zou kunnen hangen.
Ja idd Ise, dat noemt met een keilbout (heb even navraag gedaan bij mijn vriend) die schijnen sterker te zijn voor in beton. de haak die standaard zit bijgeleverd heb ik nu niet gebruikt, omdat we natuurlijk twee bevestigingspunten nodig hadden, waren we gaan kijken voor nog zo'n haak, maar kwamen we dus met twee keilbouten thuis dus die haak heb ik nu over.
o, super! dat lijkt mij heel stevig zitten, komt helemaal goed.. (ik heb uiteindelijk de kleur deken ook omgezet naar stone vond ik toch mooier/warmer)
Nou ik ben heel benieuwd, dus julie gaan hem aanschaffen ook, de leander? foto's hierneer zetten he als ie hangt!
ja, ik vind hem echt mooi. daarbij is de setprijs niet veel meer dan de kindekeklein met hemel en hoeslakens. ik denk dat wij hem pas over een week of 7 gaan ophangen, maar zal zeker foto's plaatsen!
ja klopt, eerst dacht ik ook dat de kindeklein goedkoper was, maar als ik uitreken de kindeklein plus hemel zit je al bijna aan dezelfde prijs als de leander plus hemel plus hoeslaken-set...
Ik heb gewoon Hema beddegoed (hoeslakentjes en molton) in de Leanderwieg. Gaat prima. Wij hebben de wieg nu bij de tweede aan een schommelhaak gehangen. Gaat ook prima. Mijn man heeft er aan gehangen om het even te testen. Pim
De schommelhaak was eerst ook onze optie, alleen was het nogal een lang schroefdraad, en hij was ook behoorlijk dik, maar het kan prima inderdaad hoor. @Ise Ik heb ook twee 'normale' wieghoeslakens, die passen er ook omheen hoor, dat koeka lakentje wat ik op de foto in het weiegje heb, daar zit ook een hoeslaken bij, dat zit er om het matras op de foto, dus niet het hoeslaken van de wieg zelf.