baby voorover uit maxi cosi gevallen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by proudmommy3023, May 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. proudmommy3023

proudmommy3023 Nieuw lid

May 12, 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel me vreselijk. Mijn dochter van 7 weken oud is uit de maxi cosi gevallen door mijn schuld. Ik was nota bene bij de huisarts, toen we opgeroepen werden heb ik haar in de maxi cosi gelegd. Zonder riempjes, ik dacht dat kan wel even voor die paar meter. Maar de stang waar je m vast houd zat niet goed en de MC kieperde voorover en mijn dochter ook met haar gezichtje op de grond. Ze begon meteen te huilen. Er waren mensen in de wachtkamer. Die zullen ook wel gedacht hebben, wat een onverantwoordelijke moeder. Gelukkig was ze vrij snel weer rustig, maar wat voel ik me schuldig. De dokter vond het overigens niet nodig haar na te kijken omdat ze meteen huilde. Eenmaal weer thuis kwamen de tranen. Hoe heb ik zo stom kunnen zijn, terwijl ik anders altijd zo supervoorzichtig ben. .... Is dit nog meer moeders overkomen?

Groetjes Nina T

2. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

Mar 25, 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee mij niet ovrkomn maar las weleens dat een moeder haar 6 wkn oude babytje van tafel had gepakt terwijl hij nog in de stoel zat (mag niet) en hij schoot eronder door.. Heeft wkn in zhuis gelegen dus jij komt er nog goed van af
    Ik dacht altijd dat een baby dood zou zijn als ie eruit zou vallen eigenlijk.. Voel me maar niet slecht, dit kan kedereen gebeuren

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Zo snel overlijdt een baby niet Mamain2015 ;)

Ik snap dat je je kei rot voelt proudmommy3023! Ik vind het wel vreemd dat de huisarts haar niet wilde nakijken! Fijn dat ze direct huilde maar ze kan toch evengoed iets hebben? Ik zou toch na 17:00 de huisartsenpost bellen en vertellen dat je baby gevallen is uit de maxicosi en dat je je zorgen maakt, niet vertellen dat dat al eerder is gebeurd en dat jouw huisarts nakijken niet noodzakelijk vond want anders mag je misschien niet komen.

Je kan haar beter een keer teveel laten nakijken dan te weinig!

4. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Kan me voorstellen dat je je daar rot over voelt. Maar we kunnen allemaal wel eens een inschattingsfout maken.
    Baby's hoofdje bestaat niet voor niets uit nu nog deels losse delen, hierdoor kunnen deze ten opzichte van elkaaelkaar bewegen om schokken op te vangen. Ook heel handig als ze zelf leren zitten en lopen En dus. .. vallen.
    De reactie van de huisarts is niet helemaal terecht. Ook als je kind meteen huilt zou er bijvoorbeeld inwendig letsel kunnen zijn. Maar nogmaals, en kind kan letterlijk tegen een stootje.

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Ik zou me ook vreselijk rot voelen maar het kan iedereen overkomen. Mijn zoon is met 8 maanden van boven naar beneden van de trap gevallen omdat ik het hekje vergat dicht te doen en niet goed oplette. 24 uur observatie in het ZH maar gelukkig niets aan de hand. En dochter is met een paar maand eens van bed gevallen. Even omdraaien om iets uit de kast te pakken.
    Je voelt je zo lullig en schuldig maar het is een ogenblik waarin het gebeurt en meestal omdat je ergens door afgeleid word.
    niet schuldig voelen! Die kleintjes kunnen veel hebben gelukkig!

6. LynnLemon

LynnLemon Lid

Mar 9, 2015
    53
    0
    0
    Straatsburg, France
    Tijdens een wandeling is mijn dochter uit de wandelwagen gekiept, gelukkig lagen er veel dekentjes in... ze had niks dus heb ik me geen zorgen gemaakt. Babytjes zijn heel erg sterk!

7. voetstap

voetstap Niet meer actief

Mijn kabouter is een keer uit een boodschappen karretje gevallen.

Zat op billen in de kar, ging op een onbewaakt moment staan en is er met een salto uitgerold.

Ik voelde me afschuwelijk.

8. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Mijn zoon is laatst voorover uit zijn wipper gekiepert omdat ik even niet oplette. Zo plat op zn bakkes, met de wipper bovenop hem. Gelukkig huilde hij direct, en was hij het ook weer gauw vergeten.

9. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Aiii wat zul jij geschrokken zijn! Kan me voorstellen dat thuis de tranen kwamen. Dat heb ik ook al eens ervaren met vingers tussen de deur van de kleine meid, naar de dokter zat ik te trillen, Eenmaal thuis kon ik de tranen niet meer in bedwang houden. En het beeld heeft echt maanden op mn netvlies gestaan/.

Maar lieve mams , het kan iedereen overkomen! Begrijp dat je je schuldig voelt, maar het is al zo en je doet het niet met opzet.
    Gelukkig dat de kleine er niks aan over heeft gehouden!

Ik had laatste de riempjes van de maxi niet vast en de gordel van de auto wel kwam ik pas achter toen we al thuis waren..........

10. Telletje

Telletje Lid

Jan 29, 2012
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wij hebben precies hetzelfde meegemaakt met ons zoontje van toen 6 weken oud. Mijn zoontje moest wel een nacht ter observatie in het ziekenhuis blijven omdat hij nog zo jong was en een harde vloer waarop hij gevallen was. Uiteindelijk niets aan de hand, maar we vonden het vreselijk!

Kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt.

11. proudmommy3023

proudmommy3023 Nieuw lid

May 12, 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties. Het geeft wel troost als je weet dat je de enige niet bent die zoiets overkomt. Met mijn dochter gaat t goed. Ze heeft er niets aan over gehouden. Het beeld zal nog wel een tijdje op mijn netvlies blijven staan

12. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

Mar 25, 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja zijn babytjes echt zo sterk? Ik daht echt altidj dat een newborn dan dood zou zijn!

Maxicosi vastmaken met gordel ben ik iok wel eens vergetem!

13. Skippy87

Skippy87 Actief lid

Mar 22, 2013
    438
    1
    0

Mee eens.. ik snap de huisarts ook niet..
    Mijn zoontje is nu 13 maanden, maar is net 7 weken van de bank gevallen.. dan denk je, "dat valt nee qua hoogte" en bovendien huilde hij meteen.. maar ik toch in paniek naar de HA..
    Ook mijn HA vond t onzin dat ik er was.. " baby huilde vooral zo lang door omdat ik als mama in paniek was, hij kon wel wat hebben".. maar eenmaal thuis vertrouwde ik het nog niet.. mn zoontje kreeg een bult op zn hoofje..
    Toch naar de eerste hulp gegaan.. daar vertrouwden ze t ook niet.. bleek dat hij een schedelfractuur had..
    Uiteindelijk is alles goedgekomen.. maar.. volg je gevoel!!!

14. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

Feb 5, 2014
    3,992
    2,283
    113
    Noord-Brabant
    Baby's kunnen heel veel hebben. Mede doordat het schedeltje nog over elkaar heen kan schuiven.
    Onze dochter is toen ze 4 dagen oud was van mijn vriend zijn borst afgegleden. Vriend was in slaap gesukkeld op zo,n heel laag logeerbed in het ziekenhuis. Een paar nachten heel weinig geslapen en "verkeerd" advies van verpleegkundige opgevolgd. Wij als nieuwbakken ouders volgden dit advies dan ook gewoon op. Vriend zei zelfs nog, ik ga wel op het kraambed liggen met de zijkanten omhoog. Dat mocht niet want dat was voor de kraamvrouw. Er kon niks gebeuren aldus de verpleegkundige. :(
    Opeens werden we wakker van een gekrijs, lag ze daar op haar gezicht op de grond. Nou, ik dacht nu zijn we haar kwijt. Dat overleeft ze niet.
    Vriendlief zowat in shock, zag lijkwit. Wij iemand erbij geroepen, arts erbij, testen uitgevoerd en 24 uurs observatie met om de 2 uur controles etc.
    Gelukkig heeft ze er helemaal niks aan overgehouden.

Dit alles heeft wel een impact op mij gehad. Het gekrijs en het beeld is een tijd niet van mijn netvlies af gegaan. Ook het lijkwit gezicht van mijn vriend zag ik regelmatig voor me en kon ik zomaar in tranen uitbarsten.
    Dus ik weet hoe schuldig en alles je voelt. Maar geloof me die kleintjes kunnen veel hebben.

Ben je nog wel langs de huisartsenpost geweest?

15. penseel

penseel Niet meer actief

Mij ook eens overkomen.

Zoon stond met zijn wippertje gelukkig op de grond. Bij was 3 4 maanden. Was aan het koken. Lag in eens op zijn buik en voeten op de grond. Had zich dus omdraaide en ik had de riempjes niet vast gezet. Gelukkig stond hij al op de grond. Dus viel het mee.

Met dochter ze zat in haar maxi en wagen mist en trap op. Ging met de trein kom ik boven er achter dat ze niet vast zat. Als zee c was gekiept.... moet er nu net weer aandenken. Van brrr.

Sterkte t.s.

16. proudmommy3023

proudmommy3023 Nieuw lid

May 12, 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja kleintjuh85. Ben nog wel langs geweest. Die huisarts die er nu is is gelukkig een vervanger. Zal blij zijn als mijn eigen huisarts er weer is.

Share This Page