De titel zegt het al: ik ben op zoek naar een buggy waarbij het kind achteruit rijdt. Bij de meeste buggies kijkt het kind vooruit, maar dat lijkt mij zo ongezellig. Het lijkt me juist fijn dat je je kindje kunt aankijken onder het rijden (dat gebeurt in de kinderwagen ook al namelijk). Heeft iemand ervaring met bepaalde merken waarbij het kind naar je 'toe zit'? Het valt me op dat het nogal lastig te vinden is!
Ik heb de Quinny Buzz, daarbij kan het kindje naar je toe en van je af. Ideaal, zeker als ze nog klein zijn!
Maar TO zoekt een buggy en de Quinny Buzz valt niet onder de buggy's, dat is een wandelwagen. De meeste kinderwagens (met bak) kun je na een tijdje ook veranderen in een wandelwagen. Bij de Quinny Buzz kun je de zitting dan naar je toe zetten, maar ook van je af. Daar heb je dus de keuze. In het begin had ik m'n dochter naar me toe (toen ze nog voornamelijk lag in de wandelwagen, de Buzz kan helemaal plat). Toen ze ouder werd daarentegen wilde ze helemaal niet meer naar mij kijken! Ze wilde om zich heen kijken, dus met zo'n 8 a 9 maanden heb ik de zitting omgedraaid en sindsdien kijkt ze om zich heen en sjanst ze met iedereen die ze maar ziet. Inmiddels (ze is 16 maanden) gebruiken we de Buzz bijna nooit meer. We hebben een Prenatal Buggy die overal mee naartoe gaat. Ze zit er heerlijk in, hij rijdt fijn en nu met een voetenzak erin heeft ze het lekker warm. Een echte buggy is een ding uit één stuk, die zul je dus volgens mij niet vinden in een versie waarbij het kindje naar je toe zit. Maar goed, zoals ik hierboven aangaf, tegen de tijd dat ze in de buggy kunnen (is toch pas als ze goed kunnen zitten) willen ze vaak helemaal niet meer naar jou kijken.
Ik gebruikte zelf altijd de wandelwagen, totdat Yelena 10 maanden was en we wegens vakantie genoodzaakt waren een buggy aan te schaffen. Ze vond dat zo tof, dat ze rond kon kijken, dat ik de wandelwagen ook maar weer recht heb gezet. Voorheen keek ze altijd naar mij in de wandelwagen. En ik denk ook niet dat je zo'n buggy gaat vinden, wat Minke24 zegt.