Ledikant verven, tips gezocht

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Yummy, 9 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Vorige week heb ik een ledikantje gekocht (Ikea, Hensvik)
    Ik vind dit zo'n mooi ledikantje, maar de kleur is zo saai. Dus ik wil hem verven!

Kindvriendelijke verf is al gekocht, maar nu heb ik wat vragen over hoe te beginnen..
    Het ledikantje is echt zo goed als nieuw, moet ie dan sowieso ontvet worden en in de grondverf alvorens verven?
    Hij is nu een beetje gebroken wit en ik wil hem in een soort donkergeel verven.

En de spijltjes.. iemand tips hoe je deze zo netjes mogelijk kunt schilderen?

2. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Dit zijn het hoofd en uiteinde van het bedje.

3. JustMe88

JustMe88 Lid

14 mrt 2015
    54
    1
    8
    NULL
    NULL
    De beste tip is denk ik om enkele dunne laagjes aan te brengen en tussendoor goed te laten drogen.. Ondanks dat het ledikantje nieuw is zal ik hem wel eerst ontvetten en licht opschuren.

Niet om je te ontmoedigen, maar het is echt een rotklus.. Met name de spijltjes.
    Misschien is spuiten een idee, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee..

4. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ik zou hem spuiten idd, geen doen al die spijltjes en zonde als je allemaal druipers krijgt. Ik heb een schommelstoel met van die gedraaide poten gesproten en is heel mooi geworden.

Ook dan liever meerdere dunne laagjes dan 1x dik en goed laten drogen tussendoor. omdat je best veel verliest (omdat je het tussen de spijltjes door spuit) zou ik 2 bussen kopen.
    Als je het helemaal strak wilt, kun je eventueel informeren wat het kost om hem te laten spuiten bij een spuiterij? Dat kan soms best meevallen en dan heb je hem helemaal netjes.

5. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Thnx!

We hebben ervaring met het verven van spijltjes gelukkig haha.
    Met een klein kwastje en veel dunne laagjes is het de vorige keer heel mooi geworden dus ik heb er alle vertrouwen in dat het nu ook gaat lukken.
    Vorige keer zelfs van koloniaal hout naar wit.. Pff! Haha.
    Dit is al veeeeeeel makkelijker.

Eerste kant is inmiddels al helemaal opgeschuurd, stof vrij gemaakt en eerste dunne laag zit erop.
    Ik ga vlakke kanten doen en vriend mag de spijlen weer voor zijn rekening nemen. Goed verdeeld dacht ik ;)

Tja ik kon maar 1 ledikantje vinden in deze kleur en daarvan vond ik de vorm niet mooi. Dus er zit niets anders op dan zelf aan de slag gaan. Ik ben echt verliefd op dit kleur ledikantje icm het behang en de meubels.
    Ik zal uiteindelijk een foto plaatsen van het resultaat.

Deel Deze Pagina