Hoi! Mijn oudste heeft zo'n 2 jaar in z'n ledikantje geslapen. Nu slaapt mijn jongste erin, op het zelfde matras. Is dat eigenlijk wel goed? Of hebben jullie het matras vervangen voor een nieuwe? Groetjes
Levensduur van een goed matras is 5 tot 7 jaar. Hier heeft eerst de oudste erop geslapen en slaapt nu de jongste erop. De oudste is bijna 4, dus het kan in mijn ogen.
Ja hoor dat ian, doen wij ook. Je koopt toch zelf ook niet om de twee jaar een nieuw matras? Vooral in de babyperiode wordt zo'n matras nauwelijks belast, helemaal als je hem af en toe omdraait.
Zou 'm ook gewoon gebruiken. Af en toe even buiten luchten als het koud is, goed tegen huisstofmijten!
Geen enkel probleem hoor! Zo'n matras heeft niet zoveel te lijden, behoudens mogelijk ongelukjes als doorlekker en spugen. Bij mijn ouders slapen mijn kindjes zelfs op matrasjes waar ik nog op heb gelegen.
Zou wel kunnen. Heb je het matras ook regelmatig helemaal omgedraaid? Dus ook van het voeteneind het hoofdeind gemaakt enz? Dan kan het vast nog wel. Hier twee nieuwe gekocht om dochter nog erg lekker in haar ledikantje slaapt en voorlopig nog niet naar een ander bed zal gaan.
Wij gebruiken hetzelfde matrasje (van de Ikea). Bij oudste zoon hebben we het matras vaak omgedraaid en gebruikten we een molton. Ook kun je bij dit matras de buitenkant wassen.
Ja hoor waarom niet. zou ik zelf ook doen. en als je af en toe de matras gedraaid hebt dan zul je ook geen kuil hebben. en ja zoveel wegen die kleintjes niet dan heeft de matras ook bijna niks te leiden.
Ja hoor waarom niet... ik zou het ook doen heeft hier altijd een aerosleep op gelegen en een molton nog extra dus dat matras is werkelijk nog als nieuw. daarom laat ik de aerosleep nu gewoon liggen ideaal als matras bescherming.