Hallo, Ik heb een vraagje, wat raden jullie aan of wat is jullie ervaring hier mee? Bij een ledikantje heb je vaak aan de zijkanten spijlen, en aan de boven en onderkant kan dit dus dicht zijn, maar je hebt ook met spijlen. Nu had ik zelf het idee dat ik het fijner vind als de boven en onderkant dicht zijn. Nu had mijn schoonzusje nog een ledikantje staan die in goede staat is, alleen daar is dus de bovenkant dicht, maar de onderkant open. Maar in het begin maak je het bedje laag op. En ik geloof wel dat een baby niet zo snel alles los trapt en klemt komt te zitten, maar vind het toch niet zo'n fijn idee. Wat is jullie mening hier over? Toch voor een ledikant gaan met dichter boven en onderkant? Of maakt het niet uit als er aan de onderkant spijlen zitten?
Hmm ik moest even een paar keer lezen wat je bedoelde maar ik denk dat ik het snap Jou vraag is of het hoofd en voeteneind dicht zijn? Ik ken helemaal geen ledikantjes met spijlen bij het hoofd en voeteneind... Die van ons is dicht inderdaad... Lijkt me ook wel zo fijn... Maar of jet echt veiliger is? Als ze enkele maanden zijn gaan ze toch heel het bed door dus dan komen ze ook met de voetjes bij de spijlen aan de zijkant... Hier heeft dochter altijd een slaapzak aan vanaf dat ze drie maanden was dus er steken zo ie zo nooit voetjes door de spijlen... Je moet wel even opletten op de breedte die tussen de spijlen zit, die mag niet meer dan zoveel (?) cm zijn tegenwoordig...
Haha ja dat bedoel ik ja, beetje onduidelijk dus. Ja je hebt nog ledikantjes die dat hebben ja. In ieder geval die van schoonzusje wel. De spijlen zijn wel goed qua afstand dus dat is verder prima. Als ze draaien maakt het inderdaad niet zo heel erg veel meer uit.
Ik denk niet dat het qua veiligheid dan iets uitmaakt. Je kan er ook nog voor kiezen om de dichte kant als voeteneind te doen toch? Of kan dat niet bij het bedje?
wij hebben ook het ledikantje met de hoofdeinde dicht en voeteneinde zijn spillen. ik heb de eerste periode idd het ledikantje omgedraaid gebruikt met de dichte zijde bij de voetjes.
Mijn moeder heeft nog zo'n ledikantje met van die spijlen boven het hoofd en bij de voeten. Pas geleden was mevrouw helemaal naar boven gekropen en zat echt met haar hoofdje tegen die spijlen aan. Ik vond dat zo'n naar gezicht. Ik heb dus liever een dichte kant, zoals bij ons thuis. Geen idee of het wat uitmaakt hoor.
Mijn schoonouders hebben ook zo'n ledikant met rondom spijlen. Ik vind het niet echt handig. Bij het instoppen blijven de dekens toch minder goed zitten. Hij ziet ons ook direct aankomen. Bij ons eigen bedje kunnen we een beetje om het hoekje gluren, zodat hij niet direct helemaal wakker wordt terwijl hij moet gaan slapen. En ons bewegelijke geval ligt daar ook sneller met een lichaamsdeel tussen de spijlen door. Er zit ook bij de ronde zijspijlen meer ruimte tussen, dus aan alle kanten gaat dat makkelijk. Wij hebben zelf platte spijlen met minder ruimte ertussen. Daar kan hij fijner tegenaan in slaap vallen ipv met een been en arm erdoor
Hier ook spijlen rondom, en hier geen problemen ermee hoor. Beddengoed blijft prima zitten, dochter heeft er ook geen last van (en gaat 't hele bed door).
Oke bedankt voor de reacties. We gaan het gewoon proberen, mocht het niets zijn kunnen we altijd nog een ander ledikantje kopen. Het duurt sowieso nog wel even.