Overstap tandarts

Discussion in 'De lounge' started by Korenbloem86, Mar 4, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,835
    1,343
    113
    Hallo dames,
    vorig jaar zijn we verhuisd. Op dit moment zijn we nog patiënt bij de tandarts in onze vorige woonplaats (± 40 km verderop). We zijn heel tevreden over deze tandarts, neemt de tijd, legt alles uit, naar de kinderen vind ik hem ook heel prettig en leuk. Ook doet hij geen onnodige dingen, kijkt naar je vergoedingen (je zit bijna aan je vergoeding, als we deze vulling nu nog doen, dan doen we die andere in januari).

Nu heb ik al een tijd een kies waar een stukje van af is gebroken, geen last van, blijft alleen af en toe wat eten achter hangen (waardoor ik nu zelfs meer m'n ragertjes gebruik dan daarvoor), maar ook 2 andere kiezen die af en toe zeuren (en waarvan ik vermoed dat de vullingen vervangen moeten worden). Waardoor ik denk dat het tijd is om naar een tandarts dichterbij te zoeken.

Echter over 2 weken staat de controle (voor het hele gezin) bij onze "oude" tandarts gepland. Is het handig om de controle nog bij deze tandarts te doen en de vervolgbehandelingen (vullen en hoekje van de kies gladschuren) bij een nieuwe tandarts hier in de buurt? Of kan ik dan beter ook de controle direct bij een nieuwe doen?

Ik kom er maar niet uit, voelt ergens ook raar om geen afscheid te nemen van onze tandarts, maar nog een paar keer op en neer voor vullingen zie ik ook niet zo zitten.

Zijn er misschien tandarts(assistent)en die kunnen vertellen wat het meest handig is?

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,181
    16,513
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heb je al rondgekeken voor een andere tandarts? Hier werken ze enkel met wachtlijsten. Mijn tandarts zit ook ruim drie kwartier rijden bij me vandaan.
    Zij verhuisde destijds naar een andere regio en ik ben meeverhuisd met de kinderen.
    De kinderen heb ik jaren geleden al bij een tandarts in onze regio overgezet omdat zij het op en neer rijden niet meer wilden, dan zaten we drie kwartier in de auto voor een controle van 5 minuten en zelf vond ik een tandarts zo ver weg met opgroeiende kinderen erg onrustig.
    Zelf blijf ik wel bij haar omdat het een hele fijne en lieve tandarts is en ik me daar op mijn gemak voel. Toevallig vanmorgen geweest en over drie weken terug om een kroon te laten plaatsen, een hele reis maar ik maak er dan maar een uitje van, rondje door het dorp en boodschappen aldaar doen hihi

Als je zelf geen moeite hebt om over te stappen dan zou ik nu kijken naar een andere tandarts en daar de controles en behandelingen laten doen.

3. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Tenzij ik om de haverklap een tandarts nodig zou hebben zou ik lekker bij een oude vertrouwde tandarts blijven waar je dik tevreden over bent. Dan maar eens in de zoveel tijd een stukje rijden.

Anouk2005 likes this.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,181
    16,513
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Maar dat weet je natuurlijk nooit van tevoren, ik heb altijd een goed gebit gehad maar de afgelopen 5 jaar best veel aan het tobben geweest. Afgebroken kiezen, gaatjes laten vullen en dan is het best een dingetje dat op en neer rijden maar de tandarts waar mijn kinderen zitten heeft momenteel een wachtlijst dus blijf ik lekker bij mijn oude tandarts zitten. Voor kinderen zou ik wel echt een tandarts in de buurt zoeken. Mijn oudste dochter had vorig jaar een tandtrauma met een blijvende tand die los kwam te staan en toen was ik maar wat blij met mijn tandarts in de buurt. Bellen en binnen een half uur lag ze al in de stoel voor onderzoek, dat soort situaties is al stressvol en dan ben ik blij dat ik niet zowat een uur in de auto hoeft te zitten met het risico in een file te komen.

5. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,835
    1,343
    113
    Tandartsen hier in de buurt hebben in ieder geval geen patiëntenstop.
    Vind het voor de kinderen, maar ook voor mezelf toch wel fijn dat als er wat is, ik inderdaad niet zo lang hoef te rijden.
    Vanavond even met man overleggen wat we doen.

6. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,289
    10,260
    113
    Aangezien ik heel vaak wat heb ben ik na de verhuizing 1 gaan zoeken die dichter bij was. Bel heel erg blij met die ik nu heb. Hij is zoals jou tandarts nu is.

Als je weinig zaken hebt zou je kunnen blihven en kijken voor je kind/kinderen in je eigen stad/dorp. Kun je daarna nog kijken of je ook overstapt.
    Wanneer ze zelf vaak moeten komen zou ik denk ik wel blijven, fijn als er vertrouwen is.

Op de website van onze tandarts stond ook dat ze de tijd namen voor mensen en kinderen die angstig waren. Dat zou je ook kunnen bekijken in de buurt, die nemen ook meer de tijd.

7. Lieneke2016

Lieneke2016 Niet meer actief

Ik ben tandartsassistente, wat er bij ons in de praktijk zou gebeuren als je patiënt word is dat je eerst je dossier moet opvragen bij je oide tandarts. Daarna zou je een eerste afspraak kunnen maken. Maar dat zou eerst wel een controle afspraak zijn. De tandarts wil dan toch eerst de situatie in kaart brengen en een behandel plan opstellen mocht dit nodig zijn.
    Je zou dus de controle nog bij je oude tandarts kunnen doen, maar hou er rekening mee dat ze dit bij de nieuwe tandarts waarschijnlijk weer doen..

Maar nogmaals, dit is bij ons in de praktijk;):)

Share This Page