Even een deken vraagje. Gisteren bij de babydump al het beddengoed voor (reis) wiegje en ledikantje ingeslagen. Nu zag ik een mooi kabeldekentje van Jollein maar deze is slechts 50% katoen en 50% acryl. Ik heb verder alles van Jollein, alles is 100% katoen. Zou toch raar zijn als de duurste dekentjes die ze maken niet aan de eisen voldoen / gevaarlijk zijn. Wat is jullie advies en ervaring, mag dit nu wel of niet? Bedankt alvast!
Ik heb zaterdag ook een deken van jollein gekocht die is gevoerd met teddystof en die is dus van polyester. De kabel kant is inderdaad half katoen en half acryl. Nou ik heb al een heel gedoe gehad met die dekens en stoffen enzo ik word er helemaal niet goed van. Ik gebruik het gewoon want overal hoor je weer andere adviezen en welke is nou waar?
Ik heb ook een kabel dekentje van Jollein 50%/50%, dit gevraagd aan de kraamzorg aangezien ik ook verschillende reacties zag maar was geen enkel probleem!
Bedankt voor de reacties. Ik ga voor de zekerheid toch voor een 100% katoen dekentje, zou het mijzelf nooit vergeven als het mis gaat.
Pffff, weer van die stemmingmakerij. Als het gevaarlijk zou zijn, zou het niet verkocht mogen worden. Nederland is een regeltjesland, remember?
Ik gebruik alleen katoen en/of wol. Synthetisch is minder comfortabel. Opmerking hierboven ben ik het niet mee eens. Er zijn ook genoeg 100% polyester fleece dekentjes te koop. En ok, je kind krijgt er niet acuut iets van, maar je wilt toch wel een fijn ademend dekentje voor je baby...