Ik weet het,het is niet helemaal netjes. Maar mag je je baan opzeggen tijdens je verlof? Zo ja,wordt je salaris dan ook gelijk stopgezet?
Huh nee, dat kan gewoon hoor! Heb ik ook gedaan. Je verlof telt mee als uitwerktijd en daarna wordt je salaris of zw.uitkering stopgezet.
Je kunt gewoon ontslag nemen tijdens je verlof... wel zou ik als ik jou was even wachten na de bevalling i.v.m. eventuele klachten... Mocht je namelijk niet goed herstellen, dan kun je alsnog in de ziektewet na je verlof... Deze tip kreeg ik ook van mijn rechtbijstandadviseur mee... Als opzegtermijn geldt gewoon het aantal kalendermaanden als vastgesteld in CAO of arbeidsovereenkomst. In mijn geval is dat dus 1 volle kalendermaand, ongeacht of deze binnen of buiten je verlof valt. Overigens, je verlof wordt indirect (of direct) door het UWV betaald.... Dus je behoud sowieso je volledige verlofuitkering (ook als je ontslag zou nemen en je contract loopt binnen 10 weken van de uitgerekende datum af).
ja kan gewoon.. maar let op met ouderschapsverlof dat moet wel worden terugbetaald indien daar sprake van is.