ik kom er even niet uit hoor of denk ik nu heel raar... nu heb je pampers van het merk pampers maat 1 en maat 2. maat 1 = van 2-5 kilo maat 2 = van 3-6 kilo waarom zou je beginnen met maat 1? ik bedoel de meeste kindjes wegen toch echt als ze geboren zijn iets meer dan 3 kilo. kun je niet beter meteen maatje 2 kopen? wat is het verschil tussen maat 1 en 2? kan iemand mij helpen dit te begrijpen...?
Maat 2 zat bij Emma Tot over haar oksels. Geboren met 3350 gram. Maat 1 sloot prima aan en heeft ze een maand of 2 ingezeten. Smalle Billen. Ligt beetje aan vorm van de billen wat goed zit. Emma is nu met 9md net uit maat 3 terwijl vriendin zoontje met 6 wk voor de nacht al in 3 heeft.
Maat 1 van pampers (new baby) vallen echt wel wat kleiner/ smaller en zitten beter dan maat 2, die is echt te ruim. Mijn zoontje was 3240 gram en heeft echt wel een aantal week maat 1 aan gehad. In het begin valt dat zelfs wel groot. Daarnaast heeft maat 1 een strip met plasindicator. In het begin wel handig, dan kan je zien of je kindje goed plast. Is met die kleine plasjes anders soms lastig te zien met die goed opneembare luiers.
Mijn zoontje woog 4230 met geboorte en heeft ook nog een week of 3/4 in maatje 1 gezeten Ik zou er alleen niet teveel van inslaan
Ik had denk ik een pak of 3 staan. Is snel genoeg bijgehaald Volgens mij doe je wel een kleine week met een pak dat ik me kan herinneren
Idd pak of 2-3 van maat 1 new baby. Een gewoon halen wanneer nodig. Vanalles uitproberen, kijken wat het beste bij jouw kindje past. Wij hebben Kruitvat, Etos, pampers en AH huismerk geprobeerd. Maar pampers new baby Tot maat 2 beviel ons in het begin het beste
Ik word er soms ook geen wijs meer uit hoor. Punt is ook dat het bij iedereen anders gaat en iedereen het anders doet. Ik heb hier in ieder geval 3 kleine pakjes luiers in maat 1. Voor de rest allemaal maat 2, en ook al wat in maat 3. Maar dat zal nog wel even duren. Ik ga gewoon bijhalen als ik merk dat een bepaalde maat nog beter zit dan de andere. Het is gewoon echt afwachten... Maar dat is soms wel lastig als je denkt van ik ga lekker inslaan.
Ik heb dat hele inslaan nooit zo goed begrepen. Iedereen doet het anders omdat niet alle luiers bij elk kindje goed zitten. En een pak luiers is toch zo even bijgehaald. Straks heb je stapels pampers liggen terwijl de etos of kruidvat of lidl etc etc veel beter passen.
Zou ook niet teveel inslaan. Voor het begin is hier de pampers New baby echt favoriet. Mooie pasvorm, lekker zacht en lekt niet. Maat 1 kom je vaak de eerste maand wel mee door hoor. Grotere maten kan je later kopen. Had zelf drie pakken in huis geloof ik, meer dan genoeg hoor!
Mijn dochter was 3800 gram en ik heb 2 pakken New Born 1 gebruikt, en daarna 3 of 4 pakken van nr 2. Luiers zijn altijd wel ergens in de.aanbieding dus voorraden inslaan is niet nodig, meer 3 pakken heb ik nooit gehaald.