Het advies is vooral ook vanwege de veiligheid en inspelen op elkaars geluidjes. Samen op dezelfde kamer slapen is een beschermende factor ivm wiegendood ( ik zeg het er bewust bij, hoeveel mensen wel niet panisch reageren op buikslapen maar wel hun kindje alleen op hun eigen kamertje leggen, eventueel zelfs met de slaapzak vastgelegd ) Onze kids hebben beide in de wieg bij ons geslapen, familie wieg. Daarna nog tot 1,5 a 2 jaar in het ledikant. Sinds 1,5 ( Dochter ) en 2 jaar ( zoon ) slapen ze zonder moeite in hun eigen kamer. Je hoort bij kleine kindjes namelijk ook al veel eerder als wanneer ze gaan huilen dat ze honger hebben!
Ik kan me niet zo goed voorstellen dat een baby niet bij mij slaapt de eerste tijd, maar mijn dochter komt nog steeds bijna iedere nacht bij ons. Juist die eerste tijd, baby heeft 9 maanden al jouw geluiden om zich heen gehad. Het zou heel onnatuurlijk voelen om dan alleen in een ander kamertje te liggen. En makkelijker vonden wij het ook. Juist het wakker worden van zuchtjes enzo maakte dat ik hongersignalen herkende en ze eigenlijk nooit heeft gehuild 's nachts. En ook wat suusjeuh zegt, het advies is er niet voor niks.
Mijn plan was om de kleine 's nachts bij ons in het wiegje te hebben totdat we hem/haar bijv wakker zouden maken en overdag op de eigen kamer in ledikant. Ga ook bv weer geven. Mijn zoontje moest na een tijdje echt apart omdat hij van elke zucht van ons wakker werd..
Wij hebben voorlopig het volgende idee: slapen op eigen kamer in ledikant (met open spijlen). Onze kamerdeur en de deur van haar kamer blijft open. Wij zijn sowieso lichte slapers. En dan kijken hoe het gaat lopen... Ben ik er toch echt niet gerust op, is of het ledikant zo verplaatst of een wiegje/co-sleeper bij gehaald...
Wij zetten eerst een wiegje bij ons op de kamer en later gaat hij/zij naar het eigen kamertje. Vind het fijn om ons kindje in het begin zo dicht mogelijk bij me te hebben en is inderdaad ook handig met voeden etc. Succes met kiezen!
Absoluut wiegje bij ons op de kamer gehad, tot 8 maanden. Ze zijn nog zo klein en hulpeloos in het begin, ik vond het fijn met voeden, en gewoon gezellig. Zo'n kleintje dat 9 maanden bij jou heeft gezeten meteen im eigen kamer im eigen bedje vindt ik heel sneu voor die ukkies. Lekker naast je in de wieg, zo leer je, je kindje ook kennen vond ik ook heel fijn. Ik vond het vreselijk toen ze niet meer in haar wiegje pastte en is toen van een op andere avond naar haar ledikantje gegaan in haar eigen kamertje. Nooit geen problemen mee gehad. Nu pas ik wel toe (mits ze ziek is) slapen op je eigen kamer in je eigen bedje. Ze zijn nog zo klein in het begin en hebben gewoon papa en mama nodig. Ik vond het heerlijk dat ze zo dichtbij ons lag kan het iedereen aanraden.
Wij hadden alleen een ledikant, en we wouden haar eigenlijk ook niet bij ons op de kamer, dus zagen ook geen noodzaak in een wieg. Dit omdat ik heel snel wakker word. En dat we bang waren dat als ze eenmaal bij ons zou liggen het volgend ons alleen maar moeilijker zou worden haar later alsnog naar de babykamer te verhuizen. Wij gaven de fles, maar met alle nachtvoedingen werd ze toch eerst verschoond, dus voor mijn gevoel moet je dan alsnog uit bed. Oh ja wij hadden en hebben nog steeds wel beide deuren op een kiertje.
Wij hadden het aankleedkussen, pampers en doekjes bij ons op de kamer liggen. Dus 's nachts ging mijn man naar beneden en maakte de fles, ik pakte onze dochter uit het wiegje, deed haar op bed een schone luier aan, fles geven, boertje, terug in het wiegje dus ik hoefde helemaal niet uit bed, en mijn man was 1.20min uit bed om fles te maken. Ik vind het gewoon sneu om ze meteen op eigen kamertje te leggen, ze hebben ook 9 maanden bij je gezeten. Het wordt ook niet voor niks aangeraden. Ik ben blij dat we het wel hadden gedaan. Onze dochter heeft paar keer gehad dat de melk midden in de nacht omhoog kwam, ze kon niet draaien dus maakte zo'n verslik geluidjes heel zachtjes. Ze lag naast me dus ik hoorde dat meteen en draaide haar meteen om en dan was het goed en kon de melk eruit. Als ze op haar eigen kamertje had geslapen die naast de onze ligt en zelfs met de deur open had ik haar echt niet gehoord en dan...... Je bent op een gegeven moment zo moe van die nachtvoedingen en als je kindje niet bij je op de kamer ligt hoor je dit soort kleine maar o zo belangrijke geluiden echt niet. Ik zou er toch nog eens heel goed over nadenken ts om je baby toch bij jullie op de kamer neer te leggen. Op mp staan genoeg tweedehands wiegjes. En problemen met op eigen kamertje slapen, herken ik totaal niet dat ging totaal probleemloos en ze heeft ruim 10 maanden bij ons geslapen.
Hier allemaal de eerste maanden bij ons op de kamer geslapen. Hier is de kleine soms onrustig snachts en helpt het al om even mn hand op dr te leggen vanuit mn bed en ze slaapt verder. Ook ivm wiegendood en hongersignalen.
Mijn dochtertje slaapt nog steeds bij mij op de kamer. Ik merk dat ze dan beter slaapt en 'rooming in' blijkt heel goed te zijn. Oke, tot 10 maanden lijkt me ook overbodig, maar het is in de eerste weken of maanden zelfs inderdaad raadzaam.
Bij mij zal het wel moeten aangezien ik weer terug bij mijn ouders woon dankzij ex (lang verhaal) maar als het allemaal gegaan zou zijn zoals gepland zou ze ook bij mij/ons op de kamer slapen omdat ik als de dood ben dat haar iets overkomt
Het leek mijn vriend in het begin helemaal niks om ons kindje de eerste periode bij ons in de slaapkamer te laten slapen. Voor mij voelde het alleen totaal niet goed om ons kindje vanaf dag 1 in haar eigen kamertje neer te leggen. Je draagt de kleine toch 9 maanden lang bij je. Als ze er eenmaal is, wil ik haar ook zo dicht mogelijk bij me houden. Voor je kindje schijnt dit ook beter te zijn. Gelukkig is vriendlief inmiddels helemaal bijgedraaid en vindt hij het nou geen probleem meer. Voor de eerste periode willen we een wiegje naast ons bed neerzetten. Waarschijnlijk zal ze daar in het begin dag en nacht slapen. Later alleen 's nachts zodat ze ook aan haar eigen kamertje kan wennen en dan op den duur alleen nog in haar eigen kamertje. Zelf ga ik dus voor zowel een wieg als een ledikant.
Ik zou voor beide gaan. Wiegje is ideaal voor de nachtvoedingen. Je hoeft je bed amper uit en ik vind dat best prettig. Ml en ik hadden afgesproken dat dl 3 maanden op onze kamer zou slapen en daarna naar haar eigen kamer. Met 9 maanden besloot ze uit de wieg te klimmen dus toen was het tijd om haar op haar kamer te leggen. Ik vond het erg prettig dat ik haar al die tijd naast me heb kunnen hebben 's nachts. Als er iets was hoorde ik haar en kon ik direct op haar reageren.. ideaal!
Wij kiezen er ook voor om onze kleine man straks eerst bij ons op de slaapkamer te laten slapen. In een wiegje, ledikant paste niet fatsoenlijk als ik zelf nog in/uit bed zou willen. ? ledikant staat al wel klaar op zijn eigen kamertje voor later. voor ons was het advies van veiligslapen.nl en veiligheid.nl (checklist veilig slapen) doorslaggevend, nml een kleinere kans op wiegendood als je baby bij je slaapt. plus vind ik het zelf gewoon een fijn idee, mijn baby'tje zo dichtbij mij. Hij heeft 9 maanden lekker knus in mijn buik gezeten, moet ie dan ineens helemaal alleen in zo groot ledikant??