quinny buzz 3 of bugaboo cameleon

Discussion in 'De babyuitzet' started by Brigitte1985, Mar 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,019
    213
    63
    Ik twijfel ontzettend tussen deze 2 kinderwagens. Heb de quinny wel al in de winkel bekeken, de bugaboo nog niet.

Ik zou graag horen welke wagen jullie hebben en wat jullie ervan vinden

groetjes!

2. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    quinny buzz 4 zou ik dan nemen...
    ligt hoger als de bugaboo (als je langer bent)
    makkelijker in klapbaar
    en 3 zitjes, de eerste wandelwageninzet is ideaal...

3. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben een bugaboo, en vind het echt een super wagen.
    Licht gewicht, zeer makkelijk in gebruik, zitje kan naar je toe en van je af.
    Schuimrubber banden, dus nooit last van lekke of lege banden.
    Zeer kleine draaicirkel.
    En ik heb nooit problemen dat ik er bij smalle kassa doorgangen er niet door kan.
    En wat echt een voordeel is van de bugaboo op de quinny, is dat van de quinny de kinderwagenbak echt een stuk kleiner is.
    Hierdoor moeten kinderen vaak veel eerder in de wandelwagen inzet.
    En van de lage bak van de bugaboo heb ik zelf nooit last gehad, terwijl ik toch rugproblemen heb.

4. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Zijn beiden gave wagens hoor.
    Ik heb een bugaboo en vind m ideaal, maar volgens mij niet zoveel verschil. Wat wel een duidelijk voordeel is van de bugaboo is dat je de luchtwielen ook voor kunt doen, wat ideaal is op ruiger terrein en met de sneeuw van afgelopen winter!
    Met de kleine voorwielen kwam ik daar echt niet door. En de bugaboo heeft zelfs een strandstand.

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik zou zeggen de bugaboo. Vind het een super wagen. Mijn buuf heeft sinds 2 maanden de quinny in gebruik en deze piept en kraakt nu al. En de grote wandelwagenbak vind ik ideaal.

6. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    ik heb ze alle 2 gehad...
    Heb 2,5 jaar mijn buzz 3 vol tevredenheid gebruikt. Inklapsysteem is erg handig en snel. De bak is inderdaad klein, dus voor de 6 maanden is die al buiten gebruik. Verder kraakt hij tijdens het rijden ook nog ja...
    Ik heb hem verkocht, omdat mijn duwstang kapot was, kon niet hoger of lager.
    Kon hem laten maken, maar .... te oud voor garantie natuurlijk...
    alleen het aanmelden van een reparatie kost 120 euro (dan doen ze dus nog niks)
    zou rond de 200 euro kwijt zijn...

Nu een nieuwe bugaboo gekocht voor 600 euro, incl voetenzak, parasol, en een fleeceset... en hij rijdt echt lekker. heel licht en soepel.
    de duwstang kan erg hoog (hoger dan de buzz)
    Inklappen is even wennen, maar als je het doorhebt, gaat dat ook soepel.

nog een voordeel, er kan heel erg makkelijk een meerijdplankje achter.

7. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb een buzz gehad en was er niet tevreden over, wij hebben hem vrij snel verkocht en zijn zelf voor een easy walker gegaan, maar dat ter zijde.
    Mijn buzz kraakte enorm, de bak was klein en ik vond hem niet fijn rijden.
    Ik zou, als ik uit die twee moest kiezen, voor de bugaboo gaan.

8. Brigitte1985

Nov 29, 2009
    1,019
    213
    63
    bedankt voor de reacties! ik vind het ontzettend fijn om te horen wat de ervaringen van anderen zijn!

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ik heb sinds de geboorte van mijn zoontje drie jaar geleden achtereenvolgens de volgende wagens gekocht: Urban Jungle, Maxi Cosi Mura, Mutsy 4 rider, Teutonia Cosmo en tenslotte de Bugaboo. :$ En EINDELIJK met de Bugaboo heb ik de (bijna) perfecte wagen gevonden voor mijn dochtertje! De wagen rijdt en zit/ligt in alle opzichten heerlijk! :) De Quinny heb ik niet geprobeerd omdat ik daar zoveel slechte dingen over hoorde dus daar kan ik niet over meepraten.

10. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Ik denk ook dat t persoonlijk is.. Rij er eens mee, klap hem in en uit elkaar etc. Dan kom je achter jouw ideale wagen... ;)

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Het enige nadeel van de bugaboo is dat de wagenbak erg laag is. Maar als je zelf niet superlang bent is dat echt geen probleem. Wij hebben ook een buzz gehad maar inderdaad, hij kraakt vreselijk en de wagenbak is erg klein. Ook levert hij tweedehands niet meer zo hele veel op. Wij hebben uiteindelijk voor ons 3e kindje een bugaboo gekocht echt ene superwagen. Maar hij is dan ook wle meteen een stuk duurder. Gelukkig krijg je re op marktpplaats ook wel weer ene flink bedrag voor terug als je hem weer wil verkopen dus dat bedrag is zo terugverdient.

12. luukske

luukske VIP lid

Sep 5, 2008
    6,682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ik zou zelf niet voor de 3 wieler gaan, maar een 4 wieler....heb zelf een buzz3 gehad, maar ook weer weggedaan....zitten nu te twijfelen tussen een mutsy slider of een cameleon

13. cici86

cici86 Fanatiek lid

Dec 29, 2009
    1,266
    0
    0
    Germany
    ja wij hebben de quinny buzz gehad , idd kleine bak. wagen kraakte soms. en het voorwiel blokkeerde soms van de buzz.
    heel irritant op gladde ondergronden als in de supermarkt.

we hebben nu bugaboo cameleon bevalt super. straks voor de 2e een aanvullende gekleurde set halen.

14. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Het kraken van de Quinny Buzz komt "meestal" door gebrek aan onderhoud. De Quinny is daar heel gevoelig voor. Je moet zeker 1x in de 2 weken alle bewegende delen insprayen met een siliconespray. Vooral de voorvork van de wieltjes er reglmatig uithalen en in de buis sprayen, want die komt heel makkelijk droog te staan waardoor die kan gaan kraken. Ook het inklap gedeelte moet regelmatig ingesprayd worden waardoor die soepel blijft gaan. Ook mag je nooit geen tassen aan de duwstang van de Quinny hangen, dan heb je kans dat het frame krom trekt vanwege het pompsystheem en dan gaat ie zeker te weten kraken als een gek.

De Bugaboo daar in tegen heeft ook zijn onderhoud nodig af en toe, maar minder als de Quinny Buzz. Als je 1x in de maand alles insprayed met siliconespray is het al goed en blijft alles lekker soepel.

Ik zou in de winkel gewoon lekker met allebei de wagens gaan rijden en dan voel en merk je voor jezelf al snel genoeg welke wagen het meest geschikt is voor jullie.

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Beetje vreemd dat je je wagen elke 2 weken helemaal moet sprayen. Ik heb hem denk ik 3 maandne gebruikt en hem toen val ellende weggedaan. Hij was nieuw gekocht en binnen een paar weken niet eens intensief gebruiken begin het kraken al. Aan de duwstang geen tassen hangen vind ik ook geen optie. Waar laat je je luiertas?? Hier moet ene kinderwagen toch tegen kunnen??

Hier nu de bugaboo cameleon. Ik gebruik hem hel intensief want de oudste zitten inmiddels op school. Nog nooit hoeven smeren of sprayen en hij rijdt nog als nieuw!

16. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    4,339
    141
    63
    nu de bugaboo heb quinny gehad maar na 6maand weg gedaan

17. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Staat ook in het handboek dat er aan de duwstang geen tassen mogen worden gehangen. Het insprayen heeft voornamelijk te maken omdat bij de Buzz alle onderdelen "schuiven" en iets wat over elkaar schuift komt droog te staan.

Maar het insprayen van kinderwagens geven wij altijd mee als tip voor behoud van je wagen. Ook bij de Bugaboo daar krijg je ook een onderhoudsboekje bij. De fabrikant houdt dan altijd het recht om garantie te weigeren als er niets aan het onderhoud is gedaan en daar de reden van gebrek door komt.

18. Brigitte1985

Nov 29, 2009
    1,019
    213
    63
    bedankt voor de reacties!!!!!!

Ik hoop dat er nog wat meer komen

x

19. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik vind dit wel een handig topic, ik heb altijd gezegd dat ik de Quinny Buzz wilde, maar sinds ik weet dat ik uitgerekend ben in november ga ik twijfelen. Het is dan namelijk winter en ik wil wel dat het kind in een goede bak ligt waar het een tijdje in meekan, en ik hoor overal dat ze zo uit de bak van de Quinny zijn gegroeid vandaar mijn twijfel. En op dit topic is het wel duidelijk waar de voorkeur naaruit gaat ;) misschien dan toch maar eens gaan kijken!

20. Brigitte1985

Nov 29, 2009
    1,019
    213
    63
    hoi happy girl,

De quinny komt er niet zo goed uit he. Ik ga volgende week ff de bugaboo in en uitklappen. Kijken hoe dat gaat. De quinny heb ik al geprobeerd. Ik vond het erg handig, maar door de reacties denk ik dat ik toch ook voor de bugaboo ga als die goed voelt in de winkel

Share This Page