ouderschapsverlof aftrekbaar?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door bunchy, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    dag,

miv 2011 zal ik gebruik maken van ouderschapsverlof, 1 dag per week. ik werk dan 24 uur ipv 32 uur maar wil een half jaar tot een jaar later graag weer naar 32 uur.
    Nu hoor ik tegengestelde berichten. collega's hier zeggen dat het niet aftrekbaar is, op internet lees ik soms echter weer van wel.
    Wat is de waarheid en waar kan ik dit precies vinden?
    maakt het uit wat je verdient? ik verdien zo'n 45000 per jaar bruto.
    Vriend ongeveer 55.000

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb in je eerdere topic net een tweetal links vermeld waar je meer informatie kunt krijgen over Ouderschapsverlof en de ouderschapsverlofkorting.
    Het maakt volgens mij niets uit hoe hoog je inkomen is op jaarbasis. Die korting krijg je over het "verlies" in inkomen en dan maximaal over € 4,07 maal het aantal uren wat je opneemt.

Je kunt gewoon de info van Postbus51 gebruiken (tegenwoordig www.Rijksoverheid.nl )

Je kunt er trouwens ook voor kiezen om dat bedrag maandelijks met je voorlopige teruggave terug te krijgen. Maar het kan ook jaarlijks achteraf met de belastingaangifte.

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Je krijgt het niet altijd. Ik ben in dat jaar wat meer gaan verdienen en dus in zijn geheel niet achteruit gagaan in salaris. Helaas had ik er toen geen recht op.

Deel Deze Pagina