Leaseauto mogen jullie vrijblijvend tanken?

Discussie in 'De lounge' gestart door annet1985, 28 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koala28

koala28 Niet meer actief

Mijn man heeft een leaseauto (Audi A3). Geen bijtelling omdat hij hem alleen zakelijk rijdt. Geen eigen bijdrage omdat deze auto binnen leasebudget (welke verbonden staat met zijn functie) valt.
    Hij heeft een Multi Tank Card en mag overal tanken. Ook in het buitenland tot een bepaald bedrag (als het privé is). Voor zakelijke ritten wordt het altijd vergoed.

2. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een Volkswagen Polo, dus 14% bijtelling. Ik heb een tankpas voor Nederland en dingen in het buitenland a la benzine, tol etc. moet ik via een declaratie laten lopen. Ik heb, behalve de bijtelling, dus niks van extra kosten ofzo.

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    bij ML's vorige baan hield bedrijf zon 90 euro per maand in als bijdrage buiten dus de bijtelling die je moet betalen. Dit had ook niets te maken met in welk % je bijtelling zat of in welke categorie je lease auto valt. Gewoon iedereen met leaseauto betaalde zon bedrag als bijdrage voor prive kilometers.

wij tellen niet bij.. maar het bedrag werd wel ingehouden. Pas na inleveren kloppende kilometerregistratie kreeg je na een jaar het ingehouden bedrag weer terug.

4. ikkke

ikkke Bekend lid

29 mrt 2010
    560
    0
    0
    Onze mooie kids.
    Rotterdam
    Wij betalen ook bijtelling van 100 euro en mogen dan vrij tanken in nl. Buitenland weet ik eigenlijk niet.

5. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wij betalen de bijtelling en voor dat bedrag mogen we in Nederland onbeperkt tanken. In het buitenland is het tanken voor eigen rekening.

6. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar de bijtelling betaal je voor privé-gebruik auto, dwz als je meer als 500 km privé rijdt. Dus dat staat eigenlijk los van wel of niet tanken in Nederland. Kan wel zo zijn dat je baas zegt dat je bijv alleen voor zakelijke ritten mag tanken.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    De bijtelling is wettelijk verplicht, belastingtechnisch. Daar ziet je werkgever dus niets van. Dit word berekend over de cataloguswaarde van de auto en is 14,20 of 25%. Dit geldt als er meer dan 500 km prive word gereden. Daarnaast kan de werkgever zelf ook nog een eigen bijdrage vast stellen. Bij ons 3,5% van de cataloguswaarde. Echter mag je dit wel bruteren (klein belastingkorting) Hier mocht tot voorheen in heel europa getankt worden, sinds vorig jaar helaas alleen nog maar in nederland en alleen.bij shell

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Geen lease auto's meer hier.
    Als het goed is heeft je man in zijn arbeidscontract, aanvullende voorwaarden of zijn leasecontract staan hoe en wat. Daar mag zijn baas niet zomaar van afwijken.

Vaak staat er wel in dat je max X km privé mag rijden en dat iedere km daarboven doorbelast wordt. Dat wordt bijna nooit nagekeken maar kan natuurlijk wel opeens gehandhaafd worden, hij heeft er immers voor getekend

9. haailena

haailena Actief lid

24 okt 2014
    458
    5
    18
    Hier mocht een leaseauto komen die op "de lijst" stond. Wij weken hier iets vanaf (meerdere opties) en moesten daardoor een extra bedrag permanente betalen. Ook betalen wij een aantal cent per werkkilometer en nog iets meer cent per privé kilometer. Begin van het jaar maak je een inschatting van wat je dat jaar gaat rijden en eind van het jaar krijg je een rekening en krijg je geld terug of moet je bij betalen. Geen idee hoe het verder belastingtechnisch zit en hoeveel we precies betalen. Het is in elk geval goedkoper dan dat we voor de lease auto hadden en We weten dat we geen kosten aan reparaties enz kwijt zijn.

Deel Deze Pagina