Dag dames, Mijn dochtertje drinkt vanaf dag 1 (sinds ze andere dingen is gaan drinken dan alleen melk) uit een tuitbeker van difrax. Ze begrijpt nu onderhand het principe van hoog houden, dan komt er wat uit. Nou vroeg ik me af wat/wanneer nou de volgende stap is? Hoe hebben jullie dat aangepakt met het drinken uit een open bekertje?
Wij zijn gewoon gaan oefenen met bekertjes met kleine laagjes water. Niet teveel want de controle over de beweging was vaak nog ver te zoeken hahaha.
Bij mij drinken ze best lang uit de tuitbeker eigenlijk. Rietjesbeker kwam hier voor de tuitbeker, omdat dat simpeler is, omdat ze die niet omhoog hoeven te houden. Alledrie hebben ze wel uit een open beker leren drinken met een beker met 2 oren. dat pakt fijn vast. Maar de jongste vindt het een leuk grapje om na een paar slokjes zijn beker voorover in zijn trui of shirt te mikken, en daar heb ik geen zin meer in, dus hij krijgt lekker zijn tuitbeker voorlopig, en alleen als we aan tafel zitten een gewone beker, en dan hou ik hem constant in de gaten.
Hier vanaf 6 maanden tuitbeker met zachte tuit. Daarna (vanaf 9 maanden) een 360 graden beker van kiddyboo. Later af en toe uit een open beker, vond ze zelf ook erg interessant en dat is eigenlijk vanzelf gegaan. In het begin samen drinken en op gegeven moment deed ze het helemaal zelf. Nj heb ik de 360 graden beker nog op haar kamer staat voor een slokje water s nachts. Overdag altijd open beker, soms met rietje, dat vind ze helemaal leuk
Hier een rietjesbeker voor onderweg en thuis oefenen met een plastic bekertje, soms met een rietje, meestal zo.
Hier had ik toen dochter ook andere dingen ging drinken dan de melk een tuitbeker van difrax. Daarna al snel geoefend met oefenbeker van Avent. Toen ze dat goed onder de knie had, gewoon open plastic beker. Sinds ze 1.5 jaar is, drinkt ze uit een gewone beker (met oor/zonder oor/2 oren; maakt haar niet uit). Dit gaat erg goed en ze knoeit amper. Op verjaardagen mag ze met rietje drinken en anders gewoon open plastic beker. Idem voor mijn nichtjes van 3 en 7. Al krijgen die thuis nog een tuitbeker
Hier vanaf 6 maand geoefend met een open beker, met name in bad. Verder kreeg hij niks anders dan borstvoeding, drinkt ook niet uit fles of tuitbeker. Open beker gaat nu redelijk, hij is alleen soms te enthousiast en kiept dan de beker leeg in z'n nek. Dus vorige maand een rietjesbeker aangeschaft, dat ging na drie dagen goed en daar drinkt hij nu regelmatig wat slokjes uit.
Dank voor de reacties allemaal. Omdat ze vanaf het begin al uit een tuitbekertje drinkt wat nu super gaat, denk ik dat de overstap naar een rietjesbeker overbodig zal zijn. Misschien toch maar met een klein open bekertje proberen... Verder nog ervaringen met de Avent oefenbeker of soortgelijke? Lijkt me wel handig zoiets!
De avent oefenbeker was hier drama, hij had binnen twee minuten door dat je met je vingers de knop kan indrukken en dan al het water over de grond kunt smeren. (Drinken ging na een dag trouwens ook wel, maar smeren is leuker) Ik lees wel goede verhalen over de munchkin 360, daar moet je aan zuigen ipv met knop.
De oefenbeker van avent was hier ook geen succes. Ze bleef hem met haar lip indrukken zonder te drinken dus alles liep haar shirt in. Ook de rietjesbeker werkte niet want die hield ze ondersteboven als een tuitbeker. Kleine laagjes drinken in een beker ging beter. Ze drinkt overigens alleen water. De tuitbeker is wel favoriet maar gewoon drinken lukt inmiddels prina. Op de psz miet dat ook wel. Ik heb het idee dat we er wel iets eerder aandacht aan hadden kunnen schenken. Dat doen we met ne 2 dus anders 😉
Je kan ipv water ook yoghurt in de open beker doen. Dat komt niet met een gigantische vaart uit de beker En het principe leren ze dan ook. Of in bad oefenen en anders veel handdoekjes paraat houden
Dank voor de tips dames! Ik denk het maar gelijk met een gewone open bekertje te proberen, maar dan in bad en kleine beetjes. Tenzij het een drama wordt en ik als een speer de Munchkin360 ga kopen Yoghurt goede tip! Maar daar is ze niet dol op. Water is het enige wat hier wordt geaccepteerd
Hier hadden we vanaf een maand of 7 een rietjes beker en met een jaar gingen we oefenen met een gewone beker