Ik kan me dat ergens wel voorstellen juist. Die ouders hebben natuurlijk zwaar gefaald door hun kind zo aan hem bloot te stellen en een lang uitgesponnen rechtszaak met topadvocaten aan zijn kant zal ongetwijfeld hebben betekend dat die ouders en zo’n beetje iedere beslissing die ze ooit hebben genomen publiekelijk door het slijk worden gehaald. Tel daarbij op de noodzaak dat de betrokken kinderen aan zware kruisverhoren worden blootgesteld waarbij zal worden geprobeerd hun zo ongeloofwaardig mogelijk te laten klinken, en je hebt een loodzware situatie waar je in zit, waarbij de kans op veroordeling klein is, door het gebrek aan concreet bewijs. Als er dan 25 miljoen oid dergelijks wordt geboden om overal vanaf te zijn, dan kan ik me voorstellen dat daarvoor is gekozen. Ik zeg niet dat ik dat zou hebben gedaan, maar deze ouders hadden al zo veel verkeerde keuzes gemaakt, het was een gat waar ze bijna niet meer uit konden kruipen.
Hier sluit ik me wel bij aan, even los van of ik het zou doen. In de VS heb je geen geweldige rechtsbijstand of rechtverzekering. Daar betaal je alles uit eigen zak. Mensen weten dat ze niet kunnen winnen omdat ze het hele proces niet jaren lang kunnen blijven betalen.. 23 miljoen geeft dan toch “iets”, vooral wanneer het een hij-zegt / wij-zeggen spelletje wordt.
Ja dat is natuurlijk zo. En ik heb makkelijk lullen omdat ik niet in de situatie zit. 23 miljoen is natuurlijk ook belachelijk veel geld. Niet dat dat ook maar een klein beetje goed maakt wat hun is aangedaan. Absoluut niet. Er zijn ook mensen die hier juist zijn schuld uit halen. Die zeggen: Als je echt niks gedaan hebt ga je ook niet betalen. Tis natuurlijk niet alleen zo dat die ouders door t slijk worden gehaald. Maar Michaels toen nog "goede naam" net zo.
Ik heb de documentaire nog niet gezien. Wel zag ik dit voorbij komen op Facebook. Hoeveel waarde je hieraan moet hechten zal voor iedereen persoonlijk zijn. Ik heb nog geen mening gevormd. In beide gevallen is het diep triest. Alleen deze mannen en MJ weten wat er daadwerkelijk gebeurt is. Dat MJ een enorm getraumatiserende jongen en daarna man was, dat is al heel lang duidelijk. Zijn gedragingen waren wat heel wat punten betrof niet "normaal" wat overigens voor meer siblings van hem geldt. Dat hij zich niet schuldig heeft kunnen maken aan kindermisbruik puur omdat hij zo'n grote ster was is natuurlijk een zeer kromme gedachten.
Ik geloof er niks van, zeker omdat er onwaarheden in hun verklaringen zitten waarvan al is gebleken dat ze onjuist zijn. Daarnaast heeft de FBI 10 jaar lang onderzoek gedaan en is hij toendertijd al vrijgesproken van alle aanklachten. https://www.soundflow.nl/105312/het-harde-bewijs-dat-leaving-neverland-misleidend-is-en-vol-met-leugens-zit/?fbclid=IwAR3s5fAPCZOTQe0hNP8F3zePBRUki2vLdUi-M454j8uSBmKwlUNAWVFCUF4
Ik heb niet gekeken. Vroeger toen hij nog leefde volgde ik 'al het gedoe' ook niet zo. Geen fan, wel (af en toe) liefhebber van z'n muziek. (en zie ook geen reden om dat nu nooit meer te draaien) Het was zeker een aparte man, dat zal niemand ontkennen, denk ik. Iemand met twee gezichten. Ik vond 'm altijd wel iets 'treurigs' hebben buiten het artiest zijn. Denk dat hij behoorlijk wat bagage zelf had. Alleen hijzelf en deze jongens kennen de waarheid. En tja, nu hij dood is zal dit dus een eenzijdig verhaal blijven. Ik hoop dat er goede hulp komt voor ze. Maar ik vraag mij af of het opnemen van een vier uur durende docu en de publiciteit opzoeken echt bijdraagt aan hun verwerking. Zeker gezien daar natuurlijk ook wel een boel kritiek op komt.
De reden dat hij is vrijgesproken is naar mijn idee alleen maar door gebrek aan bewijs. Het was het woord van die jongen tegen de zijne. De andere jongens hebben gezegd dat hij niets gedaan had (ook al was dat waarschijnlijk wel zo, ze hebben in ieder geval getuigd dat het niet zo was). In het geval meerdere kinderen toen naar buiten waren gekomen met hun verhaal was hij waarschijnlijk wel veroordeeld. Dat hij toen vrijgesproken is zegt totaal niets over het feit of hij het we of niet gedaan heeft. De rechtbank heeft hem in ieder geval niet kunnen veroordelen. Dat de jongens toen zeiden dat hij niets gedaan had, kan ik uit het totale verhaal ook nog wel begrijpen. Ze voelden zich op dat moment niet misbruikt, ze voelde zich gelukkig in zijn bijzijn, vonden de seksuele handelingen niet eens onprettig maar ook fijn en ze waren zeer vereerd dat hij van ze hield en hun leven had een wending gekregen die ze nooit hadden gekregen zonder hun contact met MJ. Maar dat maakt het natuurlijk nooit goed. Zoiets mag nooit gebeuren, ook niet als t kind het wel fijn vindt. Ik kan ook begrijpen dat t pas op latere leeftijd je zo gaat beïnvloeden dat je alsnog je mond moet opendoen om zelf te kunnen overleven. Daarvoor was er voor henzelf nooit noodzaak t te vertellen, het zou alleen hun sprookjeswereld vermietigd hebben, dat wilden ze niet. Naar mijn idee is het wel degelijk gebeurd. Ik denk ook dat MJ door zijn eigen verleden geworden is zoals hij was. In het geval het echt gebeurd is zijn er alleen maar slachtoffers en zijn er gruwelijkheden gebeurd die nooit gebeurd hadden mogen zijn.
Dit zegt echt niks! Iemand uit mijn familie is misbruikt als jonge jongen. Daar waren jaren geleden al tekenen van, alles onderzocht... maar ze konden niks beginnen. Vorig jaar is hij toch veroordeeld tot 20 jaar gevangenisstraf. En dit was ‘maar’ een coach van een sportteam. Kan je nagaan een man met zo’n reputatie en zo veel geld!
Qua tijdstippen zal er misschien hier en daar iets niet kloppen. Niet gek wanneer het jaren geleden was en je daarbij nog jong bent. Wat mij overtuigde was dat beiden omschreven hoe zij (en de familie) om dezelfde manier door Jackson zijn binnen gehaald en hoe hij zijn slachtoffers dichtbij kon krijgen. En camera's enzo van de FBI... dat geloof ik dan weer niet. Wat @puzzelstukje zegt, zo'n man met zo'n status... Heb altijd al de kriebels van hem gekregen en niet op een goede manier. Zijn muziek is erg goed maar ik luister er niet meer met plezier naar.
Ik vind het eigenlijk al veel te ver gaan als je op zo'n manier met jongetjes om gaat. Dat je hand in hand met ze loopt, zo over ze praat enz. Dat is toch niet gezond? Dat is gewoon te bewijzen om dat daar beelden van zijn. Dan kan ik me ook voorstellen dat het binnenshuis verder is gegaan.
Ik kijk nu op youtube naar Oprah after neverland. Ook bizar zeg! Maar voor de mensen die echt denken dat MJ het niet gedaan heeft. Jullie weten toch wel van het bestaan van grooming? Hoe dat allemaal in zijn werk gaat? Ik vel er geen oordeel mee. Maar zoiets zit altijd heel goed in elkaar. Wat ze ook zeggen: hij creerde afstand tussen ons en de wereld en vooral onze ouders.
Waar ik mij over blijf verbazen is dat die ouders ook zo ver zijn gegaan. Dat ze nooit ergens vraagtekens bij hebben gezet. Dat een ster je zomaar uitnodigd voor volledig verzorgde vakanties, zo spreekt over jouw kind. En dan dat ze je alleen achter laten bij een volwassen man. Hoezo laat je je 7 jarige zoon uren met iemand bellen? Of hem onderdeel laten zijn van een heftige tournee waarbij hij 24/7 bij jouw kind is. Terwijl jij als ouder grotendeels afwezig bent. Dat heeft toch niets meer met optreden te maken. Of met vriendschap? Ik denk (en dacht) overigens wel dat hij zelf een verkeerde jeugd heeft gehad. En een soort groot kind was.
Je hebt een interview met MJ en een jongetje er naast. Ze houden handen vast, jongen legt zn hoofd op MJs schouder. Ze lijken echt verliefd. En dan zegt MJ nog zoiets van: als je van iemand houdt dan deel je toch je bed met hem. Ja, ik geloof die mannen van Leaving Neverland wel. MJ is verknipt geraakt door zijn eigen jeugd, en een superster zijn is voor niemand goed. Triest..
Precies. En die fans die DAT al volkomen normaal vinden, er niets achter (willen) zoeken. Stel je toch voor dat je 8-jarige zo met een leraar omgaat, de sportcoach of buurman. No. Way. Maar deze “heilige” mocht dat wel. Bizar.
Inderdaad heel bizar van de ouders van die kinderen. Mijn kind zou misschien wel met iemand om mogen gaan die psychisch niet volwassen is maar dan zal ik er ten alle tijden bij blijven.
Ook ik snap die ouders van die kinderen niet hoor. Maar gewoonweg niet willen geloven dat dat soort dingen echt zijn gebeurd vind ik vreselijk naïef. Iedereen weet toch dat MJ niet helemaal in orde was, geestelijk gezien. Dat kun je toch niet ontkennen? En al is van alle verhalen met kleine kinderen maar de helft waar, dan is het nog heel erg. Ik snap niet hoe iemand op de wereld nog kan denken dat het misschien allemaal verzonnen is?
Laat maar, al gevonden. Voor iedereen die hem nog wil zien: tot 8 april is deze link: https://www.npo3.nl/leaving-neverland-live/08-03-2019/VPWON_1303138