Leasen of kopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Boef12, 29 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat voor auto?

1. Private lease

12 stem(men)
    7,4%
  2. Bedrijfs lease

14 stem(men)
    8,6%
  3. 2dehands onder 5000

39 stem(men)
    23,9%
  4. 2dehands boven 5000

81 stem(men)
    49,7%
  5. Nieuw zonder betaalplan

15 stem(men)
    9,2%
  6. Nieuw met betaalplan

2 stem(men)
    1,2%
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij overwegen een volgende keer private lease. Nu een auto gekocht (7500 euro) en moesten 4 nieuwe banden op 600 euro!!! (Onderhoud doet mijn man zelf maar ook onderdelen zijn best prijzig) al met al zijn we nu veel meer kwijt al na een jaar dan als we geleast hadden aangezien wegenbelasting en verzekering ook 150 zijn...

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Dan klopt je eigen "visie" niet.... die 1/4 is dus een lening. En heb je dus geld uitgegeven wat je niet had.
    En een koophuis is geen levensbehoefte.
    Een huis/onderdak is een levensbehiefte, maar zonder een hypotheek (of het hele huis uit je eigen zak betalen) kom je dus op een huurhuis uit.

Dus als jij compleet leeft onder het motto "geld wat je niet hebt kan je niet uitgeven" , had je dus een huis "moeten" kopen wat enkel in het budget van je eigen geld pastte, of dan had je "moeten" gaan huren. :)

suus1983 vindt dit leuk.
  3. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Wij kopen . We hebben wel gekeken naar private lease maar voor ons absoluut niet goedkoper .
    Wij moeten sowieso een 7 zitter hebben en rijden denk zo’n beetje tussen de 30 en 50 duizend per jaar .. de bijtelling zou hier echt killing zijn dus en dat heb ik er niet voor over ..
    maar dat onderhoud erbij zit ja dat is wel lekker .
    Wij hebben nu een Opel Zafira koste €4000,- en na 4 maanden is de verstuiver stuk gegaan en die heeft een gat in de motor veroorzaakt . Hij was niet Total löss dus hebben we hem laten maken via de dealer waar we hem gekocht hadden
    Kost normaal €2300/2500 maar omdat het binnen de garantie viel koste het 1800,- onze roetfilter was verstopt dus de motor moest eerst gereinigd worden €375 ( dit was voor het gat nog ) net 2 nieuwe remblokjes en schijven €245,- de achter remmen moeten nog en ik heb nog 4 nieuwe banden nodig ( kan nog wel EVRM door maar grote kans dat hij zo de apk niet door komt in augustus en in juli gaan we naar Spanje dus dan moet hij gewoon goed zijn ) al met al zijn we nu binnen de 5 maanden €6420,- kwijt daar tegen over staat wel dat hij echt onze eigendom is maar heeft het wel even wat gekost . En motorisch is hij nu natuurlijk super nieuw dus hopen er toch heel wat jaartjes mee te rijden .
    Wegenbelasting is €130 per maand verzekering 70,- pech hulp met vervangende auto is €10,- per maand en lidmaatschap van Opel is gratis maar voor een €10tje krijg je een leen auto zolang je auto bij de garage staat ..
    maar gelukkig heb ik geen contract en is het mijn auto

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Lease auto via het werk voor mijn man en ik heb een (nieuw) gekochte auto.

5. Boef12

Boef12 Bekend lid

6 jan 2012
    830
    702
    93
    Wooooooooooow wat een reacties!!!! Dank aan iedereen, waarschijnlijk word het een koopauto. Voornamelijk gezien de BKR registratie bij lease en we willen waarschijnlijk binnen nu en een jaar verhuizen dus dan is dat niet handig.

Deel Deze Pagina