Ha allemaal! Ik ben heel benieuwd naar jullie mening over deze kinderwagen, en dan met name over de reiswieg die ook in de auto te gebruiken is. Het wordt niet aangeraden om baby's langer dan 1,5 uur per dag is een voorgevormde stoel/autostoel te laten zitten. Dat was voor ons best een probleem, want mijn familie woont een uur rijden de ene kant op en de familie van mijn man een ur de andere kant op. Niet dat we elke dag beide kanten op rijden, maar het zal toch geregeld voorkomen dat babylief straks langer dan 1,5 uur op een dag in een auto(stoel) zit. Mijn man is een echte autofreak en verdiept zich sinds kort ook in de veiligheid van autostoeltjes... Een heleboel wordt door hem afgekeurd, omdat het niet door de crashtest komt. Dus, onze zoektocht werd lastig: een autostoeltje waar de baby straks lang in zou kunnen zitten én die veilig genoeg is. maar.... We hebben hem gevonden!!! Het merk Peg Perego heeft een reiswieg genaamd Navetta xl, die zo gemaakt is dat hij de eerste 6 maanden als 'autostoeltje' te gebruiken is. Geniaal vonden wij! Kwam ook nog eens goed uit de crashtest! Probleem opgelost zou je denken? helaas, het ding is (bijna) nergens te vinden... In duitsland wel, België ook, maar in Nederland is alleen het onderstel te verkrijgen en de speciale reiswieg wordt niet los verkocht. Probleempje dus... Mijn man, handelaartje, had bedacht om dan maar in Duitsland of België inkopen te doen, en bedacht meteen om er dan maar meteen een stuk of 10 of 20 te kopen. Want er moet toch meer vraag naar zijn hier in Nederland?? Nou.... dat wilde ik eerst even peilen Vandaar dat ik graag jullie mening wil over dit ding! Hieronder zie je een paar filmpjes, eerste van de hele kinderwagen, tweede van de werking van de reiswieg als autostoel. Derde link is naar de crashtest, heb het oordeel zo goed mogelijk proberen te vertalen (met behulp van google translate) Ik zou jullie gelee dankbaar zijn als je hier even naar zou willen kijken en je mening er over wil geven!! kinderwagen compleet filmpje https://www.youtube.com/watch?v=9-oel-Oyzkg auto'stoel' filmpje https://www.youtube.com/watch?v=dEZiNtJ72-E crashtest:Kindersitz-Crashtest 2014: Vier von 14 Sitzen fallen durch (Bildergalerie, Bild 16) - AUTO MOTOR UND SPORT oordeelEG Perego Navetta XL: Ongebruikelijk, maar zeker. Oordeel: Aanbevolen. Een reiswieg als vervanger voor de autostoel? De Peg Perego Navetta XL is hiervoor bestemd. Bedoeld voor langere reizen aan zuigelingen babyvriendelijkere manier van reizen dan in een klassieke autostoel. Zoals de crash test laat zien, is de bouw in de frontale botsing veilig. Het is echter alleen geschikt voor kinderen tot ongeveer tien kilo (groep 0).
hey! ik woon in frankrijk, hier heb ik die kinderwagen peg perego book met navetta xl idd gezien en getest. Maar hier verkopen ze het dus als een 3in1 set, dus onderstel met wandelzitje, reiswieg én apart kinderstoeltje. Dus ik ging er vanuit dat je de reiswieg níet mag gebruiken als je autostoeltje. Nu zie ik dat het wel mag (ff gegoogled) maar het lijkt me toch minder veilig/handig. hier is de link naar hoe het hier verkocht wordt: Trio Book Sportivo Galaxy de Peg-Pérego, Poussettes polyvalentes : Aubert trouwens zie net dat ze die set ook gewoon hebben bij babydump
ja klopt, de sportivo hebben ze bij de babydump, maar dat is niet de juiste reiswieg. die kan je idd niet in de auto gebruiken deze set kopen en dan de goede reiswieg bijbestellen was ook geen mogelijkheid.. trouwens, bij de set mét de navetta xl reiswieg, krijg je ook een autostoeltje, die kan je dan vanaf 6 maanden gebruiken.
kijk maar naar de link die ik heb gestuurd. Is precies dezelfde set (peg perego trio book sportivo). Er staat navetta xl als reiswieg! Autostoeltje (primo viaggio sl) is vanaf de geboorte te gebruiken. Is groep 0+ (geboorte tot 13kg)