Hoi dames, Ik wilde in eerste instantie geen duowagen aanschaffen, maar begin nu toch te twijfelen. Ben nu zwanger en 15 jan uitgerekend. Mijn jongste dochter wordt 31 jan twee jaar. Het leek mij in eerste instantie dus zonde om voor korte tijd een duowagen aan te schaffen. Maar nu dus toch twijfel. Graag ervaringen en advies gevraagd bedankt! Liefs
Tussen de jongste en middelste zit hier 22 maanden en heb toen va marktplaats een duowagen aangeschaft. De oudste moest namelijk naar school en we liepen zo'n 4x per dag op en neer naar school dus het leek mij wel praktisch. In de praktijk hem denk ik een keer of 5 gebruikt en verder niet. Via marktplaats toen een meerijdplankje gekocht en dat werkte veel beter voor onze middelste. In eerste instantie was het voor haar heel erg wennen, maar al snel vond ze het geweldig. Maar ligt er in mijn ogen dus ook aan hoeveel je moet lopen en of ze dan zelf kan lopen of ze beter vast kan zitten. Hier kon ze prima van en naar school of winkel lopen. Heeft weleens een drama opgeleverd met een dwarse peuterpuber, maar verder ging het prima.
Ik denk dat je jezelf moet afvragen hoe vaak gebruik je de kinderwagen? Heb je een auto en ga je daar veel mee op pas of ga je met openbaar vervoer... Die afweging zou ik voor mezelf maken. Mijn dochter is 3 jaar dus al jaartje ouder en ik heb zelf gekozen om haar in de buggy te doen en de baby te dragen in een draagdoek. Daarnaast ga ik een bakfiets aanschaffen (geen rijbewijs) Maar ga voor jezelf na hoevaak je gebruik maakt van je kinderwagen, en is dat voor lange stukken of korte stukken. Ben je dan alleen of samen met je man? Ga je vooral samen lang weg dan kan de baby in de kinderwagen en de oudste in haar buggy.
Wat de rest ook al zegt, bedenk of je hem veel zult gebruiken. Ik loop alleen veel naar de supermarkt hier om de hoek. Dit kon mijn dochter van 19 maanden prima zelf lopen. Maar ik fiets dan wel weer veel dus heb een fietskar aangeschaft waar ze allebei in kunnen! Evt. kun je ook nog overwegen om je baby in een doek te doen oid en je oudste in de kinderwagen. Of een meerijdplankje inderdaad.
Bedankt voor jullie reacties. Zal t goed gaan afwegen. Mijn jongste is nu vooral een boef dat gelijk weg rent wanneer ze uit de buggy mag haha maar goed daar kunnen we nog even mee oefenen. Energie ontbreekt er niet, en ik was idd in eerste instantie van plan draagdoek te gaan gebruiken wat ik ook bij mn jongste veel heb gebruikt met de oudste naar school brengen etc. Geen auto en veel is op een aardige loopafstand. Heb bij jongste fietskar gebruikt maar deze weggedaan na verhuizing omdat nu veel lopend te doen is maar ook dit missch maar weer overwegen om aan te schaffen Denk dat ik het met de tijd maar aan ga kijken. Met vriend op stap en buggy en kinderwagen is natuurlijk goed te doen maar ik wil ook niet gebonden aan huis zijn wanneer hij niet thuis is. Haha zonder auto zijn ben je al sneller afhankelijk van een ander en dat wil ik zo min mogelijk zijn Meer ervaringen en advies is altijd welkom thnx
Hier zit er 16 maanden tussen. Wij hebben er voor gekozen om geen duowagen aan te schaffen. Doe wel veel lopend, maar kleine stukjes. Daarnaast loopt de oudste liever dan dat hij zit, dus vonden we de aanschaf zonde. Nu doen we het met de buggy/wandelwagen en een draagdoek. Dat bevalt uitstekend!
Bij mij zit er 14 mnd tussen de kinderen en ik heb wel een duowagen gekocht. In mijn geval was hij echt onmisbaar want dochter liep nog niet toen haar broertje geboren werd. Heb ook wel zoon in de doek gehad en dochter in de buggy, maar dat vond ik toch lastiger met boodschappen doen. Bukken, dingen in het mandje en dan nog die buggy. Ze zijn nu 2jr en 9mnd en ik gebruik hem nog steeds dagelijks. Vooral fijn dat ik dochter 'vast' kan zetten. Ik heb de Maclaren Techno Twin en die past overal door.
Hier bijna dezelfde situatie, ik beval rond 2 januari en mijn zoon wordt 7 februari 2 jaar. Hij is nu dus 19 maanden maar loopt nog niet. Wij hebben een donkey gekocht omdat de oudste straks echt niet alles lopend kan doen. Buiten dat trekt hij graag zijn eigen plan en als hij straks wel loopt gaat het niet snel dus de duo wagen is hier wel onmisbaar. Hier is er weinig op loopafstand, ik doe veel met de auto, maar we wandelen en winkelen ook regelmatig, dus de wagen zal in de duo stand veel gebruikt worden. Overigens gebruiken we m nu al in de mono stand.
Ik zag nu op Internet ook de kid2sit. Een stoeltje wat boven op de kinderwagenbak bevestigd kan worden! Dat lijkt me wel ideaal! Iemand hier ervaringen mee??
dat kan op de kinderwagens van nu meestal niet omdat die in het midden vast zitten en dus niet stevig genoeg zijn.. wij hebben wel een duo (donkey) aangeschaft toen ik net zwanger was van de tweede. (20mnd verschil) de oudste zit er nu zelfs nog in als we door de stad lopen of naar t dorp lopen, supermarkt etc. hij zit er gewoon graag in haha
Ik ben over 5 weken uitgerekend en de middelste is dan net 2 jaar en wij hebben er wel voor gekozen om een duowagen te nemen. Wel een tweedehands via een kennis. Een nieuwe vond ik zonde. Wij hebben ook lang getwijfeld maar de middelste zit nog graag in de wagen en daarbij moet ik ook 4x heen en weer naar school om de oudste op te halen. Ook wil ik niet afhankelijk zijn om de deur uit te gaan omdat mijn man altijd de auto nodig heeft. En zo kom ik straks nog ergens. Daarbij heb ik mijn bugaboo van de eerste nog gewoon dus als we met zijn allen weggaan (duowagen past niet in auto) dan nemen we die gewoon mee. Het is dus maar wat je wil en wat je zelf praktisch vind