Stokke newborn en/of een wipstoeltje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door SANne1987, 18 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SANne1987

SANne1987 Actief lid

11 jan 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat we een stokke stoel willen daar zijn we over uit. Maar een newbornset en/of wipstoeltje twijfelen we over. Hebben jullie tips?

2. petitmonsieur

23 aug 2015
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook de stokke met newborn set. Dus bewust gekozen voor geen wipstoeltje, dat leek ons een beetje dubbel. Dat is wat wij fijn vinden.
    Succes :)

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik had beide. De newbornset hebben we echt lang gebruikt, tot 8 a 9 maanden en Mukkes kon zitten.
    De wipstoel zetten we vaak in de box. Zoonlief had verborgen reflux en na de fles kon de voeding rustig zakken terwijl hij naar de mobiel keek. :D
    Ook zat hij in de wipstoel als ik/manlief alleen thuis was en moest douchen en je hem even bij je wilde hebben. Ik had geen van beide willen missen.

4. patriez26

patriez26 Actief lid

14 mrt 2013
    216
    1
    0
    Wij hebben de newborn en had ook een wipstoeltje maar echt maar 2x gebruikt. Ik vond de wipstoel dus echt niet nodig wanneer je een newbornset heb.

5. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Wij hadden ook de newborn. Heel handig als ze klein is. Maar daarnaast hadden we de babybjorn balance wipstoel. Heel handig ding. Is heel plat op te vouwen dus kan zo de kast in of onder/achter de bank. Ook heel handig om mee te nemen als je ergens heen gaat. En mijn dochter heeft er tot ruim 2 jaar ingezeten. Ze vond het een heerlijk stoeltje.
    De stokke new born gebruik je ruim een half jaar. En zit denk ik niet zo comfortabel als de BB balance wipstoel.

bol.com | BabyBjörn Wipstoeltje Balance Soft - Zwart/Donkergrijs Mesh | Baby

Op Marktplaats ook heel goed te verkrijgen trouwens!

6. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Wij hebben de Stokke Steps, dan heb je allebei! Heel erg fijn :) Baby kan mee aan tafel zitten, of als hij meer getroost moet worden (terwijl wij eten) zet ik hem in de wipstoel op de grond en wip ik met mijn voet hem beetje heen en weer :)

7. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Stokke newborn bevalt hier super goed!
    Ik heb ook een wipstoel maar die gebruik ik nauwelijks.
    Met de newborn zit je kindje er echt bij, mijn dametje is nogal van het erbij willen zijn dus zou hem niet willen missen!

8. ellessinia

ellessinia Actief lid

13 nov 2014
    499
    477
    63
    Goed plan van die Stokke newborn; beste aankoop geweest.
    Ik had voor een paar euro op MP een wipper gekocht, vond ik makkelijk om mee te nemen naar de opa's en oma's (konden we haar op tafel erbij zetten) we hebben de wipper meegenomen op vakantie en ik kon haar in de wipper onder de babygym zetten.

Al met al, zeker voor die paar euro, een handig ding voor erbij.

9. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Hier hebben we geen wipstoel en wel de newborn set gebruikt. Wipstoel heb ik niet gemist eerlijk gezegd. En de newborn set hebben we zeer intensief gebruikt :) vooral toen de kleine man wel erg zwaar werd om op de arm steeds te voeden. Echt een aanrader.
    Waarom geen wipstoel gekozen? Omdat ik verwachtte een acrobaat te krijgen die net als papa er vroeg bij is met dingen uit te spoken. Lees: ml kreeg het voor elkaar om met wipstoel en al op de buik te gaan draaien en zich dan los wurmde ;) En mijn voorspelling klopte :D haha

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
  11. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Ik wilde eerst ook heel graag de newbornset. De stoe hadden we al :)
    Maar toen ik goed ging kijken vond ik hem wel heel erg hard!! Het idee dat daar zo n kwetsbaar klein babietje in moet... Ook even wat verder gezocht en ook meningen van experts gevonden die zeiden dat het erg slecht is voor de rug. Geloof ik meteen eerlijk gezegd, de maxi cosi is nog zachter!
    Dus toen zijn we op zoek gegaan naar een hoog alternatief. Maar alleen voldoet dan de Beaba. Maar voor nog geen jaar vind ik dat wel erg duur...
    Dus besloten maar voor n lekkere stoffen wipstoel te gaan die goed plat kan.
    Succes met je keuze!!

Deel Deze Pagina