Morgen ga ik in de klas vertellen dat ik zwanger ben. Omdat ik groep 8 heb is er best wel goed over te praten met kinderen. Aangezien we over 3 weken ook met sexuele voorlichting gaan beginnen een goed bruggetje Maar ik zit nu te bedenken hoe ik het de kinderen ga vertellen? Iemand ideetjes? Zat zelf te denken aan het beginnen met een raadsel? Ik wil het graag op een leuke originele manier vertellen dat ik zwanger ben! bedankt voor jullie ideetjes alvast!
Vraag of ze allemaal een foto van zichzelf als baby mee willen nemen, en voor jezelf doe je de echo van je kleine uk Misschien wel iets te simpel voor groep 8.. Of hang de klas vol met baby spullen... Kijken wanneer het opvalt Bruggetje n.a.v sexuele voorlichting..Pff geen idee... werk zelf met Peuters... beetje te vroeg om het daar dan over te hebben hahaha Misschien de echo rond laten gaan, en vertellen dat jezelf onveilige sex hebt gehad.. hahah grapje hoor. Succes! Laat je even weten hoe het is gegaan? Ben erg benieuwd!
Of... zat ik net nog te bedenken... Wij deden vroeger in onze klas altijd "galgje" ofzoiets Weet ineens niet meer hoe het heet...... Wordt dat nog steeds gedaan? Dan kun je i.p.v een woord een zin doen bijv. Juf is zwanger, of Juf krijgt een baby, of wat dan ook. Kijken wie het als eerst raad. xx
bedankt voor je tips! Het bruggetje sla ik nog even over hoor, want de kids weten al dat we binnenkort Sexuele voorlichting gaan geven. Er zullen uiteraard al vragen komen Dat galgje idee is inderdaad leuk en dat doen we ook zeker nog! Zat zelf nog te denken aan een soort raadsel: het is 3 cm en je kunt het nog niet zien. En dat de kinderen dan vragen mogen stellen aan mij die ik alleen met JA of NEE mag beantwoorden. Of zou dat te vaag zijn?
Een rebus maken. Ik heb zelf (groep 5) een puzzel gemaakt. Zo'n wegstreep puzzel, uh, woordzoeker. De letters die overbleven vormden de zin dat ik in oktober een kindje verwacht. De puzzel trouwens niet zelf gemaakt maar via een internetsite (Engelstalig, via Google gevonden).
Wat leuk dat je het zo origineel wilt vertellen aan je klas! Ik ben ook juf Ik vind dat raadsel van: het is 3 cm....alleen ja of nee antwoorden ook heel leuk! Kinderen worden daar heel nieuwsgierig van!! Leuk bedacht! Galgje is ook leuk, maar met dat andere spelletje kun je de kids lekker nieuwsgierig krijgen!! Succes ermee, laat ff weten hoe de reacties waren vd kids! Oja, nog gefeliciteerd met je zwangerschap!