ledikant verven

Discussion in 'Babyuitzet' started by manonii, Nov 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. manonii

manonii Actief lid

Aug 15, 2011
    325
    0
    0
    Zoetermeer
    Met een tweede op komst gaan wij straks weer de babykamer in gebruik nemen. alleen heeft mijn zoontje bij het een paar spijlen van het ledikant de verf eraf geknaagd.
    Ik wil dit dus opnieuw gaan verven en mijn vraag is nu welke verf ik hier het best voor kan gebruiken zodat dit bij eventueel knagen niet giftig is oid.

2. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

Mar 5, 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Beste Manonii,

Vroeger zat er nog wel eens loodwit in verf. Dit was giftig. Tegenwoordig mag er geen lood meer gebruikt worden. Nu is geen enkele verfsoort echt gevaarlijk (bij geringe inname). Let op: dit geldt pas na uitharding! Verf is ongeveer na een week volledig uitgehard. Een goede optie is het kiezen voor verf op waterbasis (acryl). Deze is het snelst droog.

Groet,
    Annet - VeiligheidNL

3. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel

Volledige doorharding duurt bij beide soorten ongeveer 6 weken. Acryl is wel de beste optie omdat hierbij geen schadelijke dampen vrijkomen.

4. manonii

manonii Actief lid

Aug 15, 2011
    325
    0
    0
    Zoetermeer
    Dank jullie voor het antwoord. Uitharding zal geen probleem zijn aangezien het ledikantje al tijdens de zwangerschap geverfd zal worden en zelfs daarna komt de baby eerst nog in de wieg bij ons op kamer te liggen

5. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

May 29, 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ik ben zelf ook zwanger en een ledikantje aan het verven. Ik heb horen zeggen dat je verf op terpentine basis beter kan mijden als je zwanger bent. Vandaar dat ik grondverf en gewone aflakverf op waterbasis heb gehaald en dit gaat volgens mij prima!

Share This Page