Ik ben op zoek naar makkelijke en snelle recepten. Het liefst met gemakkelijk verkrijgbare ingredienten. Nu kan ik natuurlijk een kookboek openslaan, maar daar staan altijd zoveel extra ingredienten in die ik niet heb. Ook is niet elk kookboek even lekker. Helaas lust ik de meeste groenten niet, maar heb ondertussen wel ondervonden dat het soms in een andere samenstelling of anders klaargemaakt wel lekker is. Wie heeft er nog een lekker recept voor mij?
Rijst, pakje mora met sate in pindasaus en een potje wortels en erwten. Heeeel lekker, snel en makkelijk . Verder vind ik rijst met een blik ragout ook heel lekker, makkelijk en snel. Aardappelschijfjes met een maiskolf en kippenpoot.
Zakje krieltjes, zakje spruitjes, zakje gerookte spekjes, pecannoten, tijm. Spruitjes halveren, pecannoten in stukjes. Alles bij elkaar mengen. Dit op bakblik en 30 min in de oven op 200 graden. Klaar!
Alles gaat dus op het bakblik? En niet eerst de krieltjes, spruitjes en spekjes bakken/koken? Ovengerechten ben ik sowieso wel fan van, dan kan ik in tussentijd nog even andere dingen doen Ben 4 dagen in de week laat thuis en moet dan nog even eten koken, eten en daarna kinderen in bad en bed doen. De jongste krijgt ivm koemelkallergie wel eens wat anders te eten dan wij, dus dat kost ook weer tijd. Mijn man kookt ook wel eens, maar zei net afgelopen weekend dat we eens wat andere recepten uit moesten proberen, het is vaak hetzelfde. Vandaar dus ook mijn vraag.
Pasta spinazie: Spekjes Spinazie Boursin Spaghetti Zakje geraspte kaas Spekjes uitbakken, spinazie boursin (diepvries) erbij. Ondertussen spaghetti koken. Mengen als het klaar is en geraspte kaas erover. Broccolisoep: Ui (koop altijd vast in stukjes) Broccoli Bouillonblokjes Kookroom Knoflook Ui in ruim olie even fruiten, liter gekookt water (waterkoker) erbij en de bouillonblokjes. Dan de broccoli in stukken en een teentje knoflook erbij. 10 minuutjes koken, scheut kookroom erdoor en de staafmixer erin. Klaar Lekker met uitgebakken stukjes ontbijtspek. Wij eten altijd broodjes erbij met komkommer en paprika enzo.
Alles zo op het bakblik. Ik meng de ingrediënten meestal even in een grote slakom en dan op het bakblik (wel even papiertje eronder). Oh vergeet nog een belangrijk ingrediënt, bakje Ricotta verdelen over het bakblik. Erg lekker en supersimpel!
Ovenschotels zijn altijd makkelijk en snel. Hier 1 die groot favoriet is en elke maand eigenlijk wel een x op tafel staat - 2 venkel - genoeg aardappels (Geen idee hoeveel wij gebruiken) - chorizo worst - Parmezaanse kaas - Venkel schoonmaken en in stukken snijden (niet te klein) - aardappels schillen en in blokken snijden (niet te klein) - venkel/aardappels/chorizo bij elkaar in de pan zo'n 5 min koken - chorizo is stukken snijden - alles in ovenschaal zo'n 20 min op 200 graden - Parmezaanse kaas raspen en erover doen - nog 10 minuten in de oven op 200 graden. That's it Wij eten hier altijd 2 dagen van.
Ovenschotel: Gehakt rul bakken. Pot erwten en wortelen eroverheen. Drie zakjes aardappelpuree erop en als laatste wat geraspte kaas eroverheen. 20 minuten in de oven en klaar. Met een beetje mayo vind ik het heerlijk! Ik heb een app van Koken met Aanbiedingen. Daar staan ook vaak hele makkelijke recepten tussen.
Oke en nog 1 - Nasi in blik van Kung Fu (bij e AH) - kroepoek - de goedkoopste sate stokjes uit de vriezer - eieren - Nasi in de pan met een klontje boter opwarmen - sate stokjes verwarmer in de verpakking in pan met water - eieren bakken voor op de nasi - kroepoek erbij serveren. Wij eten hier met z'n 3en van 1 blik Ook nog erg low budget
Ingrediënten (verschilt hoeveel je nodig hebt voor hoeveel personen je maakt): Basmati rijst Prei Hamblokjes Een ui Eventueel als je dat wil een teentje knoflook De rijst koken (het lekkerste is het als je het een dag van te voren kookt in de koelkast zet en de volgende dag weer opbakt maar dit kan ook gewoon eerst koken en dan bakken hoor). Dan zachtjes de prei en ui bakken, het moet wel lekker knapperig blijven dus niet te lang bakken. Daar doe je een knoflook teentje geperst doorheen indien je dit lust. Vervolgens doe je de hamblokjes erbij en bak je nog even lekker door. Als het nog lekker knapperig is maar wel warm dan doe je de rijst erbij en ga je nog even verder bakken. Dan heb je heerlijke nasi en je kan er groente eventueel doorheen doen die je lust maar ik vind dit een goede variant (lees ook: goedkopere) variant als de nasi bij de chinees en vind hem zelfs lekkerder. Makkelijk en snel om te maken. Daarnaast is het best goedkoop!
Dit is een makkelijke en heerlijke (en op ZP beroemde ) ovenschotel: Mijn mixed kitchen: Mexicaanse ovenschotel met kip, groenten, tortillachips en kaas
Gebraden kip van 't kraam gaan halen Gebakken aardappelen erbij Sla en tomaten De sla en tomaten snijden en onder elkaar mengen. Kip opwarmen in de microgolf Aardappelen eventjes aanbakken. Zak diepvriesspinazie Visfilets of fishsticks Aardappelen Diepvriesspinazie in een kom, in de microgolf Vis bakken Aardappelen schillen en koken Ik werk zeker op dagen dat ik moet werken heel veel met groenten die ik maar uit de vriezer heb te halen (eventueel vooraf effe koken wel) en iets van vlees of vis die ik maar in de pan heb te smijten. De ingewikkeldere stuff hou ik voor de andere dagen. Hier maak ik geregeld ook spaghettisaus voor 2 à 3 dagen. De eerste dag wat werk, maar de volgende dag(en) veel simpeler. Of ik maak 'em al van tevoren. Gehakt Champignons Paprika Ui Wortelen 2 potten spaghettisaus 1 pak pasta per dag Gehakt aanbakken. Gesnipperde ui erbij laten bakken Fijngesnipperde wortelen erbij (de hele boel regelmatig omroeren) Paprika in stukjes erbij Champignons in stukken erbij Effe laten aanstoven en tijdens het bereiden kruiden met peper, lookpoeder (verse is meer werk), eventueel een blokje groente- of vleesbouillon, ... 2 potten spaghettisaus over 't geheel en een kwartiertje tot een half uur laten pruttelen. Ik "kuis" zelf de potten spaghettisaus nog met wat rode wijn die ik er ook bij doe, maar da's eigen smaak ... Tegen 't einde de pasta koken. Ik maak het soms ook zonder gehakt, dan kieper ik er nog een courgette bij.