Hoe zit het ? "Eerste pakje"

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Selcan, 2 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ga in het ziekenhuis bevallen, ik ga later nog een onderwerp openen met de vraag wat ik nu allemaal moet inpakken maar dat is nu nog niet van belang (jullie zien dat onderwerp tegen die tijd wel verschijnen).

Ik heb nu een vraag over het eerste pakje, het eerste pakje wat het kindje aan krijgt, is dat ook gelijk het pakje waarin je kindje mee naar huis gaat? Of wordt dat nog een keertje verwisseld? Het is natuurlijk vanzelfsprekend om reserve kleertjes in te pakken voor het geval dat het vies wordt, maar nu denk ik moet ik 2 LEUKE setjes klaar hebben liggen, als het dus nog wordt verwisseld tegen de tijd dat we naar huis gaan. Of gewoon 1 waarin het kindje blijft, en eentje (of een paar) achter de hand houden voor het geval dat er iets vies wordt oid.

Het verward mij een beetje omdat ik op filmpjes op youtube "whats in my hospital bag" zie dat de Amerikaanse meiden allemaal 4 of 5 setjes kleren voor de baby mee nemen en allemaal leuk uitgezocht! Moet ik dat ook doen 😳?

2. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Mijn zoontje is in het ziekenhuis geboren en lag het eerste uur helemaal naakt op mijn borst. Wel met een deken over ons heen :) En hij kreeg een ziekenhuismutsje op.

Daarna is hij gewogen, bekeken, en toen kreeg hij zijn eerste pakje aan. Dat is ook echt het pakje waarin hij mee naar huis gaat. Het is niet vies geworden.

Ik had wel twee setjes mee in verschillende maten. Hij had de kleinste nodig. Dat was de enige reden om er twee mee te nemen ;)

3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Dat ligt er helemaal aan hoe lang je moet blijven.
    Als je langer moet blijven, dan heb je meerdere pakjes nodig. En anders maar 1.
    Ik heb 3 setjes in de tas. 1 maat 50 en 2 maat 56.

4. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Mijn zoontje had toen we naar huis gingen zijn eerste pakje aan. We zijn 1 nacht daar gebleven. Ik had er 2 meegenome, maat 50 en 56.

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dl is niet in het eerste pakje naar huis gegaan.
    ze had zichzelf helemaal onder gespuugd..
    het is idd handig om iig 2 pakjes mee te nemen.
    wij moesten een nachtje blijven maar op de kinderafdeling hebben ze het pakje wel even gewassen..

6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Het ligt eraan hoe je bevalling verloopt en of je met een paar uur naar huis mag of na een week (zoals ik). Ik had 3 pakjes in mijn 'vluchttas', en daar is flink wat bijgekocht (kleinere maatjes, had te weinig mt 50) voordat we naar huis mochten. Dus 5 vind ik niet raar...

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Al onze setjes waren leuk, maar het eerste pakje was wel speciaal uitgezocht, ook voor beiden hun aankondiging van hun naam op de foto en geboortekaartje.

Maar bij mn dochter moest ik 4 dagen blijven en hebben we dus wel pakjes bij moeten laten halen thuis. Ik had alle setjes klaargelegd door shirtje te vouwen, boekje hierin, romper hierin en sokjes en muts erin. Dan shirtje dicht vouwen. Zo leg ik trouwens nogsteeds setjes klaar voor bv dagjes weg oid. Lekker alles in 1 pakketje voor de pak. Bij onze zoon waren we wel een paar uur na de geboorte thuis en hij kwam dus in zn eerste setje thuis.

8. Louloute

Louloute Niet meer actief

In america blijven ze langer in het ziekenhuis dan in Nl. Een paar dagen denk ik. In Nl mag je na 2u al naar huis als alles goed gaat, dan heb je zat aan die 2 setjes.
    Ik ben in het buitenland bevallen en moest ook minstens 3 dagen in het ziekenhuis blijven na de bevalling. Dus op het lijstje dat ik van het ziekenhuis meekreeg stond ook dat ik 4-5 pakjes moest meenemen :)
    Toen onze zoon werd geboren kreeg hij alleen het mutsje van het ziekenhuis en mocht hij gelijk bij mij op de borst liggen. Na 2u werd hij aangekleed. Het pakje dat wij hebben uitgekozen was het eerste pakje van mijn man geweest. Heeft zijn moeder bewaard, wij vonden het zo mooi :)

9. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dus, als alles goed gaat in het ziekenhuis gaat hij in zijn eerste pakje mee naar huis. Dankjullie wel !

10. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Idd het hangt er vanaf hoelang je in t ziekenhuis gaat blijven. Ik ga in
    Belgie bevallen en hier blijven ze gemiddeld 5dagen/4nachten.

11. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik neem denk ik 4 setjes mee, 2 van maatje 50 en 2 van 56.
    Dan heb ik er idd 1 reserve voor als er in die tijd een ongelukje gebeurd of als de kleine toch moet blijven.

12. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik had 2 setjes maat 50 en 2 setjes maat 56 meegenomen.
    Uiteindelijk moest ik een nachtje blijven, ik had daar niet echt op gerekend maar wel in m'n achterhoofd gehouden dat het zou kunnen gebeuren;)

Het eerste uur/anderhalf uur heeft zl naakt op me gelegen en is daarna door mijn man en verpleegkundige aangekleed in hét eerste pakje wat we hadden uitgekozen, dat was om 1 uur snachts ofzo. Dus de bedoeling was dat hij die kleertjes de volgende dag ook nog aan zou houden;)
    Maar daar dacht zl de volgende ochtend anders over, want die spuugde eerst het shirtje onder en daarna pieste ie over het broekje heen:D:D

Dus ik was bij met m'n andere setje, die stond hem ook erg leuk en daar hebben we hem dus in mee naar huis genomen.

Voor een eventuele volgende bevalling neem ik denk ik nog maar een pakje extra mee voor de zekerheid. Maat 56 was echt veeeeel te groot, dat heeft ie pas met 8 weken gedragen.

13. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik had ook 4 setjes mee , twee maat 50 en twee maat 56.

Uiteindelijk 5 dagen in het ziekenhuis gebleven maar hij lag alleen in zijn luiertje met romper in een warmte bedje (tweede dag daarvoor coufuse of hoe je dat schijft)
    Op zaterdag middag mochten we hem in bad doen , en aankleden. Zondag ochtend mochten we naar huis.

Maar weet je k had nu rompers genoeg mee , want had dus van alles 4. Maar het is zo even opgehaald. vriend sliep thuis , baby op de coufuse afdeling en ik kraamafdeling. Vriend nam dus van alles nog mee van uit thuis.

14. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Ik had 3 setjes mee moest 3 dagen blijven en uitiendelijk moest erbij gekocht worden maar vooral vanwege het spugen!

15. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    Ik had sowieso 2 pakjes meegenomen in 50 en 56.. Hij heeft maat 56 als eerste pakje aan gekregen. Daar was ik helaas niet bij omdat ik een spoedkeizersnede heb gehad. Mijn man heeft de dag erop wel wat meer spul voor hem meegenomen. En toen we naar huis gingen heb ik hem het pakje maat 50 aangedaan die ik sowieso al had meegenomen.

16. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Ik had meerdere setjes meegenomen. Had geen idee hoe of wat. Uiteindelijk maar besloten om vanalles in de tas te doen en op het ziekenhuis maar te belsissen wat het uiteiindelijk word. Achteraf maakte het niet uit, omdat ze steeds in doeken gewikkeld was en je dus het pakje niet echt kon zien. Zou nu ook niet weten welke kleren ze aan heeft gehad die eerste dag.

17. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    In België heb je dan geen kraamzorg thuis toch?

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dat is niet echt te voorspellen denk ik.

Ik kreeg 2 x een keizersnede. De eerste keer mocht ik pas na 4 dagen naar huis en had zoon al pakje nummer 5 aan.

De tweede keer had zoon volgens mij pakje nummer 2 of 3 aan toen ik na 48 uur naar huis ging.

Overigens is je kindje ZONDER kleertjes op je borst veel leuker dan met pakje aan hoor ;):):) Ik heb daar in ieder geval enorm van genoten! Die kleren hoefden van mij niet zo. Nu wel...lekker shoppen :p

19. Goedemorgen

Goedemorgen Actief lid

5 jun 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn kindje was klein en verzoop in 50. Ik zou daarom bij een volgende bevalling 2x 50 en 1x 56 meenemen. Beetje afhankelijk van de groeiechos wel.. Als ze weer een klein kindje verwachten mss zelfs wel 1x 44. Daarentegen als ze een reus voorspellen zou ik 2x 56 en 1x 50 meenemen.. En ik zou er persoonlijk ook rekening mee houden dat hij/zij niet in het eerste pakje mee naar huis zou gaan, dus zou drie leuke pakjes meenemen...

20. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Ik had best veel setjes mee in verschillende maatjes. Aangezien ik in België woon, wist ik dat ik sowieso min. 4 nachten zou blijven.

Uiteindelijk is het een keizersnede geworden en een verblijf van 8 dagen.

Ml bracht 's ochtends iets mee wanneer het nodig was, maar ik was van tevoren al vrij goed voorzien betreft de baby.

Jawel hoor, maar dan in een andere vorm. Je hebt recht op zoveel bezoekjes van een vroedvrouw die de ziekenkas terugbetaald. Je betaald dan enkel de KM-vergoeding bij. Je beslist zelf of je deze bezoekjes elke dag opneemt of op er een gegeven moment enkele dagen ofzo tussenlaat.

Ik heb toen op donderdag en vrijdag bezoek gehad (verzorging en opvolging wonde). Daarna op maandag (toen haakjes van de keizersnede eruit gehaald) en vanaf dan één keer per week omdat ik me goed voelde. Als er iets was, kon ik haar opbellen voor advies of ze kwam snel eventjes langs.
    Ik vond dat zelf een heel fijn systeem en kijk er al naar uit voor de volgende keer.

Deel Deze Pagina