Hallo dames, Ik zit echt even met Mn handen in het haar. We zijn druk aan het kijken voor een matras voor in het ledikantje. Nu hoor ik zoveel verschillende verhalen, ook over de aerosleep. Wat voor matras raden jullie aan?
Ik heb nog geen ervaring met een matrasje voor het ledikant. Maar ik heb een Aerosleep matras en dekmatras gekocht (en hoeslakens) Bij Prenatal is er nu korting op.
Ik heb voor zoon matras van aerosleep gekocht met dekmatrasje en hoeslakens van aerosleep. Zoon is ruim 2. Alles ziet er nog perfect uit en ik ga het ook voor baby nr 2 gebruiken.
Hier ook een ikea matras, maar je ziet toch wel gauw dat het matrasje wat gaat doorliggen. overigens een aerosleep topper aangeschaft. Leek me voornamelijk handig als je een spugertje heb. Was hier niet het geval & dochter sliep er niet fijn op. Werd er ook wat kouder van. Kortom amper gebruikt & ligt nu te verstoffen op zolder.
Wij hebben de duurste matras van de ikea, is nu na 15 maanden nog als nieuw. Eerste jaar wel aerosleep matrasbeschermer erop, maar die is er nu vanaf. Dochter had altijd een hele afdruk van het raster in haar gezicht staan, blijft dan een uur zichtbaar nadat ze uit bed is... En dan te bedenken dat er helemaal geen bewijs is dat zo'n aersosleep beter/veiliger is... Weet nog niet of ik 'm voor baby 2 weer ga gebruiken of dat ik gewoon voor het comfort van de matras ga.
Wij hebben een IKEA matrasje van 40 euro, nog als nieuw dus baby 2 komt er ook op te slapen. De hoes is wasbaar en we hebben er altijd een molton overheen gehad. Vind de aerosleep erg duur en heb mijn vraagtekens bij of dit echt zoveel beter is
Toevallig hebben wij van het weekend ook een matras aangeschaft. Vond het ook erg lastig maar hier hebben we uiteindelijk gekozen voor een tweedelig matras met als bovenlaag een bescherming die afplatting van het hoofdje moet tegengaan en we hebben apart een aerosleep topper aangeschaft.
Hier een matras van de prenatal. Was denk ik €50. Weet niet of je kindje eerst in een wiegje gaat slapen of meteen in een ledikant? Onze dochter heeft de 1e 3 maanden in een wiegje geslapen en sliep/slaapt altijd rustig op haar rug. Daarom de keuze van dit matras. Maar als je kindje met zn gezicht in t matras slaapt of op zn buik zou ik naar een aerosleep kijken ja...
Wij hebben de matrassen zelf van koudschuim en bij t peuterbedje had ik er een aerosleep matras beschermer omheen (die zat erbij) maar heb ervaren dat ik de aerosleep wel erg makkelijk vind ivm doorlekken en bij onze 2de bloedneuzen. Dus heb het nu voor het ledikantje en wiegje ook gedaan,al denk ik dat voor t wiegje niet echt nodig zal zijn. Ik heb het dus niet omdat ik bang ben voor wiegendood maar puur uit makkelijk oogpunt. Ik gebruik het dan ook in combinatie met een normale molton en hoeslakens dus dan hebben ze minder last van die honingraad in hun gezichtje.
Wij hebben ook het duurste matras van de ikea. Hierop het dekmatrasje van de Ikea. Ik vind het matras echt een aanrader! Wij hadden een slechte slaper, deze wisselde door naar het matrasje en sinds dien zijn de wakkere nachten op 2 handen te tellen geweest (over meer dan een jaar). De hoes is wasbaar, dat is ook erg prettig als je hem later nog een keer nodig hebt. Tegen doorliggen gewoon elke keer dat je het beddengoed ververst even omdraaien (minimaal 1 keer per maand maar ik deed het voor de zekerheid vaker).