Dit is bij mij ook zo. In het buitenland tanken (laden) wordt ook vergoed. Ik kan met geen mogelijkheid voor zo weinig geld privé een auto rijden. Bij een 80% dienstverband zou het netto € 37 per maand zijn. Ik werk echter 28 uur waardoor ik maar 90% van het leasebudget heb, waardoor de auto € 106 per maand kost. Nog steeds een schijntje!
Hihi nou ligt er maar net aan wat je privé rijdt natuurlijk. Met een 8 jaar oude gedeukte polo en een 11 jaar oude aygo (jawel) zou 't snel een betere auto zijn, als we een lease zouden hebben. De Polo is de gezinsauto, de aygo hebben we speciaal voor mijn werk aangeschaft, al doe ik er ook weleens boodschappen mee of haal eens een kind op. (we hadden tot 2 jaar terug nog nooit 2 auto's gehad) En ik zou voor dat laatste echt niet weten waar ik "meer" auto voor nodig had. Ik noem het mijn gemotoriseerde stationsfiets. Het rammelt, rijdt niet echt lekker, hier en daar is wat niet-essentieels stuk en er zit niks luxe op, maar ik hoef in principe alleen maar mezelf en m'n handtas te verplaatsen over maximaal 30 km. Nou dan teken ik voor die 40 euro aan verzekering en belasting opgeteld en dat 1 op 20 verbruik hoor. En ik heb ook niet de baan waarin je auto nou gezien wordt door je patienten, behalve als je ze eens ergens tegenkomt. Schaam me er dan ook totaal niet voor hoor.
Buitenland moeten we zelf betalen, dus altijd even tanken aan de grens Wij betalen wel iets meer, maar als ik zie hoeveel we dat ding privé gebruiken... ik zou er niet graag zelf de benzine ingooien. En daarbij het onderhoud, wegenbelasting, verzekering etc. Bovenop de aanschaf. En als ik hem morgen om een boom vouw (bij wijze van), dan is hun 1e zorg dat ik er fatsoenlijk uitkom en daarna mogen we een nieuwe auto uitkiezen. Heb ook weleens een kras van voor tot achter in de vorige auto gereden Best diep ook. Week later gefixt en geen cent aan betaald. En ik rij in die auto niet anders dan in mn eigen auto
Leaseauto van mijn man (7zitter met veel luxe) betalen wij maar 140euro per maand voor alles inclusief. Van de zomer een storing toen we naar Kroatië reden. Alles werd vergoed taxi etc kleine 2000 euro met reparatie. Stel mijn man gaat ergens anders werken is een leaseauto wat erbij "moet" zitten anders zou hij het niet snel doen.
Buitenland tanken zat er bij ons ook bij. Fantastisch was dat. Ooit de auto nieuw opgehaald en de dag erna vertrokken. Rondreis scandinavie a 9000km. Dat was een behoorlijke declaratie einde reis. Hebben toen nog een belletje van de leasemaatschappij gehad hoe het kon dat we al zo snel voor de eerste beurt kwamen
In mijn geval is een lease via werk wel voordeliger. Heb zelf (privé) een mini die 1 op sleurp rijdt. Ook had ik er veel onderhoud kosten aan ivm de vele kilometers. Ik betaal niets aan de lease, behalve de benzine. (Waar ik ook nog steeds km vergoeding voor krijg.) De mini houd ik er naast voor privé ritten.
@Kraamzuster hier is het ook voordeliger hoor. Ik lees erg negatieve verhalen terug qua afhankelijkheid etc, maar als je maar goed begrijpt waar je voor tekent en je (als je geen eigen auto aan houdt) je een apart potje aanhoudt voor de eventuele financiering van een andere auto als je weg wilt, is er vrij weinig aan de hand. Maar zoek even goed uit wat het exact inhoudt en welke verplichtingen je aan gaat. Dat is bij ieder bedrijf toch anders en daar kan verder niemand iets over zeggen.