baan opzeggen tijdens verlof

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Kimos, Nov 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimos

Kimos Actief lid

Aug 13, 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Ik weet het,het is niet helemaal netjes. Maar mag je je baan opzeggen tijdens je verlof? Zo ja,wordt je salaris dan ook gelijk stopgezet?

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Huh nee, dat kan gewoon hoor! Heb ik ook gedaan. Je verlof telt mee als uitwerktijd en daarna wordt je salaris of zw.uitkering stopgezet.

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Je kunt gewoon ontslag nemen tijdens je verlof... wel zou ik als ik jou was even wachten na de bevalling i.v.m. eventuele klachten...

Mocht je namelijk niet goed herstellen, dan kun je alsnog in de ziektewet na je verlof... Deze tip kreeg ik ook van mijn rechtbijstandadviseur mee...

Als opzegtermijn geldt gewoon het aantal kalendermaanden als vastgesteld in CAO of arbeidsovereenkomst.

In mijn geval is dat dus 1 volle kalendermaand, ongeacht of deze binnen of buiten je verlof valt.

Overigens, je verlof wordt indirect (of direct) door het UWV betaald.... Dus je behoud sowieso je volledige verlofuitkering (ook als je ontslag zou nemen en je contract loopt binnen 10 weken van de uitgerekende datum af).

4. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

ja kan gewoon.. maar let op met ouderschapsverlof dat moet wel worden terugbetaald indien daar sprake van is.

5. Kimos

Kimos Actief lid

Aug 13, 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Bedankt voor jullie reacties! Ik weet voldoende!

Share This Page