TP ivf/icsi op dag 3 of dag 5?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Dora26, 14 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    In augustus starten we met ivf/icsi...
    Bij ons in het ziekenhuis (Leuven) doen ze sowieso de tp op dag 3, maar ik vroeg me af hoe dat bij jullie ging.
    Was dat op dag 3 of dag 5 en wat denken jullie dat het meest succesvol of het meest risicovol is?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In ons ziekenhuis (MCL Leeuwarden en UMCG Groningen) was de terugplaatsing eerst standaard op dag drie. Daarna is het verschoven naar dag twee. Dag vijf lijkt me wel heel erg laat. Succes alvast!

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij zaten in zwolle. Daar werd ook terug geplaatst op dag 3.

4. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Bij ons in UMC ook dag 3. Volgens mij doet Duitsland op dag 5 terugplaatsen

5. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Bij ons op dag 2 of dag 5 :)

Hadden 2 cryos ingevroren op dag 5, dus die moesten toen ook teruggeplaatst worden, en de rest ingevroren op dag 1 en die plaatsen ze op dag 2 terug.

6. Evelien25

Evelien25 Lid

25 mei 2016
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dinsdag terugplaatsing gehad in Antwerpen. Dit was op dag 5. donderdag was de pick up en vrijdag belde het labo om te zeggen dat als de cellen goed delen ze op dag 5 dus dinsdag terugplaatsen. Als ze iets minder goed delen dan zouden ze al op zondag, dag drie terug geplaatst hebben.

7. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    In Gent doen ze standaard op dag 5 terugplaatsen. De reden hierachter is dat deze embryo's sterker zijn (ze hebben immers al 5 dagen goed doorgedeeld) dus is de kans op zwangerschap wat groter. Het nadeel is wel dat er minder embryo's overblijven op dag 5.

Bij icsi poging 1 bleven er van de 9 embryo's 0 over, dus geen tp
    Bij poging 2 bleven er van de 12 embryo's 4 over, en ben nu van de eerste tp zwanger

8. Mierelier

Mierelier Actief lid

26 jan 2015
    247
    56
    28
    In Amsterdam de verse tp op dag 3. En de cryo's zijn daar dag 4 of 5 geloof ik. Maar dat weet ik niet zeker.

Hier is de 3e en laatste icsi poging gelukt met een 8-cellig embryo, vers op dag 3! En nog 6 (dag 4 of 5) cryo's in de vriezer. Er komt wel nog bij dat ik dit keer Menopur icm Decapeptyl heb gebruikt. En de andere 2 pogingen Gonal F. met Decapeptyl, wat wel tot embryo's heeft geleid, maar geen plakkers.

9. Lyzje

Lyzje Actief lid

17 mei 2016
    258
    0
    0
    Hier ook in Gent geweest. Tp op dag 5...
    Ik had 7 bevruchte eicellen waarvan 5 van topkwaliteit op dag 5.. Eentje teruggeplaatst en nu nog 4 in de vriezer... Deze 4 zullen daar nog een hele tijd zitten want dat eentje is onmiddellijk gaan plakken :)

10. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Het ziekenhuis in Tilburg plaats terug op dag 3, van die tp ben ik niet zwanger geworden.

Daarna overstap naar nij geertgen gemaakt en daarc plaatsen ze terug op dag 5. 1ste tp daar en inmiddels 10 weken zwanger. Zij hebben aan dat embryo op dag 5 sterker is en in een natuurlijke cyclus is dat het punt dat het normaal ingesteld.

11. Meerte

Meerte Lid

27 nov 2014
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    Volgens mij heeft het te maken met het feit dat de wetgeving in Duitsland en België anders is als in NL. Een verse tp vindt in NL volgens mij niet later dan op dag 3 plaats. In België en Duitsland gaan ze volgens mij tot dag 5.
    Bij cryo's is dat anders. Die worden in NL ook op dag 5 of 6 terug geplaatst.

12. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bij onze dochter en deze zwangerschap allebei op dag 3. Ze waren allebei 8 cellig.
    1x een cryo tp gehad. Deze was op dag 3 ingevroren en een dag voor de tp ontdooid.
    Maar tegenwoordig vriezen ze in Leiderdorp op dag 5 in, laatste poging 5 embryo's, zwanger van een verse tp en geen cryo's.

13. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik ben van België hoor... En mij hebben ze ook gezegd dat het op dag 3 zou zijn, maar ik was mezelf dus aan het afvragen wat de betere optie zou zijn, dag 3 of dag 5. Ik ga het nog wel eens aan mijn arts zelf vragen als ik haar zie in augustus.

14. JoJo89

JoJo89 Actief lid

4 dec 2015
    102
    12
    18
    NULL
    NULL
    Bij ons (Jette) ook tp op dag 5. Je hebt dan een beter zicht op de kwaliteit van de embryo's waardoor je kansen ook iets groter zijn. Ik ben er alleszins heel blij mee!! Eerste tp van een dagje 5 en meteen raak!! Veel succes alleszins!!

15. Meerte

Meerte Lid

27 nov 2014
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    In België hebben ze inderdaad de keus om een verse tp later dan dag 3 te doen, in NL niet. In NL mag een verse tp max op dag 3. Cryo's mogen in NL wel weer op dag 5 worden ingevroren.
    Ik heb afgelopen dinsdag een tp gehad van een cryo. Die was na 5 dagen ingevroren, ontdooit en op de 6e dag terug geplaatst. Twee jaar geleden heb ik een tp gehad na 3 dagen.
    Ik zou niet weten wat beter is. Goeie vraag voor je arts als je haar ziet 😉
    Heel veel succes iig!

Deel Deze Pagina