Ik heb 2 vraagjes, namelijk: 1. Hoeveel hebben jullie van alles gekocht? (miscschien een domme vraag ) Ik bedoel ik vind het erg lastig om te bedenken hoeveel ik van alles nodig heb zoals dekbedovertrekken, kussenhoezen, allerlei textiel dus. 2. Wat kochten jullie als eerst? Als ik in een babywinkel sta denk ik echt wat zal ik (als eerst) kopen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
dekbedovertrekjes 2 (wieg en ledikant ieder 2) hoeslakentjes 2 malton onderleggers 2 hydrofiel luiers geschat 25 kussenhoes 1 washandjes (hydrofiel) 6 handoekjes 2 badcape 3 en tja voor de rest weet ik het zo niet als ik er op kom dan melt ik het nog wel even
Volgorde maakt niet uit. Op het internet en ook hier op het forum zijn zat lijstjes te vinden wat je minimaal in huis moet hebben voor de kleine. Succes!
Kijk eerst even in je omgeving of je daar nog spulletjes kunt krijgen of overnemen. (als je dit wil, natuurlijk) Ik heb her en der een hoop dingen gekregen, en het bespaard aanzienlijk... En dan kun je daarna kijken wat je nog nodig hebt.. Ik had van Prenatal de babyuitzetlijst, en ik vond hem erg handig.
hoi hoi mag ik je er even op wijzen dat een baby géén dekbed heeft dus dekentjes dekbedden zijn zeer gevaarlijk voor baby's ook hebben baby's geen kussen (voor het geval je het nog niet wist beter te veel verteld als niet verteld toch ) dus zou ik als ik jou was een aantal leuke lakentjes kopen en minimaal 2 dekens en tja hoeveel je van alles koop bepaal je uiteindelijk natuurlijk zelf en ook wat je als eerste koopt meeste kopen als eerste een paar sokjes of mutsje succes groetjes nathalie
Ik zou voor bv grote dingen eerst eens in de kringloop winkel kijken. Wij hebben ons daar goed in vergist. Zijn leuke boxen en bedjes te koop voor weinig geld. Kleine dingen zijn inderdaad standaard lijstjes voor maar ik raad aan veel hydrofielluiers, badcapes en slabbetjes. En maar weinig verzorgingsproducten als shampoo en zo daar doe je nl heel erg lang mee.
ik zit even te bedenken wat ik als eerste kocht. rompertjes hahaha ik heb er nu 7 in maat 50/56... koop niet te veel kleding in de kleinste maat daar zijn ze snel uit. verder heb ik toen bij ticho even denken 12 hydrofiele luiers. 12 van die andere spuugdoekjes 8x dekbed overtrek heb ik er 3 van *als ze namelijk wat ouder worden gaan ze meer kwijlen etc* onderlaken ook 3 waskussenhoes had ik er 2 je kan het beste niet uit gaan wat in de boeken stana bij winkels zoals prenatal daar staan meer dingen in dan dat je nodig hebt. wij hebben met ticho vanuit een boek van prenatal gewerkt en we hebben heel erg veel er niet van gebruikt. succes
lakentjes 2 hoeslakentjes 2 Dekentje 1 hydrofiel luiers 12 (zou er best meer willen) kussenhoes 1 washandjes (hydrofiel) 6 badcape 2 Rompertjes 6 in 50/56 (je weet niet zeker of ze dit dragen, heb er later meer bijgekocht hoor) rompertjes 10 in 62/68 (daar red ik het makkelijk mee) Kruiken 2 (heb er maar 1 gebruikt en ook maar een paar dagen) Slaapzak 50/56
Ik heb nog wel wat aanvullende vragen (laat ik maar niet een nieuw topic openene): zo'n molton onderlegger is toch ook een soort zeiltje (en een zeiltje mag tocg niet?)? Mag dat wel? Wat is het verschil tussen ene molton onderlegger en een molton hoes (zoals ik die ook op mijn eigen bed heb bijvoorbeeld), want ze staan allebei op de meeste uitzetlijsten. Heb je echt twee kruiken nodig? Ik vind ze eigenlijk best duur.... Heb je aan één genoeg, of gaat de kraamverzorgster zeuren als je er maar één hebt? Ik ben uitgerekend in juni... meestal is het dan niet zo koud meer toch? Zijn twee badcapes genoeg, of is het handig om er meer te hebben? Jullie hebben allemaal best veel van die hydrofielluiers zie ik: waarvoor heb je zoveel van die dingen nodig? Ik vond twaalf al veel, maar misschien is het toch handig om er meer te kopen dan?
Ik heb trouwens van de week voor het eerst wat dingen voor de echte uitzet gekocht. Daarvoor heb ik al een muziekdoosje gekocht, maar dat vind ik er niet echt bijhoren. Ik stond inderdaad in de Hema voor het babyspullenrek met het gevoel van: 'tja, wat nu dan?!' Ik heb maar gewoon een tas vol met praktische dingen gekocht, maar volgens mij moet ik nog wel 10 keer terug voor ik alles heb. Ik wist ook niet wat ik moest pakken, dus heb het volgende meegenomen: 2 badcapejes, 12 hydrofielluiers, 6 flannelluiers (geen idee waarvoor ik die nodig heb) en 2 kruikenzakken. Ik dacht: dat moet ik sowieso allemaal hebben geloof ik... Je moet zoveel kopen voor zo'n klein kindje!
Ik heb denk ik wel 30 van die hydrofielen. Ik dacht eerst ook, wat moet je daar nou mee? Nou ik gebruik ze overal voor. Eens kijken: *Op het aankleedkussen: Ze vindt het namelijk erg leuk om te gaan poepen en plassen zodra haar luier los is, dan is t erg fijn als je daar wat hydrofielen hebt liggen, anders blijft het zo nat *Onder haar hoofdje in bed, dan komt het kwijlen/spugen niet meteen op het laken, en hoef je minder vaak te verschonen. *Zelfde verhaal voor in de wandelwagen. *En zelfde in de box. *Bij t voeden heb ik er ook altijd 1 liggen. *Er zitten er standaard 2 in mn luiertas. *Ik heb beneden ook een verschoonkussen en dus ook hydrofielen. Zoals je ziet, gaat t op zo'n manier vrij hard. Ik heb er nooit 30 in gebruik hoor, maar zo grijp je tenminste nooit mis en zo duur zijn ze nooit ook weer niet Qua lakentjes enzo, heb ik vanalles 3. Altijd geleerd van mn moeder: 1 in gebruik, 1 in de was, 1 in de kast. Dus 3 lakentjes, 3 waskussenhoezen, 3 badcapes etc...
Koop inderdaad niet téveel kleding, je weet nooit wat voor maatje je kindje gaat hebben en hoe hard het groeit. Maar zorg wel dat je in elk geval een paar pakjes hebt, ook in maatje 50. Mij was verteld dat ik een 'erg groot' kind zou krijgen, bij 36wkn zwangerschap woog het al 7 pond en dat zou nog wel veel meer gaan worden. Dus ik moest maar geen mtje 50 halen, want dat zou de baby toch niet dragen. Ik was eigenwijs en haalde toch 3 pakjes. En gelukkig maar! Want ze woog 8pond bij een lengte van 51cm en nu, na 5 weken, draagt ze nog steeds maatje 50! Dus ik was blij dat ik maat50 mee had naar t ziekenhuis hoor. Dezelfde dag zijn de oma's gaan shoppen en hebben de rest gekocht
een molton onderlegger kan je gebruiken als omslagdoek en voor boven in t bedje en de kinderwagen, als kussensloopje tegen spugen e.d. moltonhoeslaken is om t bedje warm te houden zeg maar, gewoon om de zelfde reden als dat je m zelf op bed hebt. je heb altijd 2 kruiken nodig, mocht je kindje zich echt niet op temp kunnen houden heb je er echt 2 nodig. maar je kan dan altijd nog een 2e kopen! susenna heeft 6 weken met maatje 50 gedaan. en dat voor een kind van bijna 9 pond! Liefs Stephanie
Jullie hebben me erg veel geholpen, dank jullie wel. Ik ben er nu wel uit wat en hoeveel ik (ongveer) moet kopen . En toevallig Konijn ik ben ook in Juni uitgerekend rond de 16e . Liefs, Fadiah
Leuk! Ik had dat helemaal nog niet door... Ik heb trouwens gisteren een lijst gemaakt met wat alles kost bij elkaar (best wel veel...)
Tuurlijk kost het veel, maar je moet ook wel een beetje prijzen vergelijken en niet zomaar klakkeloos alles maar kopen. Zeker de grote babywinkels zijn duur. Terwijl je bij de wibra heel goedkoop slabbetjes, spuugdoekjes kan kopen en vaak hebben ze ook lepeltjes, bordjes en melkpoederbusjes voor heel weinig. Verder heeft de kruidvat ook vaak leuke aanbiedingen. En je kan natuurlijk ook dingen vragen aan je kraamvisite. Zo zijn wij aan een hoop hydrofielluiers gekomen. jeetje wat zijn die duur zeg. Verder moet je dus echt goed rondkijken hoor. anders kost het je alleen maar nog duurder
Ja inderdaad, ik kijk ook eerst of het ergens anders nog goedkoper is. En een beetje wachten op aanbiedingen en opruimingen enz.
Ach, kruiken komen altijd van pas. Ik kan me goed herinneren dat wij thuis wanneer we buikgriep hadden ofzo, altijd lekker een kruik tegen onze buik aan kregen van m'n moeder. En helaas is het meestal zo dat je in een gezin nooit in je eentje buikgriep krijgt...
2 dekentjes, maar vind ik te weinig voor in de wieg en de beide wagens. 4 of 5 lakentjes 3 hoeslakens voor de wieg/kinderwagen 4 hoeslakens voor 't ledikantje molton onderleggers 3 stuks voor elk hydrofiele luiers nu minimaal 25, maar mogen er meer zijn ivm het lekken tijdens borstvoeden verschoningskussenhoes 3, maar dit is véél te weinig! haha washandjes 6 of 9 geloof ik badcape, volgens mij wel 6 of meer, allemaal gekregen kleertjes in 50/56 had ik toch nog wel wat in geshopt, blek toch niet heel veelt e zijn bij meerdere keren per dag verschonen als hij eens flink spuugt of een lekluier heeft. maar we hebben niks bij gekocht omdat meneer inmiddels in maatje 62 zit.