ledikant / wieg ? beide

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lil, 28 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Nu dachten we compleet te zijn, komt de kraamhulp ermee dat het verstandig is als de baby op de kamer ligt bij ons. Qua voeding geven enz erg handig, maar dit hadden we niet zien aankomen.

Ik ben benieuwt hoe de dames dat op het forum ervaren, of gaan doen?

2. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier altijd heel stellig geweest. Baby hoort op eigen kamer. Onze slaapkamer is echt van ons! En dat is prima te doen hoor. Vooral omdat wij toch bv met fles en laten kV gaven. Die drie extra stappen naar zijn kamer is ook de moeite niet wakker worden moet je toch wel.

Je moet doen wat jullie willen en je niets aan laten praten door anderen.

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Wij hebben wel een wiegje voor bij ons op de kamer, maar die heb ik kunnen lenen. Anders had ik er geen gekocht.
    We willen de kleine ook zoveel mogelijk op de eigen kamer laten slapen. Maar voor in de kraamweek leek een wiegje me toch wel handig. Ook voor slaapjes overdag, wanneer ik zelf ook wil rusten. Toch fijn om de kleine dan dichtbij te hebben:)

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij vonden het wel heel praktisch de baby bij ons op de kamer: eerste signalen van honger zijn niet te missen, kans op wiegendood verklein je ermee. Hadden een wieg voor de eerste maanden op haar kamer en een hangwieg voor bij ons: ideaal. Hup kindje eruit, aan de borst, schone luier, andere borst en hup weer terug. Hoefden niet eens ons bed uit haha, vonden we heerlijk wat om de 2uur die voedingen en iedere keer eruit: als het niet hoeft dan liever niet ;)

Overdag sliepen ze in de box bij ons en later ging dat overdag slapen in het eigen kamertje, maar 's nachts heeft de oudste tot een jaar bij ons op de kamer geslapen (ok dat was noodgedwongen zolang want geen slaapkamer extra), de tweede tot een halfjaar en de derde korter, want die sliep gewoon niet rustig bij ons. Wel in ons bed, maar niet in de wieg ;)

5. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik heb de wieg op de kamer. Maar is nogal een groot ding in vergelijking met de standaard maten. Heb er zelf in geslapen tot ik 8 maanden was.

Vind het wel fijn de baby bij mij te hebben en als ik er zelf niet door kan slapen dan mag hij naar z'n eigen kamertje.

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wij willen haar in het begin ook bij ons op de kamer leggen, vooral omdat ik ook borstvoeding wil gaan geven

Wij hebben een ledikantje, vind het precies te zot om een wieg te kopen voor zo een korte tijd..

7. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Wij proberen 't ook eerst bij ons op de kamer in een wieg (die we lenen).
    Maar als wij er 'last' van hebben, dan gaat het kindje zo naar zijn/haar eigen kamertje.

8. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

hier meteen in eigen kamer in ledikant. hebben een tijdje een wigje gehuurd via het kraamzorgbureau. Misschien kan dat bij jou ook? Maar dat was ivm de temperatuur, kijken of hij in een kleine wieg dat beter onder controle hield.
    Bij ons op de kamer was niet te doen, bij elke zucht of kreun van baby werd ik wakker. dan deed ik echt de hele nacht geen oog dicht.

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Wij hebben ons zoontje in een wiegje naast ons bed. Ik vind het prettig zeker nu hij nog zo klein is om af en toe te kijken en hem dichtbij te hebben. Daarnaast wordt ik wakker van de signalen en ik geef borstvoeding dus til hem uit bed en leg hem aan. Hoef ik zelf niet op te staan :) Maar voor dat ik weer ga werken gaat hij wel naar zijn eigen kamer hoor!

10. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Wij gaan wel een wiegje kopen, omdat we geen kamer over hebben komt de kleine de eerste maanden bij ons. Ik kijk gewoon op marktplaats, vaak zijn wiegjes maar kort gebruikt en ben je voor een tweedehands wieg minder geld kwijt (en is vaak net zo mooi als een nieuwe).
    Wij hebben trouwens ook de box en de complete kinderkamer van mp)

11. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    En hebben jullie dan een dichte wieg of een met spijlen zoals het ledikantje?

het is dat ons ledikant te robuust is om even op de slaapkamer te zetten. Ik overweeg om dan een tweedehandse wieg te kopen voor de eerste kraamweek (maandjes)

12. imp

imp Bekend lid

16 nov 2012
    712
    22
    18
    Wij hebben een wiegje met spijlen. Ik vond het vooral erg praktisch voor mijn eigen gemoedsrust. Je hoeft niet steeds naar de babykamer te lopen om te kijken hoe het gaat. ;)

Verder met voeding moest ze toch ook een schone luier en de commode staat op de babykamer dus daar moest je toch heen.

13. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    Belgiƫ - Limburg
    Hier een beetje hetzelfde als wat jou is overkomen. Wij hadden ook altijd zoiets gehad van de baby direct op zijn eigen kamer in het ledikant.
    Tot we de uitleg over borstvoeding kregen en begonnen na te denken. Wij hebben dan ook nu nog een co sleeper besteld (deze week af te halen :)) waar we de kleine de eerste maanden in willen laten slapen.

Overdag wil ik hem wel al op zijn kamertje gaan leggen, afwisselend met dutjes in zijn box. Maar ik vermoed dat dat zichzelf nog wel zal gaan uitwijzen.

Ik denk ook naar mijn eigen nachtrust toe dat we een goede beslissing hebben genomen... :p

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Oh dat deden wij gewoon op bed hihi.

15. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Wij hebben een wieg met spijlen op onze slaapkamer staan en een ledikant in de babykamer. Maar onze dochter slaapt nu nog heerlijk bij ons en ik vind het erg gezellig dus zolang ze nog in de wieg past houden we het zo. De eerste weken vond ik het ook erg fijn om snel te kunnen zien of alles goed met haar was

16. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Hier heeft de baby (nog) geen eigen kamer. Hij slaapt in de familiewieg bij ons op de kamer. Hij is prematuur geboren, dus het is wel fijn om alles van hem op te vangen.
    De wieg heeft spijltjes, maar die zijn bedekt met stof.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      19,2 KB
      Weergaven:
      3
  17. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Mijn zoontje heeft 2 weken in de wieg (familiewieg) bij ons op de kamer geslapen, daarna is hij verhuisd naar zijn eigen kamer. Ik werd wakker van elk zuchtje... Het was voor mij niet te doen! Hij heeft daarna nog twee weken in zijn wiegje op zijn eigen kamer geslapen en toen hij een maand oud was is hij verhuisd naar zijn ledikantje.

18. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik heb alleen een ledikant. Heel misschien een co sleeper als ik deze kan lenen

19. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    ik vind de familie wieg erg lief staan, ik zag ook zoiets met riet.. het gevoel bespring me alleen, dat stel ze draait op haar zij en ligt met haar mondje tegen de stof dat ze dan geen lucht krijgt? Of denk ik nu heel erg door? Vind het fijn jullie suggesties te lezen

20. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Snap je wel, hoor. De stof is heel dun, trouwens. En dat ze er tegen aan liggen is hier nog nooit gebeurd. Ook niet met de 4 kids van mijn schoonzus.

Deel Deze Pagina