Zijn er leden die een co-sleeper/aanschuifbedje gemaakt hebben van een ledikant? Door een kant eruit te halen? ik ben opzoek naar tips en fotos.
helemaal niet moeilijk. zijkant eruit en in hoofd en voeteneinde gaatjes maken waar je de lattenbodem aan bevestigd. of steuntjes waar je de lattenbodem op legt. ter hoogte van waar normaal de onderkant van de zijwand zit, schroef je een balkje tussen hoofd en voeteneinde. voor de stevigheid. that's it. even googlen op ikea hensvik co sleeper. daar staan een paar foto's van hoe het er ongeveer uit ziet. later kan je een omgebouwd ledikant ook gebruiken als peuterbed waar ze zo uit kunnen stappen.
Wij hebben het ook gedaan! We hebben een goedkoop ledikantje van marktplaats gehaald, tien euro en zag er nog super uit. Was een ledikantje van Ikea. We hebben hem op de normale manier in elkaar gezet alleen 1 kant eruit gelaten. Het geluk wil dat dit specifieke ledikantje zeer stevig staat en dus niet afhankelijk is van 1 van de zijkanten. We hebben er dus werkelijk niets aan hoeven klussen, ook nog eens omdat de hoogte perfect is voor ons bed. 2 cm lager dan ons bed waardoor ik niet bang hoef te zijn dat ze per ongeluk ons bed in rolt. Aanrader dus om zelf te maken! Ben gekke henkie niet om er 200 euro voor te betalen in de winkel..
Bedankt Allemaal. Ik had al gegoogld maar kwam er niet helemaal uit. Met de eerste uitleg moet het lukken!
Ik heb een wiegje gekocht op marktplaats waar de vorige eigenaar al een zijkant van had los gemaakt en weer bevestigd met scharniertjes en schuitjes zodat t bedje ook dicht kan als je kindje bijv boven slaapt en jij er niet bij bent, vond het wel een mooie oplossing!
Ikea bedje vd de kringloop gehaald. 1 kant er uit gehaald. Die kant ingekort zodat die onder de lattenbodem kon. Met ijzeren beugeltjes (van die dingen in een 90 graden hoek) bij de bouwmarkt gehaald voor extra stevigheid. Was nog geen half uur werk.
Ik heb een vraag die hier op aansluit. Wij hebben geen hoog bed en nu een cosleeper wiegje gekocht bij Petit amelie (zijn nu in de aanbieding voor 75 euro is misschien een tip voor de niet zo handige mensen onder ons??) Dit sluit perfect aan aan ons bed, maar in de kraamweek moet het bed verhoogd worden tot 80 cm en dan past het niet meer. Mag je ook verhogers onder een wieg plaatsen? Ik heb bij de eerste geen wieg gebruikt dus ben een beetje een newbee in deze.