Jackson is zo schuldig als wat. Waarom zou je anders zulke vernederende dingen verzinnen en dit je gezin aandoen. Alle verhalen (van de moeders en broer en zus, echtgenotes, etc.) sluiten op elkaar aan. EN het zijn niet de eerste beschuldigingen. Ik hoop dat er nog een keer keihard bewijs wordt gevonden, zoals dat ondergoed.
Flamingo ik weet hoe die behandelingen werken. Maar dat doet er hier niet toe. Niemand weet of er iets te verwerken valt omdat niemand de waarheid ooit te weten komt. Misschien basseer jij je mening op de ervaringen uit je werk. Voor mensen bij wie het echt is gebeurd is het vreselijk. Maar dat weten we hier niet. Het enige dat we weten is dat diverse rechters, psychologen etc er naar gekeken hebben (met meer kennis dan wij). En dat alles als leugenachtig en onjuist is afgedaan. Dat is het enige bewijs dat er is.
Helemaal mee eens Hij kan zich tot bepaalde jongens sexueel aangetrokken voelde en andere niet. Maar het kan ook zo zijn dat hij dit zo gedaan heeft om twijfel te zaaien en de jongens dus niet zouden geloven. Maar helaas weten we dit niet.
Mensen verzinnen dingen om tal van redenen. Dat je verhalen vol details kunt vertellen zegt niet alles. En verhalen zijn prima op elkaar af te stemmen. Bedenk dat er niemand bij is geweest (Zoals vaak in dit soort gevallen). Die hele omgeving die jij noemt basseert zijn mening en verhaal op een horen zeggen verhaal. Er is geen enkele vorm van bewijs. Ze hebben niets gezien, waren er niet bij, er zijn geen beelden of technisch bewijs. Ik hoop dat als het waar is er ook echt bewijs wordt gevonden. Maar tot die tijd kunnen we niet afgaan op alleen een verhaal. Ik zeg niet dat hij onschuldig is! Ik weet het gewoon niet.
Je hebt het steeds over ‘niemand’. Niemand is erbij geweest, niemand weet of er iets te verwerken valt. Maar dat is natuurlijk flauwekul. De slachtoffers waren erbij. Zij weten of het waar is en of er iets te verwerken valt. Als er geen enkel bewijs is (naast de verklaringen van slachtoffers) dan betekent dat nog niet dat het niet waar kan zijn. Dat betekent alleen dat jij het niet zeker kan weten. Niks meer en niks minder. Er zijn wel meer misdaden geweest, die nooit opgelost zijn of nooit bewezen konden worden. Dat maakt het niet minder waar voor de slachtoffers die het overkomen is.
Wederom, kijk maar naar de kerk... Hoeveel zaken zijn niet onderzocht en afgewezen? Zelfde verhaal, niemand was er bij... Scary!
Ik geloof het wel dat hij schuldig is. Ik snap niet dat mensen zo naïf zijn. Als je buurman jonge kinderen in bed laat slapen bel je toch ook de politie? Maar bij MJ vinden mensen dat normaal?! Wat ik trouwens ook vreemd vind is dat hij dus alleen jongetjes leuk vond? En 10 jaar geleden waren ze misschien wel gehersenspoeld waardoor ze dingen anders zagen dan hoe het werkelijk is. Als je daar ook een trauma bij optelt vind ik het niet raar dat verklaringen nu anders zijn. En over dat hij was vrijgesproken, dat betekent nog niet dat iemand niet schuldig is. Er worden wel meer mensen vrijgesproken die overduidelijk dader moeten zijn door gebrek aan bewijs etc. Oh en de ouders vind ik ook schuldig. Je laat je kind toch niet zomaar achter bij een vreemde?
Ja ben ik ook absoluut met je eens hoor. Over de andere jongens weet je ook niet veel, hoe lang en hoeveel tijd hebben ze bij/met hem doorgebracht. Misschien ook wel angst in gepraat/omgekocht? Net als Wade in eerste instantie
Jij slaat de spijker op zn kop. Kijk eens ff naar dit filmpje, de gelukzaligheid waarover hij sprak over die kinderen. Brrr.
Klopt feitelijk weten we het niet, maar je argument om er dus niet mee naar buiten te komen omdat het geen nut zou hebben voor de verwerking klopt niet. ALS het wel is gebeurt heeft het weldegelijk zin om te praten en te verwerken. Dus aangezien het nog altijd kan kloppen, heeft het voor deze mannen misschien juist heel veel zin om het te delen met de wereld. Jij gaf aan “het heeft geen zin want het is verjaard” Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel vertrouwen in het Amerikaanse rechtssysteem. Nergens ter wereld komen zoveel onschuldige mensen vast te zitten als vrijgesproken terwijl er veel bewijslast is. Met name omdat een jury het oordeel velt; niet professionals. Daarnaast vergeet je dat Michael Jackson met een van de jongens een schikking heeft gemaakt van 23 miljoen. Onschuldige mensen hoeven niet te schikken.
Ja precies, en extra zwaar voor de slachtoffers lijkt me, een totale ontkenning van wat je door hebt moeten maken.
Ben ik het mee eens, maar wat die moeder van volgens mij Wade zei ben ik t ook mee eens. Als ie mijn zoon had misbruikt ging ik door tot ie vastzat!
Dat is leuk gezegd, maar een complete David en Goliath situatie. We hebben het hier niet over de perverse buurman van drie huizen verder... Het betreft hier een man waar een miljardenconcern achter hangt. Ja, natuurlijk joh, ga jij maar even door tot hij vastzit...
Ja, dat snap ik ook wel. Dat dat bijna onbegonnen werk is. Maar juist daarom kan ik er dus zo pissig om worden. Als de buurman van 3 huizen verder dit geflikt had was ie er niet mee weggekomen. (Even aangenomen dat ie dat daadwerkelijk gedaan heeft) En daarnaast, wat doet een bedrag van 25 miljoen hem... ik denk niet zo veel.
En juist daardoor snap ik niet dat mensen dingen zeggen als: als ik die ouders was geweest was hij er niet mee weggekomen. Als jij (of welke doorsnee persoon dan ook) de ouders was geweest was hij er absoluut mee weggekomen. Dat is namelijk wat macht bewerkstelligt. En als je na jarenlang vechten denkt je gelijk te krijgen word je ineens depressief en pleeg je ‘zelfmoord’...
Wow, wat een felheid... Het enige wat ik zei was dat ik het eens was met haar. Puur vanuit een rechtvaardigheids gevoel. Natuurlijk begrijp ik ook dat dat onbegonnen werk is, neemt niet weg dat ik (zoals ik t nu voel) ook niet zou willen schikken als het om zoiets gaat. Maar goed, dat is allemaal speculeren. Gelukkig zit ik niet in die situatie. Maar zo kan ik nu ook makkelijk zeggen dat als ik die ouder(s) was geweest er nooit zo'n situatie was ontstaan. Dus het helemaal niet aan de orde was geweest
Dit filmpje zegt toch al alles... Deze man is verknipt (helaas, ook heel triest voor hem) en ik vond de getuigenissen van de slachtoffers geloofwaardig en geloof zeker dat hij schuldig is. "Bewijs" of geen bewijs. Dit is gewoon één en één is twee. Erg triest en schokkend.