Hallo, Ik werk in de zorg,cao ziekenhuizen, en werk op dit moment 36u per week, wat mij nu met 26 weken zwangerschap toch erg zwaar begint te vallen:x , ik ben er over na aan het denken dat ik minder wil gaan werken, heeft iemand hier ervaring mee? wat zijn de mogelijkheden,50% ziektewet, en 50% werken? mag je dan nog onregelmatig werken? of alleen dagdiensten? En hoe gaat het dan met de uitkering als je zwangerschapsverlof ingaat, krijg je dan weer uitbetaald naar de 36u die je eerst werkte of tijdens de ziektewet? He,ingewikkeld ook allemaal. zal het uiteraard ook met mijn leidinggevende gaan bespreken, maar mischien heeft iemand hier er ervaring mee? Groetjes
Heb je gewoon een contract voor 36 uur? Dan krijg je tijdens je verlof gewoon 36 uur loon uitbetaald. Het UWV betaalt trouwens je werkgever ook de kosten terug van de uren die je ziek bent voor je verlof. Hoeveel je mag werken is iets dat je in overleg met je bedrijfsarts bepaalt. Die kan inschatten hoe groot je beperkingen zijn. Naast minder werken zou ook aangepast werk of aangepaste werktijden een oplossing kunnen zijn. Het is dus niet zo dat je zelf kunt bepalen dat je minder wil werken dan je contracturen, daar moet wel een medische reden voor zijn. Tenzij je natuurlijk een oproepcontract hebt, maar dan word je uitkering tijdens je verlof wel bepaald op basis van wat je de laatste maand voor je verlof verdiende. De CAO ziekenhuizen ken ik trouwens niet, dit is hoe het volgens mij wettelijk geregeld is.