Hoi Dames! Ik ben nieuw hier en wat leuk dat er nog meer mensen zijn die een paard hebben op dit forum! Ik heb mijn merrie na een lange blessure als fokmerrie moeten verkopen. Nu ben ik 9 wk zwanger en wil heel graag na mijn zwangerschap weer een nieuw paard kopen. Nou is mijn vraag, hoe doen jullie dat financieel een kind en een paard combineren, ik werk nu 40 u en wil 24 u gaan werken, toch vraag ik me af of ik dan wel mn paard kan betalen!
Onze paarden staan aan huis dus ik heb geen kosten aan stalling. Daarbij staan ze 24/7 met een schuilstal in het land, dus ook geen kosten voor stro/vlas/zaagsel. Enkel hooi moeten we zelf regelen, dit jaar nog gekocht, volgend jaar kunnen we van ons eigen land hooien. Hoefsmid bekapt voor 60 euro per 10 weken alle paarden, ze hebben allemaal ijzersterke hoeven dus geen ijzers, en vaker hoeven ze ook niet bekapt te worden. Enkel de veearts is een kost, maar daar hebben we een potje voor. Hier valt het met de kosten dus wel mee. Moest ik een pensionstal moeten huren gingen ze er hier allemaal direct uit, dat kunnen we gewoon niet bekostigen, de prijzen liggen hier aan 200 per paard per maand.
ik ben iedere maand 305 euro aan stalling (luxe, superverzorgde volpension stal) kwijt, en iedere 7-8 weken 25e aan de smid (rondom bekappen). veearts probeer ik voor te sparen, en hij is ene goede kennis dus matst me vaak met de nota. verzekering (dood en beperkt ongevallen) kost me iets van 35e per kwartaal. extraatjes/wortels etc. kost iets van 15e per maand. ik ben gelukkig heel zuinig op mijn spullen, dus daar heb ik bijna nooit iets nieuws voor nodig. les heb ik nu natuurlijk niet (eigenlijk al een hele poos niet), dus daar geef ik niks aan uit. ja, het is een hele dure hobby, ik moet er veel voor laten. noem mijn paard altijd voor d egrap mijn geldvretende monster. maar: ik ben nog iedere dag blij met hem, laat er graag andere dingen voor, en vind het het absoluut waard. vriendinnen zonder paard maken hun geld op aan andere dingen (kleding, uitgaan etc). en ik heb dus hem.
ja, ik woon in 't Gooi, en daar zijn de stallingskosten ook mega! incl stapmolen ben ik dan 330 kwijt in de maand, en dat in combinatie met minder verdienen... Maar zoals je zegt je laat er bepaalde dingen voor, dat ben ik wel gewend, zonder paard is er gewoon niks aan!
Van de zomer word mijn bijrijdijslander als het goed is gedekt. Kunnen we misschien wel samen zwanger zijn De eigenaar van de paarden, waar ik regelmatig ook samen mee rijdt, is soms wilde plannen aan het maken. Binnenkort komt een jonge hengst terug uit de begrazing... wordt hij niet verkocht dan wordt hij geruind. Nu had de eigenaar dus het plan om hem samen met mij in te gaan rijden (ik weeg tenslotte niets hahaha) Heel leuk natuurlijk die plannen... maar soms voel ik me schuldig... ik ben bezig zwanger te worden en hij weet dat niet. Als ik zwanger wordt is hij op een gegeven moment zijn bijrijder tijdelijk kwijt... Het voelt soms alsof ik hem moet voorliegen.... Terwijl ik zeker weet dat hij het super voor ons gaat vinden. Soms zegt ie ook " als je straks een kind hebt blablabla...." Tja... hij weet mijn leeftijd... dus hij kan natuurlijk wel een beetje verwachten dat het misschien niet lang meer gaat duren, maar toch... Groetjes Cyntje
hier nog een paarden meisje rij 21 jaar paard nu, combineren was in het begin even moeilijk met een kleinte, maar romy gaat regelmatig mee en ze vind het nu al prachtig met 5 maanden zat ze op 1 van de pony's en een lol wat ze had ze klikt ook met haar tong sinds haar 4e maand, als ik dan zeg hoe dat paardje doet zijn klikken wil nu ook voor haar een shetlandveulentje kopen zodat ze er zelf mee opgroeit ik zelf rijd nu Friesen.
Leuk, ik kom net pas dit topic tegen. Ik wil me ook graag melden. Ik heb 4 paarden samen met mijn moeder. Ze staan aan huis. Ik rijd fanatiek wedstrijden en ben van plan om dat zeker te blijven doen. Een leven zonder paarden kan ik me echt niet voorstellen. Ik heb al paarden vanaf het moment dat ik kan lopen. Wij zijn nu bezig voor ons 1ste kindje en ik zie echt geen problemen (misschien naief haha, maar goed). Waar ik hiervoor in pensioen stond waren er meer meiden met kinderen die gewoon hun paard bleven doen. Het is maar hoe je het zelf wil en indeelt. Ik heb het geluk dat ze achter het huis staan en ik dus lekker dichtbij ben.