Straks als de kleine er is wil ik borstvoeding gaan geven. Mijn gedachten was om eerst te kijken of alles wel goed op gang komt en dan te kijken voor een kolfapparaat en flessen. Hebben jullie dat ook zo gedaan of hebben jullie dit tijdens de zwangerschap al aangeschaft? Zoja welk kolfapparaat zouden jullie aanraden? En welke flessen?
Ik zou zeker wachten tot na de bevalling en je kan ze ook huren om te kijken of het iets voor jou is. Sommige verzekeringen vergoeden een deel (zilveren kruis 75,-) Kwa flessen zou ik ook mee wachten als de BV wel goed op gang is dan heb je voorlopig geen flessen nodig of je wilt dat iemand anders de fles gaat geven. Hier de avent en difrax geprobeerd maar dat ging veels te snel dus over op een dr. Brown fles wat bij ons perfect ging.
Dat is een goede tip! Heb direct ff gegoogled en wat blijkt? Mijn verzekering vergoed 150 euro per bevalling! (Zou mijn tweelingbevalling als twee bevallingen gezien worden? Ik had trouwens nog geen kolf in huis toen ik hoogzwanger was van mijn dochter, heb het apparaat pas gekocht toen ik ging starten met kolven (na twee maanden) maar had het liever al wel eerder in huis gehad. Mijn dochter heeft in haar tweede nacht ineens geen kracht gehad om te drinken, was ernstig afgekoeld en de verloskundige die toen kwam heeft wat kunstmelk (10 CC) met een spuitje gegeven. Als ik een kolf had gehad had ik er op kunnen staan dat ze 10 CC moedermelk eerst met een spuitje had gegeven. Mijn kolf heb ik uitgeleend aan een vriendin en ik wil nu straks een betere. Ik had een eenzijdige borstkolf van Medela maar ik wil nu voor de dubbele borstkolf, werderom van Medela, gaan. Ik ga die kopen voordat ik bevallen ben.
Zeker wachten! Ik had heel slim (not) al wat avent flessen gekocht maar mijn zoontje weigert de Avent fles. Ik ben nu dus op ''flessen''tocht maar zit met mn hele ''startersset'' haha. Ook mijn kolf heb ik later aangeschaft...
Idd even wachten! Mijn dochter had een te kort tongriempje, hierdoor deed de borstvoeding bij mij heel zeer. Vanwege het zware herstel, besloten om te stoppen met de borst en over te gaan op de fles. Dus ben niet aan kolven toegekomen.. Heb je geen fles uit een babybox?? Dan heb je in ieder geval al een flesje in huis.. Je kunt je al wel vast verdiepen in flessen en kolven, dan weet je een beetje wat er is. Vanuit de kraam werd hier de MEDELA kolf geadviseerd. En de drifax flessen, maar deze waren een ramp! Ben toen over gestapt op Born Free, dit zijn heel fijn!!
ik had mn kolf graag eerder in huis gehad. heb er nu (schrik niet) 4. een enkele van medela, een dubbele van een merk waar ik een revieuw voor moet schrijven, een handkolf van hetzelfde merk, en een handkolf van nuby, die kreeg ik bij mn kraamzorg aanmelding. ben er echt super blij mee, aangezien ik vorige keer echt huilend heb moeten voeden. had liever de meeste honger bij t kind gestild gehad, zodat we rustig konden aanleggen en mn tepelkloven niet zo'n optater kregen! flessen heb ik ook veel. geloof wel 20 stuks. zitten er natuurlijk veel bij de kolven, heb er uit de baby doos, en had er nog van dochter. daarnaast nog wat flesjes voor in de vriezer van medela en kv (past op elkaar. is lekker goedkoop om die flessen te kopen ipv die dure sets van hun!) mijn tip: luister naar je gevoel. een handkolf kost via mp bijna niets, en een elektrische is zo gekocht als je hem echt nodig hebt! flessen hetzelfde!
Ik heb mijn kolf gekocht voordat ons zoontje geboren was en had hem ook direct nodig om de bv op gang te laten komen dus was heel erg blij dat ik hem al thuis had! Ik heb een avent kolf en vind het super handig dat de flessen direct op de kolf kunnen maar ook de voorraad potjes die erbij horen. Ik heb hem met 35 weken denk ik gekocht omdat hij tien met 25% korting was en op een dure kolf scheelt dat behoorlijk.
Ik zou na de bevalling de Medela Symphony huren bij een zorgwinkel en daarbij 1 flesje van Medela kopen die er op past. Zo kan je kijken wat je kleintje van het flesje vindt. Mijn dochtertje dronk alleen uit Avent Natural
Ik had een 2 flessen, gratis gekregen in een zwangerschapsdoos, en dus niets gekocht. Al na 2 dagen moest ik bijvoeden + afkolven, dus toen kwam dit flesje goed van pas en konden we meteen proberen of onze dochter daar uit dronk. Na een week moest ik stoppen met BV. Deze flesjes stonden veel nieuw op Marktplaats, dus manlief heeft er een paar opgehaald.
Ik heb er vorige week één gekocht via mp (en een nieuw afkolfset erbij). Is een dubbele kolf van Ameda, nu één keer gebruikt ging prima. Flesje uit zo'n zwangerschapsbox gebruikt, dronk de kleine meid prima uit.
Ik geef ook BV en heb 1 flesje in huis van avent zat in een babybox... Ik heb van het weekend een dubbele kolf besteld (Ardo) die worden door onze kraaminstelling geadviseerd hun vinden die beter dan de medela en maken ook minder leven en hebben een leukere prijs. Ben heel erg benieuwd!