Wat voor auto?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door acnaib, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Dit leek me het meest gepaste forum passende bij het onderwerp!
    Hier is een derde wondertje op komst.
    We rijden momenteel een opel astra , maar dit wordt echt super krap met 3 stoeltjes achterin en zijn aan het zoeken naar een iets grotere auto!
    Wel moeilijk om een leuke auto te vinden in een tussen maat.
    Wie heeft er nog meer een groot gezin en wat voor auto rijden jullie?

2. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    het verschilt enorm per auto.
    WIj hebben ook een tijd gezocht en onze ervaring was, autostoeltjes mee en passen. Sommige compacte auto's past t makkelijk sommige grote auto's past t absoluut niet.
    Er zijn een aantal auto's met 3 stoelen achterin, die zijn perfect (VW Touran, Opel Zafira, Peugot 307SW) en anders puzzelen.
    Weet niet hoe oud de kids (straks) zijn maar als het niet past is een derde stoeltje niet verplicht en mag je de oudste in het midden zonder stoel vervoeren. Onze oudste is straks 8. Denk dat hij nog wel op een verhoger gaat maar in mijn autootje past dat niet, dan gaat hij gewoon in het midden.

3. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Eerste kind onderweg..

Mijn vriend rijd een lease auto. Mercedes Benz A160.
    En ik ga aanstaande zaterdag kijken voor Kia Picanto.

Ben wel echt een voorstander van 5 deurs omdat ik het in me rug heb.

4. Wij hebben een VW passat station dus wel een grote auto maar daar passen straks wel 3 stoeltjes op de achterbank.
    De oudste is net 4 en kan in het midden op een stoelverhoger met rugleuning.
    Dan een MC Priori en de MC.

Let ook op dat de riemen lang genoeg zijn, toen onze eerste werd geboren gingen wij hiervan uit maar bleek in 1 van onze auto's altijd voorin te moeten.

xxxxxxxxx

5. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Onze oudste is straks net 4 , dan eentje van 2!
    Bij de astra is de middeltste riem ook te kort voor een stoeltje.
    Ik zal eens googlen op de genoemde auto's!

6. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Ik ben helemaal weg van de ruimte in een skoda octavia of als het iets duurder nog mag een superb stations

7. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Een vriendin van me, met 3 kids, heeft een Toyota Avensis gekocht. In haar Polootje ging het nooit passen.

8. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Wij hebben een volvo v70
    Heerlijke auto, maar niet praktisch met 3 stoeltje op de achterbank, maar het werkt/past wel, maar om gordels vast te maken (de oudste 2 zitten op verhogers met rugleuning) is het altijd even vroeten.
    Dus.... Ik zou deze niet adviseren.

9. Lady7

Lady7 Niet meer actief

wij hebben een opel meriva, ruime achterbank, hoge instap en ruime kofferbak waar onze kinderwagen prima in kan, en daarnaast nog boodschappen :) hij is 5 deurs, wat ideaal is, met het in de auto zetten van je kindje achterin :) we hebben ook genoeg ruimte tussen de achterbank en de voorstoelen zodat we niet continue schoppende voetjes voelen :)

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    scoda Octavia daar passen er 3 naast elkaar maar dat is echt even proppen. De Scoda Superb station is even groot maar breder waardoor de middelste zitplaats breder is en er dus makkelijker een 3e stoeltje tussen past.
    En ook heel fijn deze auto's hebben een hele ruime kofferbak, daar kan echt heel veel in.

11. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Wij hadden dat probleem ook, maar vanaf zaterdag niet meer. We hebben een renault espace gekocht. We hadden eerst ford station. Toch vrij grote auto, maar stoeltjes paste er niet in. Zelfs een andere maat stoeltjes ging m niet worden.

Deel Deze Pagina