Ledikant probleem

Discussion in 'Baby en dreumes' started by onsukkie, Dec 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik heb een probleem! :confused:

Mijn dochter is begonnen in een wieg en sliep hier heeeeeeeeeeeeerlijk in, vrijwell meteen sliep ze zeker 7 uur aan een stuk 's nachts en ook overdag meerdere slaapjes, soms zelfs van 3 uur lang.

Maar toen werd ze een keer verkouden en hebben we vlak daarna haar overgedaan in het ledikant, omdat ze een beetje groot werd voor de wieg. Sinds die verkoudheid is het elke ncht een ramp, het wordt wel beter, maar ze komt toch zeker 2x minimaal!

Afgelopen weekend heeft ze een keer in de wandelwagenbak geslapen, omdat we elders waren om sinterklaas te vieren en werkelijk als een roosje... (van 7 tot 12 's nachts dan)

Nu heb ik haar dus vanavond als test in de wandelwagenbak gelegd, want ik heb het idee dat ze het "vrije uitzicht" in het ledikant VRESELIJK vindt. Dit ga ik een weekje uittesten, maar als dit inderdaad zo is... hoe moet ik dat dan oplossen?

In de wieg past ze nog wel, maar echt bewegingsvrijheid heeft ze niet meer, en binnenkort groeit ze er natuurlijk helemaal uit.

Heeft iemand een idee hoe ik het uitzicht kan belemmeren of een ander soort van oplossing (als inderdaad blijkt dat dit het probleem is)?

2. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,818
    4,057
    113
    Misschien kan je een klamboe van iets dikker materiaal (voile) om het bedje hangen, dan is er wat minder vrij uitzicht

3. jette30

jette30 Actief lid

Jan 4, 2008
    202
    0
    16
    Je zou een hemeltje kunnen ophangen bij het ledikant, die hebben wij ok nog heel lang laten hangen. Verder om het af te schermen misschien iets tussen de spijlen rijgen zodat ze er niet doorheen kan kijken?

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Dit hebben we met Nana ook. Ze vind de ledikant vreselijk!
    Ik heb de lodger(bunker) van de kinderwagen erin gedaan, daar ligt ze lekker in gewikkeld en heeft ze het idee dat ze in een wieg of kinderwagen ligt.
    Ze werd namelijk ook eerst 2 keer wakker tot we een keer bij een vriendin bleven logeren en ze in de kinderwagen sliep in de lodger en mevrouw werd niet wakker.
    Dus nu ligt ze daarin en slaapt als een roos!

5. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Daar heb ik ook aan zitten denken, dat rijgen, maar hoe hou je dat dan bovenaan, want volgens mij zakt dat net zo hard weer langs de spijlen naar beneden...

Klamboe hebben we gehad, maar hangt nu alleen ver boven haar hoofd waar ze er niet bij kan, want ze trekt hem naar binnen, maar als ik er natuurlijk wat tussendoor zou rijgen, dan kan ze daar niet meer bij en heeft ze toch een geborgen gevoel.

Maar ja, wat moet ik dan rijgen en hoe.
    Haha, kinderen zijn hinderen en toch heb je er alles voor over.

6. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Fijn te lezen dat er meer moeders zijn met dit probleem.
    Ik weet nog niet OF het echt zo is, maar ik heb het (moeder)gevoel dat dat mede oorzaak van het slaapprobleem is.

7. jette30

jette30 Actief lid

Jan 4, 2008
    202
    0
    16
    Hmmm.... ben je handig met een naaimachine?
    Een laken op maat knippen en om de 10-15 cm stukjes band vastnaaien zodat je die aan de boven en onderkant van het ledikant kunt vastmaken. Ziet er nog leuk uit ook!

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,825
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Kan ze het ook niet koud hebben? In een ledikantje kan ze wat moeilijker haar warmte vast houden dan in een wiegje?
    Ik neem verder aan dat ze al helemaal onderin ligt?
    En ligt ze in een slaapzak of onder dekentjes? In een slaapzakje ligt je kindje ook wat 'geborgener' en natuurlijk gelijk lekker warm...

9. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Dat is wel een goeie! Bedankt!

10. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Ze ligt onderin en in een zomerslaapzakje onder een laken & deken. Een winterslaapzakje gaat helaas niet, omdat ze dan niet goed kan duimen (te dik bij haar schouder) en dan hebben we helemaal 10x een wakkere meid 's nachts, hihi.

Maar koud heeft ze het niet naar mijn idee, ze voelt warm aan en sinds we haar deur dicht houden 's nachts heeft ze ook geen koude handjes meer.

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Heb je haar al eens in een campingbedje laten slapen? Dat geeft misschien iets meer geborgenheid dan een gewoon ledikant doordat er gaas zit waar normaal de spijlen zitten.

En een ander ding... Kan het geen tocht zijn waar ze wakker van word? Doordat het open is, voelt ze natuurlijk ieder zuchtje tocht.

Ik doe ook maar een gooi... :) :D Jelle slaapt al een week of 2 slecht, dus ik heb al vanalles geprobeerd... :)

12. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Heb ik ook al aan zitten denken, daarom heb ik haar deur nu dicht 's nachts en de babyfoon (met camera) naast m'n bed. 't Is ook wat he, haha.

Maar als ze 's nachts wakker wordt val ik wel eens in slaap en dan ligt ze tussen ons in en daar heeft ze dezelfde "tocht" stroom als dat haar kamer open zou staan en daar wordt ze niet wakker van.

Overigens tocht het inderdaad wel een beetje boven.

Share This Page