vraagjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door tato, 3 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tato

tato Lid

30 okt 2006
    26
    0
    0
    hoi,

Ik heb een paar vraagjes:

Ten eerste....onze zoon is nu 9 en halve week oud. Als hij beneden is, zit hij vaak in de wipstoel. Die heb ik nog steeds in de ligstand staan. Vanaf hoe oud mag je de wipstoel wat meer overeind gaan zetten?

Vanaf 6 kilo gaat de kleine terug van 5 naar 4 flessen van 180+6 flesvoeding. Waarom is dat? Vanwege de laatste fles die wegvalt? En krijgt ie dan niet te weinig binnen?

Onze zoon heeft na zijn fles van 20.00 altijd een onrustige bui. Als ik hem beneden in slaap heb gewiegt en ik leg hem in bed, dan wordt ie meteen wakker en wil niet meer slapen tot een uur of 22.00. Vaak neem ik hem dan maar weer mee naar beneden. Wat zou jij doen? Even weer beneden of hem echt boven in bed houden en dan maar vaak hem troosten? En is het dan wel slim om hem wakker te maken voor zijn allerlaatste fles? Hij drinkt hem overgens dan wel helemaal leeg en valt dan echt als een blok in slaap...

Als laatste vraag......wanneer wordt je gemiddelde voor het eerst weer ongesteld na de bevalling? Ik ben 9 en halve week geleden bevallen en heb alleen de eerste anderhalve week borstvoeding gegeven...

groetjes...

Tato

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Ik zou de wipstoel nog niet te snel overeind gaan zetten want de belasting voor de rug wordt een stuk groter. Kijk goed naar je kleintje die geeft wel aan wanneer ze iets hogerop willen zitten.

Het is niet zo dat alle kinderen vanaf 6 kilo ineens op 4 flessen worden gezet. Er wordt ook naar de leeftijd gekeken en uiteraard naar het kind zelf. De leeftijd en het gewicht zijn richtlijnen.

Ik zou 's-avonds de kleine wel wakker maken voor de laatste fles. En wat betreft het slapen na de fles van 20.00.....dat is een eigen keus. Kleintjes zijn wel snel gewend aan dingetjes. Dus ze weten snel genoeg van ik mag wel weer naar beneden. Als je besluit dat de kleine in bed moet blijven moet je consequent blijven. Huilen....troosten in bed....weggaan....huilen.....etc etc.

Op je laatste vraag is moeilijk een gericht antwoord te geven. Dit wisselt namelijk enorm. Vaak zeggen ze na stoppen met de bv wordt je weer snel ongesteld, maar de hele hormoonhuishouding ligt nog op de kop en de één is na twee weken weer ongesteld en bij de ander duurt het maanden.

Hopelijk heb je toch wat aan mijn antwoorden.

Ilja

3. tato

tato Lid

30 okt 2006
    26
    0
    0
    hoihoi,

Tuurlijk heb ik wat aan je antwoorden!Bedankt!

groetjesss

Deel Deze Pagina