Open of ‘gesloten’ bar op een bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebella, 1 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Wij zijn recentelijk getrouwd en in de maanden die daaraan vooraf gingen ben ik lid geworden van een aantal facebookgroepen die over trouwen gaan.

Nu is het in Nederland geloof ik vrij normaal om een open bar te hebben, in de US en ook wel in de UK geloof ik, is een cashbar de standaard.

Hoe denken jullie over een cash bar? Waar je dus al je drankjes zelf moet betalen? Zouden jullie, als dit iets geaccepteerder was hier, hier ook voor kiezen?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind een cashbar echt heel ongastvrij. Mensen (over het algemeen) tutten zich op, trekken mooie kleding aan, geven een cadeau en dan moeten ze ook nog de eigen drank betalen?

qwerty123, Bailey07, Riene en 25 anderen vinden dit leuk.
  3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Nee, daar zou ik zelf nooit voor kiezen. Dat voelt voor mij niet gastvrij.

4. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee, dan zou ik hooguit zeggen bvb tot 23u open bar. En daarna voor eigen rekening oid.

5. Tove

Tove Niet meer actief

Nee, ik zou daar niet voor kiezen. Om eerlijk te zijn vind ik het behoorlijk raar en gierig om je gasten zelf te laten betalen. Er van uitgaande dat ze een outfit moeten kopen, een geldbedrag én dan ook nog je eigen drankjes moeten betalen? Nou ja goed, ook zonder outfit vind ik het raar. Je moet blij zijn dat mensen überhaupt geld willen uitgeven omdat jij gaat trouwen, dan verdienen ze op zijn minst gratis drankjes:roflmao:.

chrystel73, suus1983 en jolien 1986 vinden dit leuk.
  6. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

TJa als ik een feestje geef trakteer ik.
    Als je het niet kan betalen dan moet je of langer sparen of minder mensen uitnodigen.

Ik zou zelf niet tof vinden dat iedereen druk bezig is met betalen, pinnen etc.

En in geval dat iemand ervoor kiest zou ook graag van te voren weten (pas grootte van mijn cadeau er op aan)

Riene, Fennec, chrystel73 en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ik vind een cash bar echt een no go.
    Zou dat echt een afknapper vinden.
    Als mensen koezen voor alleen binnenlandse dranken kiezen of evt geen kan ik nog wel wat mee inkomen.
    Maar wij hadden alles vrij dus ook de buitenlandse dranken( getrouwd ook in het buitenland)

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik ken een cash bar inderdaad alleen van de UK. Zelf zou ik hier nooit voor kiezen, dan maar liever wat langer sparen en wel gastvrij zijn.
    Gelukkig waren de Engelse bruiloften waar ik geweest ben wel normaal.
    Zelf hadden wij de drank op onze bruiloft afgekocht, maar goed ook want halverwege kon men met spoed extra drank gaan halen.

9. Treez

Treez Niet meer actief

Ik geef liever geen feestje, dan dat ik mensen laat betalen voor hun eigen drank. Voor mij echt het toppunt van gierigheid en erg ongastvrij.

qwerty123, Bailey07, Meca en 16 anderen vinden dit leuk.
  10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Ik zou dan misschien niet eens heen gaan. Enorm ongastvrij.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Eens met alle bovenstaanden. Vind het echt raar om te betalen voor drank op een feest waar ik voor uitgenodigd word. Spaar dan langer of nodig minder mensen uit.

DastyQueen vindt dit leuk.
  12. Treez

Treez Niet meer actief

@Tuttebella hoe hebben jullie het op de bruiloft gedaan?

13. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Nee, dat zou ik niet doen. Hoewel het er misschien wel aan ligt wat voor drank er geschonken wordt. Op de meeste bruiloften waar ik geweest ben, wordt 'gewoon' wijn en bier geschonken. Geen speciaaldrankjes.

Maar ik vind een cashbar echt heel ongastvrij. Sowieso vind ik dat van de laatste bruiloften waar ik geweest ben.
    Heb het idee dat er steeds minder uitgepakt wordt. Zo was ik bijv avondgast en heb de hele avond (8 tot na 12 uur) alleen 2 kipnuggets/mini kaassoufflés gekregen. Geen taart of gebak. Op tafel stond een bekertje met een miezerig aantal nootjes erin.
    Wel kregen we helemaal aan het eind van de avond een broodje beenham. Echt. Wie heeft dat ooit verzonnen??
    Ik eet geen vleeswaren en mijn vriend werd het broodje überhaupt niet eens geserveerd. We zijn op de terugweg naar de Mac geweest:oops:

En dit was echt geen uitzondering... Dus nee, geen cashbar voor mij. Ik zou me echt doodschamen als ik gasten met honger naar huis moet sturen of hen zelf moet laten betalen voor hun drankjes. Ze geven waarschijnlijk al veel geld uit aan kleding, cadeau, reiskosten, etc.
    Dan wil ik niet dat gasten één colaatje bestellen en voor de rest niets meer drinken omdat ze het geld niet kunnen missen.

14. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik zou wel komen, maar mijn kleding is dan wat ik al heb hangen ( wel verzorgd natuurlijk) en mijn enveloppe is wat kariger dan anders.

En dan heb ik het over mensen dichtbij, anders weet ik niet of ik wel kom.

Als ik dan toch geld moet uitgeven voor dansen en drinken ga ik liever naar mijn eigen uitgaansgelegenheden.

15. Posh

Posh Niet meer actief

Nee absoluut niet. Super gierig en vind het echt een vreemd concept.

16. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    En dan vinden ze in het buitenland de Nederlanders gierig......:roflmao:

vind het echt een no go.

qwerty123, Riene, Meca en 7 anderen vinden dit leuk.
  17. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Haha nee wat ontzettend gierig:roflmao:.

Ysabella en DastyQueen vinden dit leuk.
  18. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Nou dan zou ik 2x cola nemen en weer pleite gaan.

19. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Ik zou me schamen om op die manier een feest te geven.

Ysabella, nizzie86 en DastyQueen vinden dit leuk.
  20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat ben ik nog nooit tegengekomen en ik zou echt raar staan te kijken als ik op een bruiloft m'n eigen drankje moet betalen...

Deel Deze Pagina