Leander wieg aan plafond hangen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door JFelice, 4 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JFelice

JFelice Actief lid

9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    Hoi allemaal :)

Wij willen het leander wiegje aanschaffen. Nu hebben we vermoedelijk geen plek voor de driepoot en willen m aan het plafond hangen.
    Er wordt een plafondhaak meegeleverd. Kan iemand mij vertellen hoe je deze aan het plafond bevestigd? Moet deze haak in een plug?

Ze hebben het overal over dat je de haak in een draagbalk bevestigd, maar hoe werkt dit met een regulier plafond in een nieuwebouw huis? Boren, plug erin en haak erin?

Ik ben benieuwd vind de wieg zoooo mooi!

Dankjewel!

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Logischerwijs gebruik je zeker een plug, dat geeft veel meer stevigheid. Ik zou dan de verankerde pluggen gebruiken, die zitten muurvast.
    Is inderdaad, boren, verankerde plug erin en dan de haak erin.
    Zou wel met regelmaat controleren of het nog goed vastzit want je moet er niet aan denken dat de wieg omlaag komt met de kleine erin.

3. Indlovu

Indlovu Lid

22 dec 2013
    82
    0
    0
    Bij ons hangt die inderdaad ook gewoon aan het plafond, maar wel met een speciale (extra sterke) verankerde plug. Mijn vriend kon zelfs aan de plafondhaak hangen, dus die zal zo 1, 2, 3 niet naar beneden komen. Maar blijf het zeker wel om de zoveel tijd controleren! ^^

De wieg is trouwens geweldig mooi! =D

4. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Wij hadden hem ook aan het nieuwbouw plafond hangen. Met een cementschroef. En die krijg je er echt nooit meer uit hoor!
    We hadden 3 haken hangen. In de woonkamer, ideaal tijdens kraambezoek. In onze slaapkamer, daar hing hij 's nachts. En in z'n eigen kamertje, maar daar heeft hij nooit gehangen, want hij ging na 8 maanden bij ons op de slaapkamer slapen naar z'n ledikant.

5. JFelice

JFelice Actief lid

9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    dankjewel voor jullie reacties! Hebben jullie hem op de maximale lengte aan het plafond gehangen? Volgens het boekje is de lengte verstelbaar tot 168 cm, maar ik krijg de banden echt niet zo lang. Ik snap er helemaal niks meer van :(:(:(.. hoe ver komt ie bij jullie vd vloer af? En hoe hoog is t plafond? Bij ons 270 cm.

Help!

Deel Deze Pagina