Ons mannetje slaapt opeens zo slecht Normaal slaapt hij door van 7 tot 6, maar nu wordt hij midden in de nacht wakker en blijft dan ook wakker, terwijl hij wel veel vermoeidheid signalen geeft. Inmiddels speelt dit nu sinds dinsdag. Ik ben toen naar de huishoudbeurs geweest en mijn man was thuis met Tobias. Ik heb toen batterijen meegenomen voor zijn toet toet wagens. Ik heb nu een paar hypotheses waarom hij zo slecht slaapt en vroeg ne af wat jullie denken: - zou hij nu opeens verlatingsangst hebben omdat ik voor het eerst sinds hij zich echt bewust is van dingen een hele dag weg ben geweest? - is het een sprongetje? - kan hij al angstig zijn in het donker? - zou hij overdag overprikkeld raken van zijn autootjes en dan in de nacht onrustig worden? - zou hij overdag teveel slapen? (Net overgegaan op 1 slaapje van 2,5 uur ipv 2*1 uur)
Hoi bolkje Lastig... je laatste theorie klopte bij ons manneke vaak. Hij sliep.overdag te lang maar was dan te vroeg wakker. Dus niet midden in de nacht net als bij jou.. Heeft ie geen pijn denk je? Tandjes ofzo of kiezen nog erger..
Zou ook nog kunnen, maar hij heeft al 4 kiezen en die andere 4 zouden dacht ik pas rond 2 jaar doorkomen. Ik ga vandaag dan even wat strenger doen qua slaapjes....
Was hij ook al vroeg met de eerste kiezen? En inderdaad even streng zijn... Ben benieuwd of het werkt.. Succes!
Hier hebben we dit al een maand, steeds wakker snachts en dan niet meer willen/kunnen slapen. Ze is inderdaad nog wel moe. Uiteinderlijk lukt het wel maar kan soms wel 1 a 2 uur duren. Soms slaapt ze wel goed door maar is dan al rond 5 uur wakker en daarna lukt het echt niet meer om te slapen. Wij zijn juist hierdoor op 1 slaapje over gegaan, al zijn het er vaker nog wel 2. Het maakt eigenlijk niet uit. Ik denk dat het toch met tandjes te maken heeft. Die komen nu achter elkaar door lijkt het wel.
Ja, hij was erg vroeg met alle tanden en kiezen! Dus opzich zou het wel kunnen hoor! Vandaag hebben we hem na een uurtje slapen wakker gemaakt, ben benieuwd of het werkt. Hij is in elk geval wel vrolijk vandaag, dus blijkbaar heeft ie niet echt slaapgebrek ofzo
Het ging een paar dagen beter, maar de laatste dagen is het weer helemaal raak en wordt er heel slecht geslapen. Ik weet echt niet meer waar het aan zou kunnen liggen. Hij drinkt opeens ook weer 3 flessen leeg ipv 2. En als we hem geen fles geven dan blijft hij gewoon doorgillen net zo lang tot hij zijn zin krijgt. Met zoveel drinken is het natuurlijk niet gek dat hij maar weinig eetlust heeft. En dat houdt het probleem een beetje in stand, denk ik ook nog... Tips zijn heel erg welkom, want wij weten het even niet meer