Kleding zomerbaby

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door grl1980, 26 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Hoi,

Ik ben eind augustus uitgerekend. En het is mijn eerste, dus alles is nogal nieuw voor mij :)
    Nu wil ik af en toe alvast wat kleertjes kopen. Maar wat? Ik neem aan rompertjes met korte mouwtjes. Maar zie ik het goed dat boxpakjes altijd lange mouwen hebben?

Wat is jullie ervaring, wat draagt een baby het meest zo laat in de zomer. Of moeten baby's altijd heel warm gekleed worden??

2. Frummeltje13

Frummeltje13 Actief lid

11 dec 2013
    329
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gelezen dat de meeste baby's 1 laag extra nodig hebben. Dus heb jij korte mouwen aan, dan de baby shirt met lange mouwen. Heb jij lange mouwen, dan de baby shirtje en vestje. Heeft te maken met de overgang van 37 graden in jouw buik, naar de koude buitenwereld. En gewoon in de gaten houden of je kindje niet te warm krijgt

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ook al is het lekker weer vaak hebben ze lange mouwen aan zeker de eerste 3 weken.
    Het is ook erg afhankelijk van je kindje of die zijn temp kan vasthouden.

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik ben eind augustus jarig, maar heb al meer dan 10 jaar m'n verjaardag niet in de tuin kunnen vieren omdat het dan áltijd regent en koud is. Ik zou vooral warme kleertjes kopen en minder zomerkleertjes. In september is het ook nog wel lekker, maar eind van de middag vaak wat frisser.

Met lange mouw en katoen zit je altijd goed

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Bij mijn eerste was ik ook eind augustus uitgerekend, maar die kwam op 41 weken en toen was het september, hij heeft als baby alleen lange mouwen gedragen, want het weer was toen net omgeslagen van mooie zomer naar milde nazomer, dan loop je zelf in dunne lange mouwen, maar zonder jas, je baby met extra vestje of onder dekentje. Ik gebruikte alleen mouwloze rompertjes, die vond ik veel fijner onder shirts met mouwen.
    Nu ben ik eind juni uitgerekend, dus nu heb ik een combinatie van lange mouwen en korte mouwen in huis. Rompers worden weer mouwloos, maar ik ga er wel een paar kopen met korte mouw en minder basic voor als het zo warm is dat ze alleen in een rompertje ligt (vorige zomer hadden we een 35 graden hittegolf begin juli bijvoorbeeld).

6. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    mijn zusje is 20 augustus jarig en altijd!! vieren we haar verjaardag buiten met heerlijk weer

maar een pasgeboren baby kan zich nog niet altijd goed op temp. houden dus zou gewoon lekker rompers korte mouw en shirt lange mouw erover kun je altijd nog shirt uit of vestje erover. lekker fijn broekje aan en klaar

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    een baby heeft altijd 1 laag meer aan dan jezelf. vooral in het begin kunnen ze zich vaak niet warm houden.
    ik heb 2 kids die in een hele warme lente en zomer geboren zijn en beide hebben ze amper korte mouw aan gehad. ze hebben beide de eerste tijd volledig aangekleed onder een dikke deken met 2 kruiken gelegen.
    ik zou gewoon van alles wat kopen. shirts korte mouw kan je altijd nog een romper lange mouw onder doen als het te koud is of een vestje erover doen.

8. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Bedankt voor alle reacties!

Deel Deze Pagina